דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול כספי בדרך להצלחה 

מאת    [ 04/01/2009 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 2107 פעמים ]

אסטרטגיית מסחר יעילה היא רק חלק מתוכנית מסחר מוצלחת. אם אנחנו רוצים להצליח במסחר צריך שיהיה לנו מרכיב של ניהול כספי מובנה בתוך אסטרטגיית המסחר. ניהול כספי דורש מהסוחר לאבחן את קונספט הסיכון והרווח לפי העדפות המסחר שלו. המטרה היא לבחור את יעד הרווח הרצוי או את התמורה השבועיתחודשיםשנתית שברצונך להשיג ואז לצמצם ככל האפשר את הסיכון הכרוך בביצוע העסקאות. מטרת הניהול הכספי היא לנהל בצורה היעילה ביותר את ההון שבו אנו סוחרים.חשיבות הניהול הכספי צריכה להיות מעל לפסיכולוגיה ומעל לשיטת המסחר. לפני כניסתכם לעולם המסחר הדבר הראשון והכי חשוב הוא להבין את חשיבות הניהול הכספי ולהכין לעצמכם אסטרטגית הניהול הכספי.

פקודות קטיעת-הפסד (stop-loss) ולקיחת-רווח (take profit) הם כלים חשובים מאוד לשימוש באסטרטגיות של ניהול כספי. המשמעות של בניית אסטרטגית ניהול היא בעצם היכן למקם את נקודת קטיעת ההפסד ביחס ליעד הרווח שהצבנו לעסקה וביחס לסכום הכסף הנזיל שברשותנו. בניית האסטרטגיה תלויה מאוד באופן שיטת המסחר שלנו. ישנם סוחרי swing שסוחרים לטווח של מספר ימים, ישנם סוחרים תוך-יומיים וישנם סוחרים לטווח ארוך - לכל אחד מהם יש סטופ שונה.

לסוחרים לטווח ארוך מן הסתם יהיה סטופ רחב יותר מלסוחר תוך-יומי. בנוסף לשיטת המסחר, בניית האסטרטגיה צריכה לצאת מנקודת הנחה שהסיכויים הם תמיד נגדכם ושמתוך 10 עסקאות לדוגמא אתם תפסידו ביותר מ-5 עסקאות. תפקיד הניהול הכספי הוא ליצור יחס סיכוי חדש. אם לדוגמא נחליט שביום מסויים אנחנו מבצעים 10 עסקאות ונקבע לכל אחת מהן קטיעת הפסד ב-20 נקודות מתחת ולקיחת רווח ב-40 נקודות מעל (יחס של 1:2), אז כל שאנחנו צריכים זה להצליח בארבע עסקאות בלבד מתוך העשר כדי שנשאר שנהיה ברווח בסוף היום. במקרה זה נכשלנו בשש עסקאות והצלחנו רק בארבע ועדיין נשארנו ברווח בסוף היום.מספיק שבעסקה אחת יצאנו באפס - (BE) בנקודת הכניסה, והרווח שלנו כבר יהיה יפה מאוד. כמובן שאת היחס הזה ניתן ליצור לפי כל יחס של 1:2.

ניתן לשנות את היחס הזה בזמן המסחר לפי היעדים שאתם צופים ולשנות את היחס הזה מספר נקודות למעלה או למטה כל עוד הוא מחושב. באסטרטגיה של ניהול כספי אנו גורמים לסיכויים להיות לטובתנו גם אם אנחנו נכנסים לעסקאות בהימור מוחלט. החוכמה כאן היא לשלב את אסטרטגית הניהול עם שיטה כגון אסטרטגיה של ניתוח טכני לדוגמא שמצליחה ב-60% (הניתוח הטכני משיג אחוזי הצלחה גבוהים יותר אך לקחנו אחוז מינימאלי כדי להמחיש את סיכויי ההצלחה האפשריים), וליצור כאן יחס חדש גבוה יותר שעובד לטובתנו. השיטה שאיתה אנו עובדים מגדילה משמעותית את אחוזי ההצלחה שלנו.שילוב "השיטה" עם אסטרטגיה של ניהול כספי כוללת בתוכה אלמנט נוסף והוא המשמעת. אם לא נשמור על משמעת קשיחה ונחליט להכניס לתוך האסטרטגיה רגשות ותקוות אז לא נצליח אי-פעם לשמור על תוחלת חיים חיובית מפני שאנחנו לא נשאר באותו היחס סיכוי שקבענו וחישבנו. במצב שקבענו סטופ של 20 נקודות, נהיה חייבים להיות ממושמעים ולצאת בדיוק בנקודה שקבענו כי אם לא זה יהרוס את יחס כל העסקאות ואנו עלולים לצאת בהפסד.אלמנט המשמעת הוא סיפור בפני עצמו ועל זה נרחיב במאמר אחר שיוקדש כולו לענין.

לסיכום, לפני כל פתיחת יום מסחר, הציבו לפניכם את אחוז הכסף שאותו אתם מוכנים לסכן מסכום המזומנים הנזילים שבחשבונכם ולפיו החליטו על מספר העסקאות שאתם מעוניינים לבצע ביום המסחר ואת גובה קטיעת ההפסד והלקיחת רווח. כמובן שצריך לקחת בחשבון גם את היחס המתאים בין נקודת קטיעת ההפסד ללקיחת הרווח שנוכל לשמור בו על תוחלת חיים חיובית לאורך זמן. אסור לשכוח שהסיכויים במסחר הם נגדנו ואנו חייבים להשתמש בכלים של ניהול כספי, שיטה כלשהי ומשמעת כדי לשנות את הסיכויים לטובתנו ולהצליח לנצח את השוק לאורך זמן. רק כך נוכל לשמור על תוחלת חיים חיובית לאורך זמן! קחו לכם כמה רגעים לפני יוםשבוע מסחר וחשבו את אסטרטגית הניהול הכספי שלכם -אתם תראו את התוצאות מהר מאוד...
הכותב משמש כמנכ"ל משותף בחברת סופרטרייד, פתרונות מסחר בשוק ההון.
http://www.supertrade.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב