דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקעה חכמה בתשתיות IT 

מאת    [ 08/01/2009 ]

מילים במאמר: 1159   [ נצפה 2589 פעמים ]

בינת תקשורת מחשבים תקיים ב- 23 בפברואר במרכז הירידים בת"א את הכנס השנתי שלה
BYNET EXPO 2009, שהפך לאירוע הדגל של תחומי המחשוב ותקשורת מחשבים בישראל, ובו תצוגת ריכוז של פתרונות מתקדמים בפעולה, בהם משולבים טכנולוגיות ומוצרים של החברות המובילות בענף שבינת היא נציגתן, ולהם היא מצרפת את המומחיות של מקצועני בינת. לכך נוסף העיתוי המכוון של BYNET EXPO לתחילת שנת העסקים, כאשר ארגונים מקבלים החלטות לגבי השנה החדשה.
בעודBYNET EXPO זוכה לנוכחות מסיבית של מרבית מקבלי ההחלטות מדי שנה, הרי השנה יש לכנס ולתערוכה חשיבות מיוחדת, מאחר ששנת 2009 מציבה אתגרים חדשים בפני מנהלי IT בכל הארגונים. ניתן לזהות בקלות שתי מגמות עיקריות בתקופה זו: הראשונה, האטה כללית במשק שתשפיע ותקטין את תקציבי ה-IT השנה. המגמה השנייה (התחזקות המגמה משנים קודמות) הינה שמנהלי IT רבים מאמינים שמקומם בליבת העסקים, היכן שמתקבלות ההכנסות, והם מנסים למצב את עצמם במקום זה.
חברות רבות לא תמיד רואות כיצד ההכנסות גדלות כתוצאה מהשקעה ב-IT , ומבחינתן הדרך להגדלת הרווחיות ללא הגדלת המכירות היא לקצץ בהוצאות. מאידך, רוב החברות מנסות להרחיב את רשימת המדדים מעבר ליחסים הפיננסיים המקובלים כגון "החזר ההשקעה על פרויקט תקשוב", "גידול במכירות" או "חסכון בהוצאות תפעול החברה"; ולכלול תרומות מורכבות יותר למדידה, שלרוב אינן נרשמות במאזני החברה, כגון "התאמת מערכות המידע לאסטרטגיית החברה", "כושר תחרותיות החברה" ו"מידע להנהלה".
מערכות מידע אסטרטגיות מביאות לשינוי במיצוב האסטרטגי של החברה, ולעתים אף לשינויים בענף בו החברה פועלת. השקעות כגון אלה אינן מיועדות להחזיר את ההשקעה בטווח הקצר. השלכותיהן מרחיקות לכת ומכוונות לטווח הארוך, ולכן מדידתן מורכבת.
במאמר זה נסקור מספר טכנולוגיות ומגמות מרכזיות, אשר המשותף לכולן הינו התרומה להכנסות הארגון וחסכון בעלויות :

וירטואליזציה
אנליסטים מגדירים את תחום הוירטאליזציה כטכנולוגיה המתקדמת הנפוצה ביותר. למעשה, נושא הוירטואליזציה מוגדר בתור השינוי המשמעותי ביותר בתחום שרתי ה- x86 ב- 20 השנים האחרונות.
הצורך בוירטואליזציה קיים בעיקר בקרב לקוחות (לרוב גדולים) בעלי מספר רב של שרתים, אפליקציות ותוכנות, אם כי אנו רואים גם ארגונים בינוניים וקטנים שנהנים מיתרונות ויכולות הוירטואליזציה.
הוירטואליזציה הבסיסית מאפשרת למנהל מערכות המידע לחסוך שרתי חומרה באמצעות חלוקת משאבי המחשוב על פ" דרישת האפלקיציות. לדוגמא: אם בעבר, עבור 6 אפליקציות שונות היינו נדרשים ל-6 שרתים שונים, והעומס על כל שרת היה נמוך ביותר, תפיסת הוירטואליזציה מאפשרת להריץ את ששת המערכות על גבי שרת בודד. ניתן לשדרג את השיטה ולשתף אפליקציות שונות אשר דורשות משאבים רבים בשעות שונות גם על גבי שרת, כך שניצולת החומרה תגיע לאופטימיזציה.
התפתחות הוירטואליזציה לתחומים נוספים הייתה צפויה, אם כי מהירות חדירה כזו לא צפו גם טובי האנליסטים. ניתן למצוא את תחום הוירטוליזיצה בכל רבדי הארגון, מערך אבטחת המידע, מערך התקשורת, וגם במערכות האפליקטיביות.

קונסולידציה
לצד התועלות הקיימות במערך מחשוב בסניף המקומי, תצורה מבוזרת של תשתיות ה- IT גורמת לכאב ראש לא מבוטל למנהלי ה- IT בכל ארגון. האתגר המרכזי הינו מורכבות ועלות פוטנציאלית הקשורה בניהול שרתי קבצים ואפליקציה מקומיים ומשאבי אחסון ותחזוקה. מעט ארגונים יכולים להרשות לעצמם להעסיק צוות IT מקומי בעשרות, מאות או אלפי סניפים, ולכן רבים מהם מחפשים פתרון המאפשר לסניפי החברה גישה במהירות LAN למרכז נתונים אחד כדי לממש את החיסכון בעלויות.
אתגרים נוספים קשורים לאופן וזמן ההטמעה של מערכות מחשוב חדשות לכלל המשתמשים, מימוש Policy אחיד, ועוד אתגרים לא מעטים.
לכאורה, קונסולידציה נראית פשוטה למימוש בעידן הוירטואליזציה. ניתן לאחד שרתים של מספר סניפים לשרת פשוט, ולחסוך במשאבי מחשוב, רישיונות ועוד. אך עדיין קיים אתגר מרכזי לא פשוט - ה- WAN.
מהירות הגישה לקבצים ולנתונים ברשת ה- WAN נמוכה בשל Delay הקיים ברשתות WAN, דבר המביא לאי שביעות רצון של לקוחות במקומות בהם הוסרו השרתים המקומיים.
פתרונות ה- Application Acceleration הקיימים בשוק כוללים מגוון רחב של שיטות אופטימיזציה להמתקת והעלמת השחיקה בביצועי האפליקציות (זמני תגובה ארוכים), כאשר הן "רצות" מעל ה-WAN, ובכך מתאפשרת רמת שירות נאותה ((USE WAN FEEL LAN למשתמשים.

טלפוניה
מערכות תקשורת אחודה (Unified Communications) מאפשרות לארגון לחסוך סכומים משמעותיים של כסף, בממוצע כ-30% מעלות ההוצאה על שיחות. נתון זה משתנה מאוד בהתאם למאפיינים השונים בין חברות, ומאוד תלוי באופי הפעילות ובפריסתה של החברה.
לדוגמא: חברות להן סניפים בינלאומיים רבים (המקושרות ביניהן בקשר IP) מסוגלות להוריד כמעט לאפס את עלויות השיחות הבינלאומיות, וזאת באמצעות התקנת מוצר קצה זול יחסית (Voice Gateway) וקישור למערכת טלפוניה מרכזית. ניתן לממש אופציה זו גם ללא פריסה מלאה של טלפוניית IP בארגון.
בזמן שחברות גדולות משיגות את החסכון המשמעותי ביותר על ידי חיבור הסניפים שלהן למרכז בטלפוניית IP, עסקים קטנים יכולים לחסוך בעיקר על שיחות של עובדים מהבית או בקשרים עם שותפים עסקיים - אפילו אם הללו ממוקמים במדינה אחרת, כאשר שיחות אלו מבוצעות על גבי רשת האינטרנט.

טלפוני IP יכולים לבצע שיחות על כל רשת IP, כולל האינטרנט או רשת המידע הפנימית של החברה (ה-LAN). באמצעות תכנון נכון של תשתיות התקשורת ניתן לקבל איכות סבירה גם על גבי תשתית האינטרנט, כך שניתן יהיה לקיים שיחות טלפון חינמיות לכל מקום בעולם. איכות הקול על גבי תשתית האינטרנט השתפרה בשנים האחרונות, אם כי הינה נמוכה יחסית ל- LAN בשל העומס על האינטרנט.
המשמעות העקרית לחיסכון במערכות Unified Communicationsהינה שיפור הפרודוקטיביות והזמינות של הארגון. קיימים מודלים רבים להצגה של שיפור בפרודוקטיביות של הארגון, המודלים שונים בין ארגון לארגון, וזאת בשל אופי פעילות שונה של ארגונים. לגופו של עניין, זהו בעצם הנושא המרכזי המעסיק ארגונים כיום: שיפור בפרודוקטיביות ובזמינות של העובדים.

יישום של מערכות Unified Communications מציע הזדמנות עצומה לשיפור היעילות בארגון, להעלאת הפרודוקטיביות הארגונית, שיפור תהליך הזרימה בארגון, וכמובן שיפור בשביעות רצון הלקוחות. יישום מוצלח של פרוייקטים אלה מחייב הבנה מעמיקה של כלל היתרונות העסקיים ביישום אפליקציות וחיבורן לסביבה העסקית הארגונית.
ארגונים צריכים לתכנן ביסודיות את הארכיטקטורה של כל רכיבי התקשורת בארגון, לאחד אותם תוך כדי תשומת לב לכלל משתמשי הארגון, ולהכתיב Road-Map ארגוני ליישום המעבר. ארגונים חייבים לעבוד יחד עם האינטגרטור הנבחר על ידם אשר מבין את כלל צרכיהם, בכדי לבצע את המעבר בצורה היעילה ביותר.
שירותים מנוהלים
שימוש בשירותים מנוהלים מאפשר לארגון לבנות את תקציב ה IT באופן מדורג וגמיש בהיבטי תשתית, רישוי תוכנה, מערכות חומרה ואבטחת מידע:
? תשתית - הקמת חדר תקשורת מודרני הכולל מערכות מיזוג אוויר, אל פסק, בקרה פיסית. נוכחות 24*7 לשירותי ניהול היא עסק יקר, ובנקודת ההחלטה של מעבר משרדים, שימוש ב- DATA CENTER הופך את פרויקט ההקמה ללא כלכלי.
? תוכנה - שימוש ברישיונות SaaS (Software as a service) - מאפשר לקבל את רישיונות כל המערכת במחיר רישוי חודשי הכולל עדכוני תוכנה, כולל הגירה בין גרסאות, גידול וקיטון במספר הרישיונות בהתאם לגידול/קיטון במספר העובדים, שרתים, מערכות.
? אבטחת מידע ושירותי ערך מוסף - שימוש במערכות שיתופיות של בקרת וחלוקת עומסים, האצת SSL, FW, IPS ועוד, חוסך לארגון כסף רב.
? חומרה - שימוש במערכות שרתים וירטואליים על פי דרישה, מאפשר לארגון לגדול על פי צרכיו ולקבל שרידות מלאה מבלי להשקיע מראש בכל החומרה הנדרשת במצבי קיצון.

הארגון יכול לבחור בין מצב הקיצון בו כל המערכות נמצאות ב- DATA CENTER המקומי, או להעדיף לאחסן את כל השרתים באתר Hosting ולעבוד באמצעות Terminal Services בלבד; כלומר, כל שנותר בארגון אלו מחשבי רשת מנוונים ומדפסות. אפשרות משולבת הינה מצב בו רק חלק מהמערכות והשירותים נמצאים ב- DATA CENTER, ואילו חלק ממערכות המחשוב מועברות לאתר ה-Hosting.
בכל מודל ניתן לראות את החיסכון האמיתי הקיים. כל זאת בתנאי שמביאים בחשבון את כל מרכיבי העלות הריאלית, שחלק מארגוני ה- IT בוחרים להתעלם מהם: תחזוקה, תשתית מיזוג אוויר,מערכות אל פסק וחשמל, מערכות אבטחת מידע, שירותי כוח אדם, רישיונות, וכדומה.

אמיר פורקוש, מנהל חטיבת הנדסה אגף התקשורת, בינת תקשורת מחשבים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב