דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרישה ראשונה ושינוי קריירה - כמנוף לתכנון מס עתידי 

מאת    [ 27/03/2006 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 3986 פעמים ]

במידה והינך עומד בפני עזיבת מקום עבודתך או שינוי קריירה, באמצע החיים, לסיים פרק אחד ולפנות לקריירה חדשה זאת הזדמנות מצוינת לביצוע תכנון מס עתידי הטומן בחובו חיסכון של עשרות עד מאות אלפי שקלים בתשלומי המס על כספי הפיצויים ומענקי הפרישה כיום ועל תשלומי הפנסיה בעתיד לאחר פרישתך לגמלאות.

נדגיש, כי לאחר תיקון 190 לפקודת מס הכנסה ולאור השינויים שחלו בכל הקשור למיסוי כספי הפרישה, פיצויים ופנסיה, כאשר להחלטות של עובד שעזב מקום עבודה אחד ועבר לעבוד במקום עבודה אחר, אפילו 30 שנים לפני גיל פרישה.. יש השלכות על זכויותיו עם הגיעו לגיל פרישה לפי החוק - קבלת ייעוץ מס מאיש מקצוע בעת החלפת מקום עבודה או שינוי קריירה הופכת מ"רשות" ל"חובה"...

במידה ואתה צפוי לקבל מענק פרישה מוגדל במסגרת תהליך של פרישה מרצון או הינך זכאי ל"מצנח זהב" בהתאם להסכם העבודה שלך, במידה ומילאת תפקיד בכיר בחברה ממנה אתה פורש ונהנית עד יום פרישתך משכר גבוה, זאת ההזדמנות שלך " להפוך את הברוטו לנטו " בתשלום מס מינימלי ככל שניתן. כל זאת באמצעות קבלת ייעוץ והכוון מקצועי מוקדם רגע לפני הפרישה וקבלת מענק פרישה ליד ובאמצעות תכנון אסטרטגיה שלמה לקראת הצטרפותך למקום עבודה חדש וקבלת ליווי מקצועי לאחר מכן.

תכנון מס בעת שינוי קריירה המתייחס לזכויות שצברת במקום עבודתך האחרון בשילוב תכנון מס אסטרטגי המתייחס להטבות הסוציאליות להן תהיה זכאי במקום עבודתך החדש יביא אותך להשגת המטרה החשובה מכל, תשלום מס מינימלי על הנכסים שצברת ותמשיך לצבור בעתיד ואפשרות לחיות בכבוד בתקופה שלאחר הפרישה לגמלאות.

גם אם נדמה לך, כי חבות המס החלה על כספי הפיצויים, מענקי הפרישה והפנסיה בעת פרישתך ממקום עבודתך הראשון אינה משמעותית ותנאי הפרישה אינם מורכבים ולפיכך לכאורה אין צורך מהותי בקבלת ייעוץ מאיש מקצוע, סביר להניח שאתה טועה.

לעיתים הכספים והזכויות שצברת במקום עבודתך האחרון אכן אינם משמעותיים בסדר הגודל שלהם אך הפוטנציאל הגלום בהם ו"נכס המס" שנבנה והתהווה במהלך תקופת עבודתך משמעותי גם אם אינו נראה לעין בלתי מקצועית וניתן יהיה לממש אותו בעתיד לאחר פרישתך ממקום עבודתך הבא, כמו כן החלטות שגויות ברגעים אלו, עשויות להיות להן השלכות בעתיד, בתקופת הפנסיה, גם בהיבט המס !

?צירוף תקופות העבודה במקום עבודתך האחרון ובמקום עבודתך הבא עשוי להגדיל את מרחב התמרון שלך ויעניק לך חיסכון במס עתידי גדול הרבה יותר (ואולם יש להתחשב בכל שיקולי המס לאור הוראות פקודת מס הכנסה).
?גידול בתנאי השכר במסגרת מקום עבודתך החדש גם הוא מהווה פוטנציאל לתכנון מס על הכספים שצברת עד כה.
?דחיית ההתחשבנות למועד עזיבתך את מקום עבודתך הבא עשויה להביא להפחתה ניכרת בתשלומי המס על הכספים שצברת להם אתה זכאי וכספים שתמשיך לצבור בהמשך הדרך, תלוי בתכניות האישיות שלך וברמת הכנסתך החייבת במס בהמשך הדרך. שוב, גם כאן, יש להתחשב בכל שיקולי המס גם אלו הקשורים לעתידך בתקופת הפנסיה...
?דחיית ההתחשבנות עם רשויות המס מעבר לקיומם של יתרונות רבים נוספים, מביאה לשחיקה של מרכיב המס לאורך זמן.
?יש להביא בחשבון את השינויים בשיעורי המס העתידיים.
?יש לשים לב לתקרות על פי פקודת מס הכנסה ולהשלכות העתידיות של כל החלטה ובחירה.

אנו אנשי המקצוע, המומחים למיסוי ופרישה, רואים בביצוע תכנון מס בעת מעבר ממקום עבודה אחד למקום עבודה אחר, הזדמנות לשמירה על ההון העצמי , אשר ישמש אותך ואת משפחתך בתקופות של פרישה מוקדמת וכן לאחר יציאה לפרישה מוחלטת.








מסמך זה מנוסח בלשון זכר אך פונה לנשים ולגברים כאחד.
אמיר גבאי - רואה חשבון, עוסק במיסוי ופרישה. בוגר תואר ראשון B.B במנהל עסקים וחשבונאות, בוגר תואר שני MBA במנהל עסקים התמחות במיסים, בוגר תואר ראשון במשפטים L.L.B, מחזיק ברישיון עורך דין, מחזיק בתעודת מגשר, מחזיק ברישיון ביטוח פנסיוני וכללי, מחזיק ברישיון בהשקעות.נושאי התמחות: ייעוץ פרישה ,תכנון מס הכנסה בעת פרישה או עזיבת מקום עבודה, מיסוי יחיד וחברות, קרנות פנסיה, תכניות ביטוח וקופות גמל, תכניות פרישה, מימון וכדאיות ומתן חוות דעת מומחה. אתר פרישה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב