דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חכמת הצבעוניות - התבוננות מהעין השלישית 

מאת    [ 04/01/2009 ]

מילים במאמר: 1418   [ נצפה 2766 פעמים ]

חכמת הצבעוניות - התבוננות מהעין השלישית


להיפתח לאפשרויות חדשות באמצעות העין השלישית.
החיים הם לא שחור/לבן וגם לא שטח אפור. לימדו ליצור אפשרויות חדשות בשלל צבעי הקשת, באמצעות העין השלישית שלכם.

בכולנו טמונה היכולת ליצור אפשרויות חדשות יש מאין. ניתן לעורר יכולת זאת על ידי התבוננות ניטראלית, בהירה ושלווה על חיינו. "כפתור ההפעלה" של ההתבוננות הניטראלית הוא העין השלישית. העין השלישית מאפשרת לנו ראייה רחבה, צבעונית וחדה על התמונה השלמה, מפסגת ההר ולא מן העמק. ממרומי העין השלישית אנחנו יכולים לראות ולהבין את האמת שלנו לגבי מושא ההתבוננות, להבחין באפשרויות השונות, אלה הקיימות ואלה שלא מומשו עדיין, להבין את ההשלכות של כל אחת מהן, למצוא את הנכונה מכולן ולבחור בזו אשר תהיה לטובה שלנו ולברכה של כל הבריאה כולה.

השקיפות של העין השלישית

לעין השלישית יכולות ותפקידים רבים. במאמר זה אתייחס רק לאחד מהם: ניטראליות.

העין השלישית היא מרכז אנרגטי רב חושי המאפשר לנו התבוננות רוחנית ניטראלית על עצמנו, על אחרים ועל החיים. עין זו היא אחת מהאיברים האנושיים הרב-חושיים הטמונים בכולנו באופן מולד וטבעי. אמנם כולנו נולדנו עם עין שלישית, אך לא כולנו למדנו לפתח ולטפח את יכולת השימוש בה. על ידי לימוד ותרגול כל אדם יכול.

לעין השלישית איכות של שקיפות וניטראליות, כמו גוף שקוף כגון זכוכית, קוורץ או טיפת מים. איכות זאת הופכת את העין השלישית לרגישה במיוחד לאור, הן חושי - שמש - והן על חושי -אנרגיה רוחנית, או אם תרצו: נשמת הבורא הנמצאת בכל דבר ומקום ביקום. לעין השלישית מבנה עגול ככדור קטן. היא כמובן בלתי נראית לעין החושית שלנו, אך ניתן לצפות בה על ידי קריאת הילה. צבעה שונה מאדם לאדם ומפעם לפעם.

כאשר נתבונן על עצמנו, אחרים ועל החיים דרך העין השלישית נוכל לקבל מידע חיוני לגבי הגילוי, הריפוי והמימוש העצמי שלנו. המידע יכול להתקבל ללא הגבלה של זמן ומקום: מאתמול, ממחר, מלפני שנים, מתקופת העוברות שלנו ברחם אמנו ואף מחיים קודמים.

הבורא החליט למקם את העין השלישית שלנו בתוך מרכז הראש, ממש מאחורי העיניים הפיסיות שלנו, בקו הגובה שבין שתי האוזניים - ממש באמצע. (אמנם קיימת נקודה אנרגטית במצח אך זאת היא מיני-צ'קרה והיא מקושרת עם העין השלישית, אך איננה העין השלישית בכבודה ובעצמה).

אחד מתפקידיה העיקריים של העין השלישית הוא לאפשר לנו להתבונן פנימה אל תוכנו והחוצה אל אחרים ואל החיים בצורה ניטראלית, עניינית ופשוטה, ללא שיפוט או ביקורת. על סמך המידע שנקבל מהעין השלישית נוכל לשאול את עצמנו מהו הצעד הבא שנכון וטוב לי ביחס לעניין או לאדם אחר, וזאת במקום לשפוט האם האדם או העניין טובים בעיני.

כאשר אנו מביטים דרך העין השלישית פנימה אל תוכנו או החוצה אל העולם, נוכל להבחין תמיד בשלושה צבעים עיקריים: שחור, לבן ומה שביניהם, כלומר, כל צבעי הקשת בגוונים ובווריאציות שונות.

קשת הצבעים נוצרת ע"י מפגש בין אור אנרגטי ובין האיכות השקופה, הצלולה והניטראלית של העין השלישית. זאת ממש בדומה לקרני האור של השמש הנפגשות עם גוף שקוף כגון טיפת מים, זכוכית או אבן קוורץ. קרני השמש חודרות מבעד לגוף השקוף, בעוד הגוף השקוף משמש כמסננת המפרידה כל אחד מהסיבים המרכיבים את אור השמש ופורטת אותו לרטט המיוחד שלו, עד למצב שבו נגלית קבוצה של סיבי אור צבעוניים ומרהיבים אותה אנו מכנים קשת. קשת צבעונית יכולה להיווצר כאשר האור חודר דרך גוף שקוף, צלול וניטראלי.

האפשרות השלישית והצבעונית

התלבטויות הן חלק נורמאלי, אנושי, בריא ובלתי נפרד מהחיים. התלבטות איננה בעיה או צרה אלא הזדמנות לקחת צעד נוסף בצמיחה ובהגשמה העצמית שלנו, כמנוף לשינוי חיובי.

הסערה או המצוקה אותה אנו חווים לפעמים סביב ההתלבטויות שלנו נובעות מהאמונה הטמונה בתת מודע שלנו, הטוענת כי התשובות לשאלותינו נמצאות באחד מהקטבים ו"מאלצת" אותנו לבחור באחת מהאפשרויות המנוגדות: או שחור או לבן, או גדול או קטן, או עכשיו או לעולם לא וכד'. החכמה שלנו לא נמצאת בקטבים ולא במיזוג ביניהם (אפור), אלא ממש באמצע, במקום הניטראלי שאיננו או שחור או לבן אלא צבעוני! החכמה שלנו היא צבעונית, ניטראלית והיא נמצאת ממש באמצע.

האמצע מציע לנו אפשרות להתבונן בשלל צבעי הקשת ולבחור את הצבע המועדף עלינו או את שילוב הצבעים החביב עלינו. תמיד אפשר למצוא יותר משתי אפשרויות החלטה לכל התלבטות או שאלה. למשל: אנחנו לא חייבים להיענות או לסרב להצעה. אפשרות נוספת היא לבוא בהצעה או ביוזמה משלנו ואולי אף הצעה שונה לחלוטין מזו שקיבלנו. אנחנו לא חייבים להתפטר מהעבודה שאיננה מתגמלת אותנו היטב ואיננו חייבים גם להישאר בה מתוסכלים. אפשרות שלישית היא ליזום משא ומתן מחדש על התנאים והשכר.

השימוש בניטראליות הוא טבעי, אנושי ויומיומי: ברפואה, למשל, לפני שהרופא מחליט מהו הטיפול המתאים ביותר הוא עורך דיאגנוזה. כלומר, הוא רוצה לאסוף מידע על מצב החולה דרך עובדות פשוטות כגון בדיקות דם, לב, צילום רנטגן וכדומה. לרוב, רופא לא יקבל החלטות לגבי הטיפול בחולה לפני שערך בדיקות. גם בנהיגה, אנחנו אוספים נתונים על המצב בכביש ובודקים את השטח מכל הכיוונים האפשריים ורק אז מקבלים החלטת עקיפה.

אם כן, ניטראליות היא הנקודה שבה מתחילה החוכמה הפנימית שלנו והחלטה חכמה מבוססת על התבוננות ניטראלית. ככל שנקדיש תשומת לב לפיתוח וטיפוח היכולות הרב חושיות שלנו, תצמח ותתחזק היכולת שלנו להתבונן על עצמנו, אחרים והחיים ממקום ניטראלי ולראות לפחות שלוש אפשרויות ואף יותר לכל מצב. האפשרות שבאמצע היא בדרך כלל החכמה מכולן עבורנו מכיוון שהיא נובעת ממקום של ראייה רחבה וצבעונית של כל התמונה ומאפשרת לנו חופש והבאת שמחה, צבע ואור לחיינו ומשחררת אותנו מחוסר ברירה וקורבנות המצויים בקטבים.

מציאת ניטראליות: צבע האמצע שבתוכנו

כיצד, אם כן, מוצאים את הניטראליות, האמצע הצבעוני שבתוכנו?

הדרך המובילה מהקטבים אל האמצע טמונה ראשית ביכולת לזהות שנקלענו לקוטביות. השהייה בקטבים מאופיינת בתחושת מצוקה: ייאוש, חוסר אונים, דכדוך, דיכאון, היסטריה, קורבנות, השפלה, עלבון, פחד, חרדה וכד'. לעומת זאת, ההימצאות באמצע מאופיינת בחוויה של גאולה ברמות שונות: תחושת שחרור, הקלה, קלילות, חופש, תקווה, שמחה, הודיה, קסם, התלהבות, בהירות, בטחון, שלווה, נס וכד'. הבחירה לצאת מן הקטבים ולמצוא את האמצע נחווית פעמים רבות כיציאה מהחושך השחור ומערפילים הלבנים והמבלבלים שהיינו מצויים בהם ושיבה אל החיים היפים והחופשיים מלאי הצבע, הבהירות והאור.

ניטראליות, כמו כל איכות אנושית אחרת, יכולה להתפתח בנו אם נשקיע בטיפוחה. בדומה לשרירים בגוף, העין השלישית, האחראית על ניטראליות בחיינו, זקוקה גם היא לאימון קבוע. אם עובדים איתה היא מתפקדת ואם מאמנים אותה היא מתפתחת.

כולנו, ללא יוצא מן הכלל, ניחנו באופן טבעי ומולד ביכולות רב חושיות ולכן כולנו יכולים לפתח ולטפח אותן. בבית, בגן ובבית הספר לימדו אותנו בעיקר על העולם החושי וההגיוני וזאת אחת הסיבות העיקריות ששכחנו את העולם העל חושי הטמון בתוכנו ואת הגשר המחבר בין החושי לעל חושי ובין הארצי לרוחני. כמורה רוחנית, יועצת, מטפלת ומאמנת אני לא מלמדת שום דבר חדש, רק כלים המאפשרים "היזכרות", העצמה ומלכות על מה שתמיד היה והינו שלך!

אינני מאמינה ברעיון של "פתיחת העין השלישית" כדבר בפני עצמו אלא בפיתוח וטיפוח שלה כחלק מתהליך שלם (הוליסטי) של פיתוח וטיפוח כללי של יכולותינו הרב חושיות אשר העין השלישית היא אחת מהן אך בלתי נפרדת מהן.

כשם שכתיבה וקריאה דרשו מאיתנו השקעה של לימוד ותרגול, כך גם היכולות הרב חושיות דורשות השקעה של לימוד ותרגול. בכל שנות עבודתי בתחום מעולם לא פגשתי אדם שהשקיע והתמיד בלימוד ובתרגול ולא הצליח. כל הדרוש הוא סקרנות ורצון בסיסי ומוכנות ללמוד ולתרגל. חשוב לציין שזה עובד רק כשעובדים עם זה.

תרגיל מעשי (* ראה/י הערה בנושא בתחתית מאמר זה)

התרגיל מבוסס על יכולות אנושיות שכולם מכירים: כושר חשיבה, שיחה עם עצמכם ו/או אחרים ואפשרי גם בכתיבה. אין צורך בניסיון קודם.

א. בחרו התלבטות איתה אתם מתמודדים.
ב. זהו האם אתם בקטבים או באמצע לגביה. היעזרו בתחושות האופייניות למצבי הקוטביות אותן ציינתי במאמר זה.
ג. שאלו את עצמכם: אילו יכולתי ליצור אפשרות נוספת שעדיין איננה קיימת, מה הייתי יוצר?
ד. בקשו וקבלו עזרה: אם לא הצלחתם למצוא אופציה נוספת, פנו לאדם שאתם מעריכים את חכמתו ובקשו ממנו שיעזור לכם למצוא אופציה נוספת (את האמצע שלכם) בעצמכם. לפעמים אנחנו זקוקים לייעוץ, טיפול ולימוד חיצוני. אף אדם מצליח לא הגיע להצלחתו מכיוון שעשה הכול בעצמו. אנשים מצליחים יודעים להיעזר ביכולות ובמשאבים של אנשים אחרים על מנת להתקדם ולהגשים יעדים. למשל: די ברור שביל גייטס הוא לא העובד היחיד במיקרוסופט. לפיכך, חשוב שנהיה פתוחים לקבל עזרה ותמיכה חיצונית. כאשר אנו מתייעצים עם אדם אחר ומקשיבים לחכמה שלו אנחנו יכולים להפיק תועלת רבה מחכמתו אל חיינו, אך לא בכך שנעשה בדיוק את מה שהציע לנו ונזנח את הרעיונות הקודמים שלנו, אלא בכך שניעזר בעצתו כדי להרחיב את הראייה שלנו לגבי אותה התלבטות. נוכל להעמיד את עצתו לפנינו בשורה אחת עם הרעיונות האחרים שלנו ולברר לעצמנו מה מבין האפשרויות הן הקטבים ומה הוא האמצע שלנו. כאמור, באמצע הצבעוני שלנו טמונה החכמה שלנו. זכרו: האמצע הוא מקום אישי שלנו. האמצע של אדם אחד איננו בהכרח האמצע של אדם אחר. גם אם התייעצתם עם אדם אחר, בסופו של דבר רק אתם יודעים מהו האמצע הצבעוני שלכם.

בהצלחה!

* התרגול הוא באחריותך הבלעדית - העין השלישית ורונית שפי וולפין אינם לוקחים אחריות על חוויותיך כתוצאה מתרגול זה. התרגול אינו ערובה לשפע או להגשמת יעדיך ואינו בא במקום כל סוג של יעוץ, אימון או טיפול רוחני, בריאותי, פסיכולוגי או אחר.

רונית שפי וולפין - מורה רוחנית. יועצת, מטפלת ומאמנת באמצעות קריאת הילה והילינג.
טלפון: 058-664-1538, אתר: http://www.the3i.co.il
© כל הזכויות שמורות לרונית שפי וולפין העין השלישית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב