דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים אורגני או קישורים ממומנים? 

מאת    [ 05/01/2009 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 2263 פעמים ]

 

הרבה בעלי עסקים מתלבטים בשאלה: האם לעשות קידום אורגני, או במילים אחרות SEO - Search Engine Optimizations או קישורים ממומנים הנקראים PPC - Pay Per Click? ובאותו עניין: אם קידום אתרים (SEO) אורגני חשוב כל-כך, מדוע יש כאלה המנסים למכור לנו את הרעיון ש-PPC הוא החשוב ביותר כדי להיות ראשון בגוגל?

יש להבין כי קישורים ממומנים הם פרסום לכל דבר ועניין. היתרון הגדול של סוג פרסום זה הוא במהירות התגובה שלו ובגמישות. אם אתה יודע איך לנהל פרסום שכזה, האתר שלך עשוי לקבל זרם של לקוחות. החיסרון הוא שברגע שהפסקת לפרסם, נפסקת גם התנועה לאתר. מי שמנסה למכור לך פרסום PPC, זה מכיוון שזה מה שהוא יודע לעשות ולכן הוא "דוחף" את מה שהוא יודע לעשות.

קידום אורגני הוא שיווק האתר במנועי חיפוש במילות מפתח נבחרות. היתרון של קידום אורגני הוא שאתה בונה לך נכס באינטרנט ולאורך זמן. דירוג גבוה בתוצאות של מנועי החיפוש יביא לך זרם אדיר של פניות, הרבה יותר פניות מאשר תקבל מפרסום קישורים ממומנים. החיסרון הוא שהתהליך אורך כמה חודשים.

למעשה, גם קידום אתרים אורגני וגם קישורים ממומנים, קרי, פרסום בגוגל, עשויים להיות חשובים להכנסות, אך לעולם אינך יכול לדעת עד שתנסה. יש לבחון את שניהם כדי לראות אם הם עובדים עבור המודל העסקי שלך וסוג האתר שלך. אולם, יש לנקוט משנה זהירות ולוודא כי הבדיקות מתבצעות על ידי גורם המתמצא במורכבויות השונות של שיווק באינטרנט ובמנועי החיפוש. אחרת, אתה עלול להגיע למסקנה השגויה ששיווק זה אינו עובד עבורך, בעוד שהאמת היא שהוא פשוט זה לא בוצע נכון.

כפי שאני רואה את זה, לאורך זמן עלויות הפרסום בקישורים ממומנים צריכה לרדת וההשקעה בקידום אורגני צריכה לעלות, כך שלבסוף מרבית התקציב הולך לקידום אורגני ורק מקצתו לקישורים ממומנים. על קידום ממומן ניתן לקרוא עוד בספר - ספר פרסום בגוגל.

סיכום

אם רק עכשיו פתחת אתר, אין לך ברירה אלא להוציא כסף על קישורים ממומנים כי למנועי החיפוש ייקח זמן להכיר ולדרג אותך. אבל, כבר מהתחלה יש להתחיל ולקדם את האתר באופן אורגני כי בסופו של דבר ההשקעה הכי משתלמת באינטרנט, ה- ROI הכי טוב, נמצא בקידום אורגני והוא שיביא אותך להיות ראשון בגוגל.

זהר עמיהוד יועץ קידום אתרים באינטרנט  בשאיפה להיות ראשון בגוגל. מרצה במרכזים לטיפוח יזמות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר ספרי מחשבים רבי מכר ושותף בכתיבתם ועריכתם של עשרות ספרים אחרים בנושאי מחשבים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב