דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Unified Communications Solutions 

מאת    [ 11/01/2009 ]

מילים במאמר: 678   [ נצפה 2212 פעמים ]

מהו פתרון Unified Communications?
שיתוף פעולה ותקשורת ישירה בזמן אמת בין עובדי הארגון ובין עובדי הארגון והסביבה העסקית הנם אחד מהאתגרים החשובים ביותר בפניהם נמצא הארגון המודרני. היכולת שלנו להעביר ולקבל מידע בזמן אמת תוך איתור הגורמים הרלבנטיים בארגון ויצירת הקשר איתם משפיעה בצורה ישירה על מהירות התגובה של הארגון ויכולת קבלת החלטות נכונות בזמן אמת. בשנים האחרונות הופיעו שלל כלים וטכנולוגיות המאפשרים לארגון להגביר את מידת שיתוף הפעולה ולייצר תהליכי תקשורת בזמן אמת בצורה שקופה על בסיס המחשב ובשילוב טלפוניה והיכולת המתקדמות של מכשיר הסלולאר. ארגון שישכיל להקים תשתיות טכנולוגיות ויטמיע את הכלים הרלוונטיים בתחום במסגרת הארגון, יקבל ערך עסקי ותחרותי אמיתי תוך יצירת ארגון זריז וחכם יותר".
פתרונות Unified Communications, נותנים מענה לארגונים לשפר את התקשורת בין עובדיהם ולשפר את השרות הניתן ללקוחותיהם. משתמשי המערכת ממשיכים להשתמש בכל שירותי התקשורת שלהם מכל מקום, מכל מכשיר ובכל זמן. המערכת משלבת בין כל התקני התקשורת של המשתמש - טלפון IP שולחני, מצלמת וידאו אישית, טלפון נייד, המחשב האישי ובסיס הנתונים הארגוני ויוצרת סביבה חדשה של תקשורת אישית וחווית משופרת.

למה ליישם פתרונות Unified Communications?
אחד היתרונות הראשוניים של פתרונות UC הינו רשת תקשורת אחודה. פתרון ה- UC משלב בין רשת ה- data לבין רשתות ה- voice, video ויותר לרשת אחת אחודה המספקת את כל שירותי התקשורת בארגון. שימוש ברשת זו מפשט את ניהול הרשת, מוזיל את עלויות האחזקה ומאפשר ליישם אפליקציות צד שלישי כגון מערכות UM, CRM, אפליקצית חיוג מתוך ה- Outlook, טלפוני SIP וכדומה. ניתן לשלב טלפונים ניידים בתוך המערכות הנ"ל, במשרדים בהם מותקנת רשת אלחוטית, מועברות שיחות הטלפון המתבצעות מהטלפון הנייד על גבי הרשת האלחוטית. ניתן גם לשלב תכונה הנקראת: Single number reach אשר משמעותו חיפוש העובד דרך מספר מפורסם אחד. לדוגמא: כל שיחה לטלפון המשרדי, יצלצל גם בטלפון הנייד. ניתן להחליף בין המכשירים תוך כדי השיחה ללא הפרעה לשיחה. בעזרת תכונה זו, ניתן לקצר זמני תגובה. כמו כן ניתן לשלב את המערכת ה- Unified Communications עם מערכות כגון Microsoft OCS, IBM Domino לצורך קבלת זמינות (Presence), ניתן לראות וליצור קשר עם כל אחד מעובדי הארגון ע"י לחיצת כפתור אחת מבלי לנסות ולחפש את העובד בשלל מכשיריו. ניתן לדבר, לשלוח SMS ולבצע IM בין מכשירי טלפון ה- IP לבין אפליקציית ה- Presence, IM. בעזרת שילוב של Unified Communications עם אפליקציות אלה, התקשורת הופכת להיות בין אנשים ולא בין מכשירים. משתמשי המערכת יפרסמו ללקוחותיהם מספר אחד אשר ניתן ליצור בו קשר, ברגע של ניסיון חיוג, המערכת תחפש ותמצא לבד את הנמען היכן שהוא נמצא (במשרד, בדרכים, בבית או בחו"ל). באופן כזה, אנו משפרים את השירות ללקוחות ומאפשרים להם ליצור קשר עם אנשים ולא עם מכשירים.
כל האפליקציות והאפשרויות הקיימות מאפשרות למשתמש לחוות חוויה שהוא לא היה רגיל אליה קודם. שיחת טלפון היכולה לכלול וידאו ושיתוף מסמכים, משפרת את אפקטיביות עבודת המשתמש ולעיתים אף יכולה להחליף פגישה פנים אל פנים.
המשתמשים רגילים כיום לקבל את שלל ההודעות עבורם בכל מיני מקומות משונים: פקסים אצל המזכירה, הודעות קוליות בטלפון, דואר אלקטרוני במחשב, הודעות קוליות נוספות בטלפון הסלולרי וכדומה. בעזרת פתרונות ה- Unified Communications, ניתן לרכז את כל ההודעות במקום אחד והחשוב מכל, ניתן לשלוף אותם ממקום אחד (Microsoft outlook, IBM notes וכדומה).
המשתמש עצמו יכול לשלוט בכל אמצעי התקשורת שלו ממקום אחד. ע"י התקנה ויישום של Client אחד על גבי מחשב העובד, ניתן לרכז את כל שירותי התקשורת למחשב העובד. לדוגמא: רשימת משתמשי הארגון, שירותי זמינות העמיתים, שיחות שלא נענו, רשימת הודעות, חיוג ישירות מהמחשב, שיתוף מסמכים וכדומה.
לא פעם, ארגונים נתקלו בבעיות כאשר היו צריכים לנייד עובדים ממקום למקום בתוך הקמפוס או אפילו מחוצה לו. חלק מהבעיות היו חוסר תשתית או הוצאה כספית גדולה אשר לפעמים לא קיבלה אישור ולכן העובדים נשארו במקומם על אף שהדבר היה בעכרי הארגון. כיום ע"י פתרונות Unified Communications, ניתן לנייד עובדים בתוך הקמפוס ומחוצה לו ללא התערבות של מנהל הרשת או מישהו מטעמו (טכנאי טלפוניה...), באמצעות תהליך של Login פשוט, ניתן להפוך כל טלפון IP בארגון לטלפון אישי של המשתמש הכולל כמובן את כל הפרופיל. ע"י ניתוק מהקיר וחיבור מחדש במקום אחר, המשתמש מקבל את כל הפרופיל שלו ויכול להתחיל לדבר.
כמו כן, ניתן לנהל את פתרונות אלה ממערכת ניהול מרכזית אשר מאפשרת למנהלי הרשת לעקוב אחר תקינות המערכות, לזהות בעיות ברשת, לוודא שביעות רצון המשתמשים ולהקטין את זמני ה- Downtime.

רונן רוזנשטיין, Unified Communications Team Leader
בינת תקשורת מחשבים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב