דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הארכת הקפאת הליכים נגד חברת נגבטק חרף התנגדות העובדים 

מאת    [ 08/12/2008 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 2078 פעמים ]



פש"ר 2662/08, חוק החברות, התשנ"ט-1999 נ' נגבטק בע"מ

כבוד השופטת ורדה אלשיך - סגנית נשיא


02.12.2008

העובדות:
1. זוהי בקשה להקפאת הליכים אשר למעשה לבד מהעובדים המתנגדים להמשך הארכת הצו מסכימים הן הנושים המובטחים ובשתיקה גם כנראה נושים אחרים להארכת הצו.

החלטה:
2. ב"כ העובדים עמדה על השאלה המתכוונת לפרשנות הסעיף והתקנות הקשורות אליו לענין המילה "פשרה". עם כל הכבוד לא המחוקק ולא מתקין התקנות טרחו לצקת תוכן לפשרה. התוכן נוצק למילה הזו על ידי מעשי הפסיקה.
3. העובדים כפי שנאמר על ידי באת כוחם רובם ככולם פוטרו. לכן לעניינם לא יכול להגרם עוד נזק מעבר לזה שנגרם, אם נגרם, מהארכת צו הקפאת ההליכים. הנזק היחידי שיכול להגרם להם הוא מאי מתן צו פירוק בגינו ובעקבותיו יוכלו לפנות למל"ל על מנת לקבל את המגיע להם על פי חוק. אלא, שלא בטוח כי יהיה זה לטובתם של העובדים אשר כבר פוטרו אם ינתן צו פירוק. זאת לאור השאלה שמא יתכן ומי שירכוש את החברה יבקש לפחות להעסיק חלק מעובדי החברה בתנאים מסויימים.
4. לא אחת ולא שתיים בהקפאות הליכים ניצבים עובדים אשר לא קיבלו שכרם במשך חודשיים שלושה ויותר שהחברה היתה בקשיים למרות זאת המשיכו לעבוד. למימד הנוכחי נוספה הרגשה של העובדים, כאילו רומו. קרי, איש לא אמר להם כי לא יקבלו את שכרם בסוף החודש ואולי ההיפך הוא הנכון.
5. יתכן ותחת להתנגד להמשך הקפאת הליכים היה מקום כי באת כוחם תנהל מגעים עם הנאמן ואולי באמצעותו עם הרוכשים הפוטנציאליים או המשקיעים יועסק חלק מהעובדים בעתיד.
6. הנסיבות הנוכחיות הביאו את הנושים המובטחים להסכים להמשך הקפאת ההליכים וזאת לזכור זהו אחד התנאים החשובים עליהם נשענת בקשה להקפאת הליכים. בלי הסכמת נושים מובטחים אין הקפאת הליכים. כשיש הסכמת נושים מובטחים יש לשקול אם ההתנגדויות האחרות במקומן וראויות.
7. רצונם של העובדים לקבל מעבר לגמלת הביטוח הלאומי זהו רצון לגטימי ובדיוק נימוק זה עומד כנגד העובדים כאשר הם מתנגדים להקפאת ההליכים. צו פירוק לא יקנה להם לעולם יותר מאשר הגמלה של הביטוח הלאומי. מו"מ או משקיע או רוכש יכול גם יכול להביא מקור כספי לשלם מעבר לגמלת הביטוח הלאומי.
8. יחד עם זאת, לא יעלה על הדעת כי בעלי השליטה לא ישתתפו במימון הקפאת ההליכים. גם אם הנושים המובטחים מסכימים שיעשה שימוש בכספים שלהם, כביכול, תוך סימון נכסיהם המשועבדים עדיין בעלי השליטה חייבים להראות שהם מאמינים בחברה. אשר על כן, הנאמן ינהל מו"מ עם בעלי השליטה בחברה, מה סדר גודל התרומה שהם מתכוונים להזרים לקופה. יכול להיות שאותו כסף שיוזרם ישמש בחלקו לתשלום חלק משכרם של העובדים.



את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב