דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריבית דולרית 0 אחוז - סקירה מעודכנת 

מאת    [ 21/12/2008 ]

מילים במאמר: 902   [ נצפה 3034 פעמים ]

השבוע שוב נשבר שיא היסטורי נוסף כאשר הפד הוריד את הריבית לטווח של 0.25% - 0% או בפועל ל- 0% ריבית! הדולר, כתוצאה מההפרש בין הצפוי לבלתי צפוי, צנח כ- 5% מאז הורדת הריבית. הרבה טוענים כי הדולר עכשיו "יקר" אני טוען זאת רק ההתחלה של  התחזקותו המגמתית של הדולר. אני טוען כי הורדת הריבית קבעה תחתית לדולר לטווח זמן של שנים (!)התחתית בדולר נובעת ממספר גורמים עיקריים:
  1. הריבית לא יכולה לרדת עוד. השחיקה של הדולר בעקבות הורדות הריבית הסתיים.
  2. יש צפי להורדות ריבית בכל הכלכלות בעולם בעקבות ההורדה של הפד. ההורדות הנוספות יגרמו לירידות בשערי המטבע הצמודים לדולר.
  3. אין סיכון שהדולר האמריקאי יהפוך למטבע של "carry trade" וזאת מכוון שיש הורדות ריבית רוחביות בכל הכלכלות המערביות.
  4. מחנק האשראי מונע מסוחרים ומשקיעים לבצע את האסטרטגיה carry trade ולכן הירידות בדולר יהיו מוגבלות וזאת בשונה מהיין היפני אשר היה מטבע ל- carry trade קלאסי בעקבות כניסתה של יפן לשפל כלכלי בשנות ה- 90. זה לא יקרה לדולר.
  5. כלכלת ארה"ב תהיה הראשונה לצאת מהמיתון העולמי וכאן הסיבה העיקרית ביותר – אינפלציה.

הסיבות הללו הן חזקות מספיק על מנת למנוע מהדולר ירידות מהותיות נוספות. הדולר עד לתקופה של יציאה מהמיתון ידשדש בטווח מחיר רחב. אולם אין צפי לירידות חדות. העליות החדות בדולר יתעוררו עם ההתעוררות הכלכלית אשר מצפים שתיזבור תאוצה בעוד חצי שנה, שנה.

ניתוח מאקרו כלכלה

הכלכלה האמריקאית מתמודדת עם הבלתי נודע. אם המשבר הנוכחי היה קורה לפני 30 שנה אז מזמן היינו בעיצומה של מלחמת עולם נוספת. המשבר הנוכחי גורם לכל הכשלים להתבהר כאשר האחרון הוא הקרן של מאדוף שהתרסקה ומחקה 50 מיליארד דולר. הקריסה של הקרן היא אסון לכלכלה מכוון שהיא מפרסנת מוסדות צדקה, חוסכים צעירים ומבוגרים, חברות פרטיות ועוד רבים שכספם נעלם ביום אחד. חבל שאנשים לא מודעים כי בשוק ההון אין קסמים. אין תשואה ללא סיכון.אין רווח ללא הפסד. כל אלו אשר הרוויחו על הנייר (לצערם) שילמו ביום אחד ריבית בריבית.לקריסה של הפירמידה של מרדוף יש משמעויות כלכליות מהותיות כאשר הפגיעה היא באופן  ישיר בחוסכים ובמוסדות צדקה הפועלות לרווחת האזרח קשה היום. זה יקשה עוד יותר על היציאה מהמיתון בצריכה וידרוש מהממשל להיות עוד יותר יצרתי.הכלכלה האמריקאית אדישה לנתוני המאקרו ונכון להיום נתוני מהאקרו אינם בכותרות. השווקים בוחנים את השינויים בריבית ואת השפעתה על הכלכלה הריאלית. נתוני המאקרו יחזרו לכותרות עם דעיכה של מחנק האשראי והמשבר.

 ניתוח שוק המניות

שוק המניות מנסה לעקל את השינויים שחלו במדיניות הפד. למעשה הפעילים בשוק מנסים להבין עד כמה הפעולה של הפד היא מהותית. בסקירות הקודמות ציינתי כי לא גובה הריבית מונע קבלת הלוואות, אלא מדיניות הבנקים. במצב הנוכחי כולם ירוצו לקחת הלוואות ולא משנה שיעור הריבית (עוד חצי %, פחות חצי % זה לא משנה) אבל הבנקים לא נותנים הלוואות. כאשר המצב בבנקים ישתפר נרגיש זאת בשוק המניות. שוק המניות בשל לתנועה חדה אשר תתקבל בסבירות גבוהה ביום חידוש המסחר. המדדים תיקנו אחרי היום שבו עלו 5% אחרי הודעת הריבית ונמצאים ב- pivot point. מדד ה- S&P 500 נמצא בתרחיש טכני שלילי בעקבות אי פריצה של ההתנגדות ב- 900 נקודות. הבלימה ברמה זאת מסוגלת למנוע מהקונים לקנות ולאפשר למדד לשבור את השפל האחרון ולצנוח למטה לעוד גל יורד. סיבה נוספת שהיא דיי שלילית היא תגובה אדישה למתן הלוואות ליצרניות הרכבים ע"י הבית הלבן.

ניתוח שוק האג"ח

שוק האג"ח הקצר קבע לנגיד הפד את את הריבית הנכונה בשוק כאשר התשואה ירדה ל- 0% לפני חודש. כתוצאה מהורדת הריבית מחיר האג"ח הארוך טיפס עוד 10% ומשלים תנועה חסרת תקדים של 28% מאז האיתות קניה בסקירה שפורסמה ב- 09.11.08.

 

ניתוח שוק החוזים העתידיים

הפקיעה הסתיימה ביום שישי האחרון והסוחרים פנו לפקיעה הבאה במרץ. החוזים על המדדים מאותתים על דשדוש עדין כאשר החוזה על מדד S&P 500 מצביעה על חולשה מהותית ומאותת לכולם שיתכן וגל יורד נמצא בפתח. זהירות.מדד ה- VIX מתקן במהירות בניגוד למדדים ומצביע על הסוחרים אשר מתחילים בתהליך מכירת אופציות על ה- S&P 500. יתכן תרחיש שבו המדדים ידשדשו תקופה ארוכה והמוכרים מנסים את מזלם בשוק האופציות. 

ניתוח שוק הסחורות והמט"ח

הדולר ירד במהירות בעקבות הצניחה בשיעור הריבית. לכולם יש אינטרס לדולר גבוה על מנת לשמר את הרווחיות של הייצוא ושמירה על אינפלציה נמוכה ומחירי סחורות נמוכים. הכלכלה הריאלית תלויה בשינויים במטבע הדולרי ויש כוונה למנוע מהדולר לצנוח לרמות שפל ולמנוע תהליך אינפלציוני תוך כדי מיתון עמוק בכלכלה.הדולר יחזור לכותרות עם ההתאוששות הכלכלית אשר תגרום לדולר להתאושש ולעלות לרמות שיא.רבים טוענים כי בעקבות פעולות הממשל הדולר היה אמור מזמן להתרסק. בתיאוריה זה נכון, אבל השווקים לא פועלים לפי התיאוריה. בפועל, השווקים רואים פעולות חיוביות אשר יאפשרו צמיחה בעתיד, זה מחזק את הדולר. בנוסף, פעולות המממשל יגרמו בעתיד הקרוב, חצי שנה, שנה, לאינפלציה גבוהה מהרגיל, זה יהיה המשבר הבא, ולכן הדולר יעלה בצורה חסרת תקדים עם ההתפרצות האינפלציות בכלכלת ארה"ב. זה רק עניין של זמן.שוק הסחורות מתאושש מול הירידה בדולר. הזהב מאפשר רווחים מהירים במידה והדולר יחזור לתקן. ניתן לגדר אחזקות דולריות ע"י רכישה של זהב ע"י תעודת סל ( סימבול GLD) או ע"י חוזה עתידי לפקיעה בחודש מרץ 2009.

 סיכום

שוק המניות לא פרץ את רמת ההתנגדות למרות מספר הודעות חיוביות. זה לא סימן חיובי.שוק המניות בשל לתיקון יורד נוסף אשר יכול להיות ארוך וזה תלוי בידיעות אשר יפורסמו תוך כדי הירידות. כניסה לשוק המניות יכולה להתבצע עם פריצה של ההתנגדות ולצפי לתנועה עולה ארוכה.שוק האג"ח הארוך דיי מיצה את המהלך העולה בעקבות סיום תהליך הורדות הריבית. האג"ח הארוך מסוגל להמשיך את המגמה העולה רק אם המשבר יתפרץ שוב.הזהב מאפשר כניסה לטרייד ריווחי לטווח זמן של מספר ימים עם צפי לירידה בדולר.

!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב