דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אפקט ינואר 2009 - סקירה מעודכנת 

מאת    [ 27/12/2008 ]

מילים במאמר: 703   [ נצפה 2288 פעמים ]

אפקט ינואר הוא תופעה בוול סטריט שבה המדדים בוול סטריט עולים מהשבוע האחרון בשנה ועד יומיים, שלושה בתוך חודש ינואר. ישנן סיבות מגוונות מדוע המדדים נעים כך. הסיבה הנכונה ביותר היא קיזוזי מס ע"י מכירה של ניירות ערך מופסדים בחודש דצמבר ורכישה חוזרת במהלך ינואר. אפקט ינואר הוא אינדיקאטור לכיוון הכללי של שוק המניות לאותה השנה. כאשר אפקט ינואר מתרחש אז זהו סימן כי שוק המניות בשל להמשך עליות נוסף במהלך השנה. כאשר אפקט ינואר אינו מתרחש זה מצביע על שוק מניות קפוא ושלילי. לראיה אפקט ינואר 2008 היה נהדר לביצוע שורטים ואכן שנת 2008 תיכנס להיסטוריה בעקבות האירועים בחצי שנה האחרונה. אפקט ינואר בשנת 2007 היה נהדר ללונגים וכמו כן לאורך השנה וכמו כן השנים 2004 ועד 2006.בשנת 2003 שהיא שנה חריגה מכוון שהמדדים בוולסטריט עלו מהשפל כ- 50% ואפקט ינואר בא לידי ביטוי עם עלייה של 10% במדדים. ניתן לזהות כי בשנים שליליות אפקט ינואר שלילי וההפך. 

ניתוח מאקרו כלכלה

 נתוני המאקרו מצביעים על כלכלה שנמצאת במצוקה. הנתונים המדאיגים ביותר נובעים משוק הנדל"ן אשר עדיין לא מצא תחתית. מספר הבתים שנמכרו ממשיך לרדת לשפל חדש של 28 אלף בתים בלבד בחודש נובמבר. מספר הבתים המוכנים למסירה וללא קונים עומד על מיליון ו- 84 אלף בתים. הקפאון בשוק הנדל"ן נמשך ומקשה על ההתאוששות בשוק המניות. הציפיות האינפלציוניות ממשיכות לצנוח ומאפשרות למשקיעים באג"ח הארוכים תשואה שנתית חיובית. 

ניתוח שוק המניות

 שוק המניות נמצא בחוסר וודאות מוחלט. ההתערבות המשלתית היא חיונית במצב הנוכחי אך היא מכניסה משתנים חדשים למשוואה והמשקיעים שואלים את עצמם יותר מתמיד מה יקרה אם...?התוצאה היא שוק המניות חסר כיוון, מפתיע ותנודתי. המשקיעים נחו בסוף שבוע ארוך ויחזרו ביום שני לשבוע המסחר ויקבעו את הכיוון הנכון של המדדים לאורך השבוע. המדדים עדיין בשיווי משקל ולקראת תנועה חדה כאשר ביומיים האחרונים מחזורי המסחר היו אפסיים ובתנודתיות נמוכה.

תנועה חיובית יכולה להיות מאוד משמעותית מכוון שיתכן ואפקט ינואר יבוא לידי ביטוי השנה ויצביע על ההתאוששות כלכלית בהמשך השנה. תנועה שלילית תאפשר גל יורד נוסף ובדיקה של רמות התמיכה שהן קריטיות לבלימת המשבר והמיתון בכלכלה.

 

 

ניתוח שוק האג"ח

 שוק האג"ח הקצר רדום לחלוטין. מול הנפקות הממשלה יש קונים אגרסיביים אשר מחפשים מקלט לכסף ולא בהכרח תשואה. התשואה על האג"ח הקצר היא 0.02% בלבד. שוק האג"ח הארוך נסחר ברמות שיא כאשר בריבית היא 0%. מחירי האג"ח הארוך נהנים ממחירי אנרגיה נמוכים אשר גורמים לירידה בציפיות האינפלציוניות ולתשואות שנתיות חיוביות. המומנטום באג"ח הארוך קרוב למיצוי.זהירות. 

ניתוח שוק החוזים העתידיים

 שוק החוזים העתידיים לחודש מרץ על מדד S&P 500 מאוד שלילי ושאר החוזים דיי נטראליים. מדד ה- VIX יורד בעקביות כאשר התנודתיות נמוכה בשוק המניות וסוחרי האופציות בעיצומו של תהליך מכירה של אופציות ובעיקר אופציות CALL. הסטיות בשוק האופציות יורדות באיטיות עם תהליך המכירה אך עדיין מצביעות על סנטימנט שלילי של הסוחרים בשוק האופציות. 

ניתוח שוק הסחורות והמט"ח

 שוק הסחורות מחולק לשני סוגים של סחורות: 1. הסחורות המושפעות המהמיתון הכלכלי. 2. הסחורות הנהנות מחוסר הוודאות. הנפט ממשך לצנוח ולגלם את המיתון בכלכלות בכל העולם. הזהב מתחיל להראות סימני התעוררות כאשר הדולר נע בתנודתיות וחוסר הוודאות הכלכלי נמשך. משקיעי האג"ח הארוך החדשים מביטים אל רמות המחיר ונדהמים מגובה המחיר. האפשרות כרגע היא השקעה בסחורה זהב.  המטבע האירופאי תיקן את העיוות בהפרשי הריביות בינו לבין הדולר והצפי הוא להמשך החלשות המטבע בעקבות תהליך נוסף של הורדות ריבית בגוש האירופאי עם תחילת שנת 2009. 

סיכום

 שוק המניות לקראת תנועה חדה.מניתוח השווקים נמצא כי שוק האופציות והחוזים עדיין שליליים ושוק האג"ח הארוך מצביע על מומנטום שנחלש. התנועה אשר תתקבל השבוע תיתן איתות חזק להמשך הכיוון של שנה כולה.באפקט ינואר תמיד התקבלה תנועה חדה וכל מה שנשאר הוא להמתין לכיוון ביום שני ולנוע עם המגמה החדשה. במסגרת פרסום הסקירות, אני מפרסם מדיי תחילת שנה סקירה מאקרו כלכלית וטכנית לשנה החדשה. בסקירה בינואר 2008 כל התחזיות התמששו. הנקודה הכואבת ביותר היא שבסקירה ציינתי כי יש להפנות כספים בקופות מנוהלות אשר נזילים לאפיקים סולידיים. היעדים הטכניים מומשו כולם כאשר המדדים השלימו ירידות הרבה מעבר לתחזית הטכנית אשר התבססה על מיתון כלכלי ולא תהליך החמור ממיתון שהוא שפל כלכלי. 

תיק מניות להשקעה של מספר שנים מעודכן:

 AIG C FNM SLW EXM AMD  מניות נוספות:       ABK HL AMKR  DPTR
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב