דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקראת שפל כלכלי - סקירה מעודכנת 

מאת    [ 10/01/2009 ]

מילים במאמר: 679   [ נצפה 2072 פעמים ]

שפל כלכלי הוא מונח כלכלי שלרוב לא נשמע אצל האנליסטים. שפל כלכלי מאופיין בירידה מתמשכת ועמוקה ברמת הפעילות הכלכלית, בהשקעות ובעסקים. גידול באבטלה, חוסר אמון, פשיטות רגל של עסקים ופועל יוצא מכך הוא התמוטטות פיננסית. סימנים לשפל כלכלי עמוק הם ירידה בפעילות הכלכלית באופן רוחבי ולא באופן נקודתי  או סקטוריאלי. לדוגמא המיתון בשנת 2002 שאופיין בעיקר בזכות הבועה במניות הטנולוגיה. סימן נוסף הוא ירידה בפעילות הכלכלית בכול העולם ללא יוצא מהכלל, מדרום קוריאה ועד ארה"ב. ניתן לזהות את הקשר הגלובלי במשבר הנוכחי בגרפים והתשואות של המדדים לשנת 2009 ברחבי העולם ללא יוצא מהכלל.השפל הכלכלי האחרון התרחש בשנות ה- 70 בעקבות פשיטות רגל של חברות רכבות ובנקים. היציאה מהשפל הכלכלי התרחשה בתחילת שנות ה- 80. יתכן ואנו לקראת אירוע דומה. 

ניתוח מאקרו כלכלה

 ביום שישי פורסם נתון בלתי מועסקים והתוצאה מצביעה על גידול באחוז המובטלים ל- 7.2%.בנוסף הכלכלה האמריקאית איבדה כ- 524 אלף משרות, נתון אשר מצביע על תהליך סגירת חברות ופשיטות רגל. הנתונים מצביעים באופן חד משמעי שכלכלת ארה"ב והעולם כולו נעים לקראת שפל כלכלי (!) בתקופה של מיתון אחוז בלתי המועסקים מדשדש באזור ה- 6.3% - 6.7% עד להתאוששות כלכלית, כאשר הנתון חולף מעל רמה זו, בדומה לשבירה של תמיכה, יש צפי לעלייה באחוז המובטלים ל- 8.5% - 9%. משמעות הגידול באבטלה:·         ירידה חדה בצמיחה לנפש.·         פגיעה בהכנסה לנפש ופועל יוצא הוא פגיעה בהוצאה ובחסכון.·         גידול בעלויות של המדינה עבור תשלום דמי אבטלה.·         פגיעה בחסכון לטווח בינוני ובעיקר בקרנות המנוהלות ע"י המוסדיים.בשבוע הבא יפורסמו נתוני אינפלציה אשר יצביעו על ירידה חדה באיפלציה ל- 3% - 3.5% אינפלציה שנתית. נתוני אינפלציה יהיו מאוד תנודתיים ולכן חוסר הוודאות בשווקים ימשך. 

ניתוח שוק המניות

 אפקט ינואר אפשר למדדים לנוע בחופשיות למעלה כאשר המדד S&P 500 פרץ את רמת השיא הקודם אך לא הצליח לשמור על רמת התמיכה. נוצר FALSE נוסף במדד אשר גורם לקונים להתייאש. התיקון הסתיים רשמית ביום רביעי וקיבל אישור ביום שישי. הצפי הוא להמשך ירידות עם גיבוי כלכלי כאשר ברקע יפורסמו הדוחות לרבעון האחרון של שנת 2008. הציפיות מתוצאות הדוחות דיי פושרות ולכן יש סיכויים גבוהים לשוק מדשדש כאשר המאקרו דוחף למטה והדוחות למעלה.דוחות גרועים הרבה יותר מהצפוי יאפשרו למדדים לרדת לרמות שפל חדשות. 

ניתוח שוק האג"ח

 כצפוי שוק האג"ח הארוך ביצע תיקון מרשים כאשר מחיר האג"ח הארוך צנח כ- 7% בשבוע מסחר (!) ובהתאם לתחזיות מהסקירות הקודמות. המשך ירידות במדדים יאפשרו לשוק האג"ח לחזור למגמת העליות אך יש לזכור כי העליות הן מאוד ספקולטביות עקב הריבית האפסית.שוק האג"ח הקצר התאושש עם העליה בשוק המניות אך עדיין מציג תשואה אפסית למשקיעים 0.07% בלבד. 

ניתוח שוק החוזים העתידיים

 שוק החוזים העתידיים ללא שינוי מהותי כאשר החוזה ES על מדד SPX מצביע על סנטימנט שלילי.מדד ה- VIX מתקן אחרי ירידה של 50% בערך המדד ולקראת פריצה של התנגדות ב- 45 נקודות.

הסנטימנט בשוק האופציות עדיין שלילי ומוכרי אופציות PUT מתחילים להתכסות בעקבות ה- FALSE במדדים.

 

ניתוח שוק הסחורות והמט"ח

 מחיר הנפט ממשיך לטעטע במשקיעים כאשר החוזה עולה ויורד מדיי שבוע מעל 10%. הנפט הוא ברומטר להתאוששות הכלכלית ונכון להיום יש צפי לבדיקה של רמת התמיכה ב-  38$.בגוש הארופאי חלה עוד הורדת ריבית בהתאם לתחזית מהסקירה הקודמת. הריבית בגוש האירופאי שובר שיאים. יש צפי להמשך הורדות הריבית וגם באנגליה. הדולר והין התחזקו השבוע מול החולשה ביורו כאשר הראשונים מצביעים בהתחזקותם על המשך המיתון או כניסה לשפל כלכלי בעוד האחרון מצביע בחולשתו על ההתאוששות הכלכלית הרחוקה.

שורט יורו ולונג ין היא אסטרטגיה מעניינת לטווח של החודשים הקרובים.

 

סיכום

 המדדים ממשיכים לנוע בעצבנות ובחוסר כיוון. המסחר בשוווקים מאוד קשה וההשקעה דורשת אורח רוח. השווקים מאותתים על גל יורד נוסף אשר מגובה נתוני מאקרו: גידול באחוז המובטלים, שוק נדל"ן קורס, אינפלציה יורדת במהירות ותנודתיות גבוהה במחירי הסחורות.בהתאם לנתונים מיום שישי כל השקעה צריכה להיות מגובה ביטוח עד להתבהרות כלכלית. לא להישאר חשופים וגם לא בהשקעה לטווח של שנים. מחירי המניות אטרקטיבית נכון להיום. על סמך הנתונים האחרונים מחירי המניות יקרים. הביטוח בימים אלו הוא "ביטוח חובה" ולא רשות.המדדים מאותתים על שורט בסבירות מאוד גבוהה כאשר הדוחות יווסתו את המהירות תוך כדי תנועה.
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב