דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכדורגל הישראלי בשנת 2025 מאת עידו יוסיף-אור 

מאת    [ 23/03/2006 ]

מילים במאמר: 918   [ נצפה 5053 פעמים ]

לפני החזון שלי בהקשר של איך יראה הכדורגל בארץ בעוד 20 שנה, אני אסכם בקצרה את המצב הנתון שבו אנו מצויים כיום בכל מה שקשור לכדורגל הישראלי.

אין כל כך הרבה מילים בהם ניתן לתאר את המצב הבאמת עגום של הכדורגל הישראלי בארץ. אם זו האלימות הפוקדת את הצופים המגיעים למשחקים, אם זה חוסר ההשקעה הכספית בכדורגל, עם זאת פרשיות שחיתות ועוד מספר דברים. אם אני אסתכל 10 שנים אחורה, הכדורגל בישראל באמת פרח, בכל משחק באמת גדול שהיה בזמנו, לא היה באף לו כיסא אחד פנוי באיצטדיון בו נערך אותו משחק, היה סדר מופתי, לא הייתה אלימות וגזענות כמו שיש היום ולא עוד המון דברים.

יש רבים שאומרים שהכל התחיל אז במשחק האליפות של מכבי חיפה מול מכבי תל אביב בשנת 2000/2001 במחזור האחרון, אותו יום בו אוהד מכבי חיפה אמיר רנד נפגע אנושות בעקבות הפריצה למגרש שהייתה לקראת סיום המשחק, ועד היום הוא לא הוציא מילה מפיו.

אני חושב אחרת, האלימות, הגזענות וכל המצב העגום שאנו מצויים בו כיום, כל זה מתחיל מהחינוך שמקבלים אותם הילדים שבאים למגרשי הכדורגל בסוף השבוע, מהחינוך שבבית. ב - 4 השנים האחרונות ראיתי אך בעיקר שמעתי על קטטות נערים בתום משחקי הכדורגל בין הקבוצות, בנוסף לכך גם רגימת אבנים של קומץ אוהדי קבוצה אחת על אוטובוס השחקנים של הקבוצה הנגדית, דבר שאסור שיקרה בכדורגל שלנו.

בכלל, הניהול של הכדורגל הישראלי בארץ הוא פשוט לא טוב, במלוא מובן המילה. גם בהתאחדות לכדורגל הכל מתנהל בצורה לא אכפתית, בצורה מבזה ויש מספר דוגמאות לא קטן בנוגע לדבר הזה , אך זה לא המקום לפרט דברים אלו.

בנוסף לכל אלה, גם שר/ת החינוך התרבות והספורט לא מספיק השקיעו בשנים האחרונות בכל הנוגע לכדורגל הישראלי, אינני פוסל את כל הספורט, אך בספורט הפופולארי ביותר בארץ לא השקיעו מבחינה כספית, אם זה בפיתוח מגרשי אימונים לילדים, איצטדיונים חדשים לקבוצות, בעניין הזה לפחות המועצה להסדר ההימורים בספורט מממנת בצורה יפה, אך זה לא מספיק ובטח שלא יספיק בעתיד.

מחירי הכרטיסים בשנתיים האחרונות הועלו בצורה מאסיבית במגרשי הכדורגל, וזה עוד דבר שבעקבותיו רואים מגרשים ריקים במשחקי הכדורגל השונים, גם במשחקי הנבחרת הלאומית. אם ניקח לדוגמא את משחקה של נבחרת ישראל מול נבחרת קפריסין לפני מספר חודשים - נגיד ואב ושתי בניו רוצים להגיע למשחק באיצטדיון ר"ג והם גרים בחיפה, הדלק של האוטו לשתי הכיוונים עולה להם בסביבות ה - 90 שקל, עכשיו כרטיס מבוגר למשחק עלה אז 100 שקל וכרטיס ילד עלה 45 שקל, נגיד והוא קנה איזה שתייה ואוכל זה עוד 25 שקל, ובסה"כ הוא הוציא על משחק של הנבחרת הלאומית בסביבות ה - 300 שקל שזה פשוט הרבה, הרי אותם אנשים שיושבים בהתאחדות יודעים כמה המצב הכלכלי הוא לא טוב בארץ, ובגלל זה האיצטדיון היה כמעט ריק מצופים וחבל שכך.

לפי דעתי אחד הגורמים העיקריים שפשוט מוריד עניין בכדורגל הישראלי, היא חברת צ'רלטון שבאמת הרסה לנו את הכדורגל. דנו על זה עשרות פעמים , אני אכתוב על הנושא הזה בקצרה. חברת צ'רלטון זכתה במכרז על זכויות השידור של הכדורגל הישראלי תמורת 40.5 מיליון דולר למשך שלוש שנים.

בעקבות זכייתה במכרז, החל חוסר התעניינות מאסיבי בכל מה שקשור בכדורגל הישראלי, לפני צ'רלטון כולנו היינו רואים כדורגל ישראלי, בכיף, בחינם וביום שבת, אבל צ'רלטון דורשים מאיתנו, צופים שרוצים לראות את הכדורגל "המשובח" שיש בארצנו, 20 שקל תמורת 4 משחקים, 3 בשבת ועוד אחד ביום שני, פשוט דבר מרכזי ש"רצח" את הכדורגל הישראלי. עוד דבר שנגרם בעקבות זכייתה של צ'רלטון במכרז הוא ירידתו של תוכנית הרדיו האהובה על כולנו "שירים ושערים" ופרישת משחקי הליגה על פני 4 ימים (שישי-שני).

אחת הפרשיות הגדולות בארבע השנים האחרונות הייתה פרשת "שופטים באדום". בפרשה זו נמצאו מספר שופטים בכירים בכדורגל הישראלי מוכרים משחקי כדורגל במגוון הליגות תמורת כספים, או כל מיני הימורים לא חוקיים.

לסיכום - המצב של הכדורגל הישראלי כיום הוא עגום ועצוב, ואני מקווה שבשנים הבאות נראה את הכדורגל הישראלי שלנו במגמת שיפור מכל הבחינות שציינתי.

אני סבור שהכדורגל הישראלי יכול להגיע לרמה ולאיכות שיש בכדורגל האירופאי. אני מאמין שבעוד 20 שנה אנחנו נראה פה את החוק והסדר מעל הכל, נראה את ההתאחדות לכדורגל מנהלת את הכדורגל הישראלי בצורה הטובה היותר, עם אנשים שבאמת רוצים להמשיך ולהשתפר בכל התחומים יום אחרי יום.

נראה את האלימות והגזענות נעלמים ממגרשי הכדורגל וזאת ע"י נתינת עונשים כבדים לאותם נערים העושים עבירות אלו (לא כמו העונשים היום), דבר שאני בטוח שימגר את התופעה הכל כך מכוערת הזאת. נראה יותר התעניינות בליגות שלנו, קהל הצופים יחזור לאט לאט למגרשים לראות את הכדורגל הבאמת טוב שיהיה לנו פה, יש לנו היום נוער ענק של שחקנים פשוט פנומנאליים שיכולים להגיע רחוק. נראה את הכדורגל הישראלי גם דרך המסך בטלוויזיה בחינם, בהנאה ובהתעניינות יתר על המידה. נראה את מתקני האימונים המשופרים, את טיפוח מגרשי הכדורגל עצמם, יותר מקומות ישיבה וכו'.

לפי דעתי בעוד מספר שנים נראה את משרד החינוך התרבות והספורט מתפצל, כך שמשרד הספורט יהיה משרד יחיד בו ינוהלו כל ענפי הספורט השונים. עקב התנאים הבטחונים באזור תשתפר כלכלת המדינה כולה ובשל כך תקציב המדינה יגדל, ואחד המרוויחים "הגדולים" של תמורה זו יהיה כמובן משרד הספורט. המשרד ישקיע בבניית מגרשים חדשים, במתקני אימונים חדשים ועוד דברים. הדבר החשוב ביותר יהיה שמשרד הספורט ישקיע ויטפח את מחלוקות הילדים והנוער שהם יהיו העתיד של הכדורגל הישראלי.

ההשקעה במחלקות הילדים והנוער יביאו תוצר אחד חשוב - כדורגלן ישראלי מקצועי, בעל משמעת, התנהגות נאותה ועוד דברים רבים שרואים בשחקנים באירופה. בנוסף לכך נראה יותר שחקנים צעירים בקבוצות הגדולות דבר שימשוך את תשומת ליבם של הצופים שמעדיפים לראות תוצרת כחול לבן ולא תוצרת של זרים שממלאים את מגרש הכדורגל.
דבר מאוד מרכזי שנראה הוא שהכדורגלן הישראלי יעסוק אך ורק בכדורגל, לא יהיו שחקנים כמו היום שמשחקים כדורגל בליגות הנמוכות יותר וגם עובדים כנהגי מוניות או כל דבר אחר, הם יקבלו מספיק כסף שיספיק להם לפרנס משפחה, הראש שלהם יהיה אך ורק בכדורגל, כדורגל נטו.
אתר הווינר הישראלי WinnerP מציג את שלל כתבי הבית שלו והכתבות השונות, כולם נמצאים באתרינו שמאגד את כל תותחי ההימורים וה- ווינר בישראל. האתר הינו הבית הגדול בישראל לכל מהמרי ווינר וטוטו.
http://www.winnerp.net/winnerp/index.php



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב