דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שי טובלי על איורוודה 

מאת    [ 17/12/2008 ]

מילים במאמר: 319   [ נצפה 3441 פעמים ]

איורוודה (AYURVEDA) - בסנסקריט: ידע החיים. שיטה מקיפה של רפואה הוליסטית שמקורה בהודו. מדע האיורוודה קיים כבר כ-6000 שנה ומקורותיו הם הידע של חכמי הודו העתיקה. האיורוודה בעלת שני צדדים: מצד אחד היא ידועה כמדע בריאות ואורח חיים נכון המביא את האדם להגשמה מקסימלית, ומצד שני היא רפואה טבעית-הוליסטית רחבה. המסמך המרכזי של האיורוודה נקרא צ'ארקה סאמיטה ומהווה חיבור מדעי אשר כולל כ-500 תרופות שנאספו ונערכו על ידי צ'ארקה תחת שלטון הקיסר הבודהיסט קנישקה. אחת התגליות המופלאות של צ'ארקה היתה האפקט המדהים של הצמח שנקרא שורש הנחש על מצבים של מתח כבר לפני 2000 שנה.
האיורוודה מתייחסת לאדם כאל יצור שלם של רוח-נפש-גוף. גישתה היא ש"כמו האדם כך העולם" - כלומר, אותם חוקי טבע פועלים על האדם ועל העולם בו הוא חי. איורוודה מכירה בקיומם של שלושה כוחות ביקום. כוחות אלו מתקיימים בנפשו, גופו, מזונו וסביבתו של האדם. איזון בין הכוחות האלה הוא תנאי לבריאות. שלושת הכוחות הללו מכונים "דושות", ושמותיהם "ואטה", "פיטה" ו"קאפה". ואטה הוא הכוח המניע; זהו כוח החיים האחראי לזרימה של חומרים ואנרגיות. פיטה הוא הכוח ה"משחלף"; זהו כוח האור האחראי לכך שחומר יוחלף בחומר אחר או יצור אנרגיה. קאפה הוא הכוח המחבר; זהו כוח האהבה האחראי לכך שגופים שונים יימשכו זה לזה ושלחומר תהיה צורה.
זיהוי קיומם וחוזקם של כוחות היקום הללו הוא תפקידו של מרפא האיורוודי. המטפל מבצע בדיקה גופנית, שעיקרה מישוש הדופק. בעזרת הדופק מחליט המרפא על מצב הכוחות השונים ומסיק ממנה על בריאותו של האדם. בדיקת הדופק מסייעת גם לבחירת הטיפול. תזונה ואורח החיים הם הכלי העיקרי של האיורוודה לשמירת הבריאות. הגישה של האיורוודה לתזונה מבוססת על ההנחה שלעיכול תפקיד מכריע בשמירה על הבריאות. על יכולת העיכול משפיעים גורמים חיצוניים ופנימיים, כגון השעה ביום, עונות השנה, מידת הרעב וגורמים נוספים. טיפול במחלות כולל שינוי דיאטה תוך כדי אימוץ הרעיון שמזון יכול לסלק פתוגנים ומעוררי מחלה אחרים מהגוף.

שי טובלי מתוך מילון המושגים הרוחניים השלם. מאגר ששם לו למטה להביא בהירות למושגים הרוחניים הבסיסיים כדי להעשיר את המחפש הרוחני המתחיל והמתקדם כאחד.
שי טובלי, מורה רוחני ואיש חזון, יחד עם שותפו אילון לסטר מביאים לעולם ידע רחב היקף לאין שיעור שכל כולו הוא תשתית ליצירתה של תרבות אנושית חדשה. תחומי הידע המועברים על ידם נותנים מענה לכל הבעיות האנושיות היומיומיות ומציעים ראייה ייחודית ויצירתית בשילוב עם פתרונות מעשיים. הידע שמביאים שי טובלי חולש על נושאים כמו: מערכות יחסים וסקס, נשיות אמיתית, גבריות אמיתית, מהי המשמעות העמוקה של חיים בתוף גוף אנוש, מהי מערכת היחסים הנכונה שיכולה להיות לנו עם כדור הארץ, רפואה חדשה, פסיכולוגיה חדשה ועוד. ביקורת סרטים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב