דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיסות ברגע האחרון 

מאת    [ 06/01/2009 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 3110 פעמים ]

ללא ספק רבים מהנשאלים היו מודעים לכך שמחירי הטיסות לחו"ל עלו בשנים האחרונות, אפילו אם ירידת ערך הדולר. טיסה של כמה שעות ליעד כגון אתונה תעלה בממוצע מעל שלוש מאות דולרים, והרבה יותר מזה בעונות התיירות. סכומים כאלה, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון טיולים משפחתיים בהם צריכים ההורים לרכוש כרטיסים לכמה מילדיהם, אינם עניין של מה בכך עבור משפחה ישראלית ממוצעת.

למה טיסות ברגע האחרון?

ייתכן כי מסיבות אלו בעשור האחרון גדלה פופולריות הטיסות ברגע האחרון. בעבר סוכנויות הנסיעות היו העסקניות הבלעדיות בכל ענייני כרטיסי הטיסה, אך כל זה השתנה בעידן האינטרנט. כיום ברשת קיימים עשרות אתרים המנסים לעזור ללקוחות לחפש את הטיסות, בתי המלון והשכרות הרכב הכדאיים ביותר. הראשי והמפורסם שבהם הוא אתר "אקספדיה" האמריקני אשר מדווח על ההכנסות הגדולות ביותר לרבעון מכל אתר אחר העוסק באותו התחום. אתרי האינטרנט מציעים מספר יתרונות. ראשית, כיוון שהיקף העסקים שלהם גדול יותר הם גובים עמלות נמוכות יותר מאשר סוכני הנסיעות. אם זאת, המחיר הכדאי ביותר יהיה תמיד באתר של חברת התעופה עצמה ולא באתרים אשר מציעים כרטיסים ממגוון חברות שונות. שנית, האתרים הופכים את תהליך הזמנת כרטיסי הטיסה לנוח יותר. אין צורך לצאת מהבית, או אף להרים טלפון לסוכן הנסיעות, אין צורך לדבר עם אדם אחר על כל שינוי בפרטי הטיול –  מספיק ללחוץ על כמה כפתורים על המקלדת. היתרון הגדול ביותר שיש לאתרי האינטרנט להציע הוא טיסות ברגע האחרון. אלה הן טיסות מוזלות אותן ניתן להזמין מכמה שבועות עד לכמה ימים לפני הטיסה. הורדת מחירים שכזו אינה תופעה חדשה אך מאז שהזמנת כרטיסי טיסה נהייתה כה פופולרית באינטרנט, העניין הפך למרכזי יותר בעולמם של המטיילים הישראלים. ה"טריק" בכל עניין הטיסות ברגע האחרון הוא לתפוס את הרגע הנכון, כיוון שמספר המקומות מוגבל וקהל המעוניינים בטיסה בחצי מחיר אינו קטן. האינטרנט מאפשר לבדוק את מועדי ומחירי הטיסות האפשריים בכל רגע, כמה פעמים ביום שמתחשק. עם זאת, הוא מאפשר גם למספר גדול מאוד של גולשים לגשת לאותו מידע ולכן צריך להזדרז ולדעת מתי לנצל את המבצע ומתי לחכות לעסקה טובה יותר.

אם זאת, לא הכל ורוד

אם כך, החלום עליו דיווחו ישראלים רבים במחקרים הישראלים-אמריקנים למעשה אינו רחוק כפי שנדמה. ישנה אפשרות טובה, בהינתן ארגון זמן נכון או לוח זמנים גמיש, לצאת לחופשה ברגע האחרון, בספונטניות –  לקבל כרטיסי טיסה שבוע לפני, ולנחות בקצה השני של כדור הארץ. אם זאת, יש להיזהר בכל הנוגע להזמנת טיסות של הרגע האחרון. כמו בכל עסק רווחי, גם כאן יש מי שמחפש להרוויח על חשבון הלקוח, במיוחד כאשר, כפי שצוין, טיסות עולות היום יותר מאי פעם בעבר. סוכני נסיעות אומנם לא הדרך הנוחה ביותר ולעתים אף לא היעילה ביותר להזמין טיסות לחו"ל, אך הם מספקים אמינות וכתובת להפניית מענות וטענות במקרה הצורך. לעומת זאת אתרי האינטרנט למיניהם הם עניין הרבה יותר מפוקפק ויש לבדוק כל אתר ואתר לפני ביצוע התשלום. רצוי להסתמך על המלצות של קרובים, או לפחות על המלצות גולשים אחרים ברשת.   

דניאל מרקס היא כותבת תוכן של אל על - חברת התעופה של ישראל. למידע נוסף אודות טיסות לחו"ל הכנסו לאתר אל על - הזמנת טיסות לחו"ל.
למידע אודות טיסות של הרגע האחרון הכנסו לדף המבצעים של אל על.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב