דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים 

מאת    [ 23/12/2008 ]

מילים במאמר: 834   [ נצפה 2427 פעמים ]

קידום אתרים פנים רבות לו. אחת הדרכים האפקטיביות להשגת קידום אתרים, דרך שזוכה לפופולאריות הולכת וגדלה עם מהפכת הווב שתיים, היא קידום אתרים באמצעות תוכן באתרים חברתיים.
רגע, רגע, לא מכירים את מהפכת הווב שתיים או שמעתם עליה אך אינכם יודעים במה בדיוק מדובר? אם כך כמה מילות הקדמה תהיינה נחוצות כאן. בואו נסביר מהו ווב שתיים, מה בדיוק מהפכני בו ומדוע זה רלבנטי לצורך קידום אתרים ברשתות חברתיות, הנושא לשמו התכנסנו כאן היום.

כפי שמלחמת העולם השנייה נזקקה לקיומה של מלחמת העולם הראשונה בכדי להיקרא שנייה, גם ווב שתיים נזקקה לקיומה של ווב אחת. ווב אחת הייתה השלב הראשון באבולוציה של רשת האינטרנט. כיצד נראתה רשת האינטרנט בעבר הלא רחוק? הרשת הורכבה משני סוגים של משתתפים - יצרני תוכן מחד וצרכני תוכן מאידך. יצרני התוכן היו בעלי האתרים וצרכני התוכן היו הגולשים. יצרני התוכן היו מייצרים תוכן וצרכני התוכן היו קוראים את התוכן, מהנהנים בהתלהבות או מגיבים באדישות, הכול לפי ההקשר.

ווב שתיים הפכה את המונולוג שאפיין את ווב אחת לדיאלוג. ווב שתיים פירושו עולם שלם של אפליקציות, שאפשרו לצרכני התוכן להגיב ברשת ולהשפיע על התוכן או ליצור תוכן בעצמם ולשתפו עם כל הגולשים ברשת. החלוקה הישנה של יצרנים וצרכנים הפכה להיות הרבה פחות ברורה. בווב שתיים כולם יצרנים, מי פחות ומי יותר. גם מי שאינו מכיר את המונח ווב שתיים מכיר אפליקציות בעלות אופי ווב שתיימי - ויקיפדיה, למשל היא דוגמא מובהקת לאפליקציה בעלת אופי של ווב שתיים. אם פעם התאפיינה אנציקלופדיה בהיותה מקור סמכות שהאציל מן הידע שלו על הקוראים, בא ג'יימי ולס, מייסד ויקיפדיה ואמר לקוראים - "בואו תהיו אתם הכותבים. הרי כל אחד מכם יודע משהו ואם נאסוף את כל מה שכולכם יודעים, לא נהיה פחות מוצלחים מכל אנציקלופדיה שהיא. ואנחנו אפילו לא נגבה כסף עבור השימוש, כי יצרנו זאת בעצמנו עבור עצמנו".

וכיצד, תשאלו, קשור כל זה לעניין קידום אתרים? ובכן, קשור בצורה הדוקה. בואו נחשוב על הדפוס הישן של מערכת היחסים בין עסק לבין לקוחותיו. עסק שביקש לחשוף עצמו לפני הגולשים ברשת, נדרש לעשות דבר פשוט - להקים אתר אינטרנט ולהפוך ליצרן תוכן ומידע עבור הגולשים. ואז הגיעה ווב שתיים והוסיפה אפיק פעילות חדש לחלוטין עבור בעל העסק - בעל העסק יכול עתה לייצר תוכן תחת הכובע של אדם פרטי שיש לו עסק או להשתמש במגוון הכלים המאפשרים לגולשים ליצור תוכן לצורך חשיפת העסק שלו בדרכים חדשות ועדכניות.

האפיק החדש גם רלבנטי מעין כמוהו לצורך קידום אתרים. אם קידום אתרים בווב אחת נעשה באמצעות אתר האינטרנט הרשמי של בית העסק (אפיק שעדיין רלבנטי כיום כפי שהיה בעבר ואף רלבנטי יותר), נוסף אפיק אפשרי חדש לשם קידום אתרים - קידום אתרים באמצעות הכלים השונים שנוצרו בעקבות מהפכת הווב שתיים. ווב שתיים מאפשרת, כאמור, כלים שונים לצורך קידום אתרים. כאן נעסוק רק באחד מהם - קידום אתרים דרך רשתות חברתיות.

מהן רשתות חברתיות? רשתות חברתיות הן יישומים אינטרנטיים, המאפשרים לאנשים שונים ממקומות שונים ליצור קשרים זה עם זה, ליצור בעצמם תכנים, לשתפם, ליצור קבוצות משנה על בסיס תחומי עניין משותפים ועוד.
רשתות חברתיות מאפשרות קידום אתרים באופנים שונים.

ראשית, קיומן של קהילות המתאפיינות במכנים משותפים ספציפיים מאוד מאפשר פניה לקהל יעד מפולח שמאפייניו מוגדרים והופכים אותו לפוטנציאל מושלם לשיווק ספציפי וממוקד. מדוע להפיץ מסרים שיווקיים בתפוצה רחבה וחסרת מיקוד, מסרים שרובם יגיעו, מן הסתם, לאנשים שאין להם כל עניין במוצר המשווק ואשר הסיכוי שיהפכו ללקוחות קלוש? בואו נשווק את המוצר לאנשים המשתייכים לקבוצה שברור לנו שיש לה עניין פוטנציאלי במוצר. חכות משווקים לדייגים ולא לאדם מן הרחוב.

שנית, אנשי מקצוע בתחומים מסוימים יכולים לפתוח בלוג ולהעלות אליו תכנים בתחום התמחותם. תכנים שמעלים אנשי מקצוע הם תכנים בעלי ביקוש רב אצל הדיוטות מן השורה. תכנים כאלה ימשכו לאתר קהל הולך וגדל של קוראים, שייהנו מן הידע המקצועי שאתם חולקים עימם ויקפידו להתעדכן בתכנים החדשים שתעלו. גולשים וקוראים נאמנים כאלה יעניקו לכם הילה של מומחים לתחום ויגדילו את הטרפיק לאתרכם באמצעות המלצות לחברים. הגדלת הטרפיק תביא מצידה, להתקדמות הבלוג או האתר האישי במנועי חיפוש ושוב למשיכת גולשים נוספים. זהו מעגל קסמים שהוא הדרך הנכונה למיצוב עצמי כברי סמכא בתחום התמחותכם. הפנית הגולשים מן הבלוג אל האתר של מפעיל הבלו,ג תזרים לאתרו כמויות גדולות של גולשים שהם בגדר לקוחות פוטנציאליים ועשויה לשפר במידה ניכרת את יחס ההמרה שלו.

הפצת תוכן באמצעות בלוג היא כלי שיווקי מעולה, אך יש צורך להקפיד על מספר כללים בסיסיים. ראשית, יש להשתמש במונחי מפתח השייכים לתחום הכתיבה. באופן כזה ימשכו התכנים אנשים המחפשים במנועי החיפוש מידע הקשור למונחים הללו. שנית, יש להקפיד על עדכון תכנים בתדירות מספקת - ככל שיתפרסמו יותר תכנים, יחשב הבלוג לפעיל יותר בעיני מנוע החיפוש וידורג גבוה יותר. בנוסף כדאי להקפיד גם על השתתפות בכלים נוספים שמציעות רשתות חברתיות - קריאה של בלוגים של אחרים בתחום, הגבה אליהם ויצירת רשת קשרים שיכולה לסייע גם מחוץ לתחומי הרשת. שיבוץ תגיות תואמות משפר גם הוא את התייחסותו של מנוע החיפוש לתוכן שאתם יוצרים. לבסוף נזכיר כי רצוי לבחור ברשתות חברתיות נכונות, הרלבנטיות ביותר לתחום הפעילות שלנו - רשתות בהן נמצאים אנשים המתעניינים ומתמחים בתחום ובה מרוכזת מירב הפעילות.

לסיכום, קידום אתרים באמצעות רשתות חברתיות הוא הטרנד הלוהט ביותר של קידום אתרים ואפיק שרצוי מאוד לעשות בו שימוש. בסך הכול זהו אפיק קל לשימוש, יעיל ואם זה לא מספיק אפילו חינמי. אז מה עוד צריך?
ivtextivtext חברת התוכן הגדולה בישראל, החברה מספקת שרותי תרגום, קופירייטינגקידום אתרים ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב