דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העידוד - מאתגר 

מאת    [ 06/01/2009 ]

מילים במאמר: 1389   [ נצפה 3549 פעמים ]

בס"ד

הצלחתם של התלמידים, הישגיהם המעולים בלימודים, בחיי החברה, בערכים ובהתנהגות - תלויים בעיקר ואולי רק במורה, מורה שהוא מנהיג.

ככל שהמורה יאתר את הכלים הנכונים והטובים שיגרמו לאיתגור הילד מקטנותו מגן הילדים ועד... כל ימיו, הרי הילד יוכל להתגבר על כל בעיה, ישכיל להתמודד מול כל דילמה וקושי, יצליח להעפיל על כל הר, יגיע לכל פסגה.

ככל שהילד יחוש בטחון עצמי, יטמיע בתוכו דימוי עצמי חיובי, הרי יזקוף קומתו לנוע לכיוונים נוספים ומרתקים. בטחון ודימוי עצמי ירכוש כל ילד "רק" אם יזכה לעידוד מתמיד.

למדנו במסכת חגיגה - "אין בית מדרש ללא חידוש", צריך כל הזמן לטפח בילד יצירתיות וחדשנות, החידוש - לא יתחולל אם אנו המורים לא נגרום למוטיבציה גבוהה, לנחישות, לתעוזה, לאומץ לב ולרצון עז לנצח... להצליח.

צריך מורה כל הזמן לאתר את הכלים והמיומנויות הנכונות הטובות והיעילות כדי לאתגר את הילד כדי שהוא יפתח את כל כישוריו, יטפח נקודת החוזק שבו, יגיע לשחקים בהישגיו והעיקר שיהא מאושר, שמח וטוב לבב.

השמחה בלב כל ילד וכל אדם נרכשת אם הסביבה מעודדת ומאתגרת.

אנו יודעים שהמשפיעים החזקים והאיתנים ביותר על התלמידים הם החברים.

היש כלים ליצירת חיי חברה? לפיתוח מנהיגות נוער איתנה ומשפיעה? כמובן...

כמובן שיש... צריך רק ללמוד ולהשתלב כדי לקנות, לרכוש ולהפנים את הכלים.

כלי מהותי חשוב ועקרוני להצלחה מירבית הוא, חיזוקים חיוביים, טיפוח נקודת האור שבכל תלמיד, אך בעיקר דרך דברי השבח ועידוד המוח, הגורמים המאתגרים ביותר לנוע , להתקדם, להתגבר, להשתפר ולהתחדש.

הבה נלמד כולנו מילות מפתח ל"עידוד" המאתגר, ראוי שנעיין בהם, נהפוך כל מילה ומילה לשפתנו המדוברת, להטמיע במוח כל מילה ומשפט עידוד, שהרי הפה הוא צינור המחשבה. ניתן להשתמש במילות המפתח ולאומרם בפינו, רק אם הם יהיו מונחים היטיב במוחנו.

כך מנצחים... מצליחים...

משתמשים במילות ובמשפטי עידוד

שהרי - העידוד = מאתגר


* כל הכבוד

* נהדר

* מצוין

* מקסים

* מדהים

* מעולה

* מפליא

* חדשני

* מרשים

* איזה השקעה

* יצירתי

* כתב ידך מעורר קנאה

* השקעת עבודה רבה

* חכם

* הנך נבון

* המשך לשאול שאלות

* הנך מצטיין בחברותא

* יישר כוחך

* טוב מאוד

* פצצה

* אתה טוב בזה

* אני גאה בך

* הנך גאוות הכיתה

* צדיק

* גומל חסד

* יש לך לב טוב

* המשך לחייך

* פניך מעידות על תוכך

* יש לך לב נהדר

* בהחלט - ראוי לציון

* הנך מגלה אחריות

* הנך חבר נאמן

* בסביבתך הכל טוב

* אפשר לסמוך עליך

* הנך כוכב נוצץ

* הנך דומה לנר מאיר

* הנך תלמיד מצטיין

* מגיע לך מאה...

* מידותיך מרקיעים שחקים

* תמיד... תמיד מחייך

* יוצא מן הכלל

* ממש מרגש

* דמיונך מפליא

* הקשבתך ראויה לציון

* יחסך לחברים נהדר

* אני סומך עליך

* אתה ממש אוצר

* אתה בדרך הנכונה

* אני אוהב אותך

* חיבוק גדול

* יצא לך הכי טוב

* מעשיך עשו לי את היום

* הנך מושלם

* אתה מקסים

* בוא חמוד שלי

* עלה והצלח

* אם תרצה... תצליח

* הכל תלוי ברצון

* ההצלחה... שלך בלבד

* תתאמץ ותצליח

* אתה מספיק חכם להתגבר

* יש לך את זה...

* זה נטוע בקרבך

* לך אחרי רצונך

* בעזרת האל - תצליח

* פניך מעידות על חכמתך

* ההצלחה היא חלק ממך

* נצחונך באישיותך

* אנו גאים בך

* אישיותך חיובית

* ההסתכלות שלך נבונה

* ההצלחה היא רק שלך

* הניצחון הוא שלך

* יכול תוכל

* עלה תעלה

* עלה בסולם ההצלחה

* עלה בסולם שאיפותיך

* תמיד קווה

* האמן בעצמך

* האמן ביכולתך

* האמן בכישוריך

* לך עם זה עד הסוף הטוב

* המשך להיות יצירתי

* כל הכבוד ליוזמתך

* אתה יחיד במינו

* כולנו יכולים ללמוד ממך

* הנך מדהים

* אתה ווינר

* חזק ואמץ

* המשך לזקוף קומתך

* בטח בד' ותצליח

* האמן בעצמך

* רק אתה תעשה זאת

* נהדר, פנטסטי

* אתה מדהים

* הנך מפצח סודות

* בלתי רגיל

* יש לך דמיון פורה

* הנך כמו פרח ריחני

* יופי, השתדלת

* יגעת ומצאת

* הנך מושלם

* גאון שלי

* מרתק לשמוע אותך

* חשיבה נפלאה

* סגנון נפלא

* פיצחת את החידה

* שאלותיך מצוינות

* עבודה איכותית

* מי שמשקיע מנצח

* רואים שהשקעת

* מרגישים שאכפת לך

* יופי של אכפתיות

* הנך אחראי ואיכפתי

* הקשבת נהדר לחבריך

* מגיע לך פרס

* צדיק... עזרת לחבריך

* המשך לסייע לחבריך

* הנך מהווה דוגמא

* אני סומך עליך

* עשייתך משמחת אותי

* הנני שמח שהנך איתנו

* פניך קורנות - נהדר

* חבריך נהנים ממך

* טוב להיות איתך

* הנך יחיד ומיוחד

* איזה רעיון נפלא

* איזה רעיון יצירתי





עקרונות חשובים בעידוד:


    • 

    מצא... אתר... והדגש בכל אדם את נקודת האור שבו, את נקודת החוזק, את האיכויות... את כישוריו...


    • 

    העידוד מחזק ומטמיע בכל אדם את הדימוי העצמי החיובי הגורם לאושר.


    • 

    דברי עידוד גורמים לשמחה, אדם שמח מאושר ונוח לבריות.


    • 

    הקשבה, מבט בעיניים, חיוך, רוגע מגבירים את הביטחון העצמי ומשפרים את הרצון להתגבר על כל בעיה.


    • 

    העידוד מטפח את המוטיבציה להגיע לראש כל פסגה.


    • 

    תהליכי שינוי, שיפור והתחדשות הם בבואה אמיתית של עידוד.


    • 

    העידוד זוקף קומתו של כל אדם.


    • 

    ההתקדמות תלויה בתהליכים איטיים, הם ישתפרו אם נזכה לעידוד ולדברי שבח.


    • 

    האצלת סמכויות מקנה אמון המדגיש עידוד הלכה למעשה.


    • 

    הטלת "אחריות" משמעותה האמיתית היא אמון שפירושו עידוד.


    • 

    תחילת השייכות מקנה משמעות איכותית לחיים המעודדת עשייה.


    • 

    השיתופיות בחשיבה ובעשייה מבהירה כי הנך חוליה בשרשרת, ההצלחה, המגבירה בך עידוד להיות חוליה חזקה ואיתנה יותר.


    • 

    יחס אנושי - מטפח אמון בך וביכולתך לזקוף קומתך.


    • 

    כבוד על כל עשייה משרה אווירה של רצון עז להמשיך לנסות ולהצליח.


    • 

    הקניית תחושת "אהבה" מרבה מוטיבציה, נחישות והעזה.


אנו יודעים שכל תלמיד ואף כל אדם מבוגר, זקוק כל הזמן לחיזוקים כדי להפעיל חשיבה יצירתית, לנסות להתגבר על תקלות ובעיות שבדרך.

כל הישג מכיל עליות ומורדות, סלעים בורות ומהמורות,


    • 

    העידוד החיזוקים החיוביים חודרים עמוק לנפש האדם זוקפים קומתו ומעוררים בו רצון עז - מוטיבציה לנוע ולהתקדם מעלה מ עלה במעלה ההר ובטיפוס על שלבים נוספים שבסולם ההצלחה.


    • 

    האדם הוא יצור חברותי, לכן מקטנות עלינו לפתח ולטפח חיי חברה.


    • 

    כדי שילד יחוש תחושת שייכות המגבירה את הרצון לנוע קדימה כל הזמן.


    • 

    השיתופיות יוצרת אחריות, סיוע הדדי ואהבת אדם.


    • 

    ראוי שכל מורה וכל הורה יבנו תשתית של תרבות, של אמון הדדי.


    • 

    כאשר ילד חש כי מאמינים בו, ביכולתו, בכישוריו הוא יפגין יוזמות והמון יצירתיות.


    • 

    קורה לעיתים שילד נמצא בדיכאון, בקושי מסוים, העידוד מסייע לו להתגבר ולזקוף קומתו גם בתנאים נפשיים קשים.


    • 

    ככל שהמורה וההורה מהווים דוגמא אישית, הם מגבירים את הרצון לנוע לראש ההר.


    • 

    תלמידים כמו כל אדם מבוגר זקוקים לתגמולים על מעשיהם. התגמול יכול להיות מעשי... פרס... תשלום... חופשה... או דברי עידוד.


    • 

    העידוד מגביר את תחושת האופטימיות המהווה כלי מדהים בהצלחה.


    • 

    חובה עלינו ללמוד כלים ורעיונות כדי להניע תלמידים.


    • 

    כידוע היצירתיות קיימת בעיקר בדור הצעיר, 80% מהילדים עד גיל 5 הם יצירתיים. בהמשך היצירתיות נוחתת ל- 2%. ככל שנעודד אותם בצעירותם כן נזכה לראותם בבגרותם יותר ויותר יצירתיים.


- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב