דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצבא נשאר-האזרחים מגורשים.זהו 

מאת    [ 10/03/2006 ]

מילים במאמר: 1032   [ נצפה 2817 פעמים ]

אתמול שידר "קול ישראל" ידיעה מרעישה, אולם מישהו הרגיש כנראה בחשיבותה, ולכן הוריד אותה מהר מן המהדורות הבאות. יש להניח, שהתקשורת העויינת תקבור אותה לחלוטין. היא חשובה מדי להישרדותנו.



כאלד משעל, ראש החמאס, הכריז במוסקבה שמפת הדרכים מתה, ו"ממשלת" פלסטין אינה רואה עוד את עצמה מחוייבת על פיה. לעומת זאת, היא מאמצת את ההתנתקות של שרון בעבר ואת ההתנתקות הבאה, שאולמרט הבטיח בגדה המערבית.



פלא, שבקדימה לא ערכו מסיבה גדולה, שהרי קיבלו כאן, נוסף על הרב יואל בן נון, רכש חדש: את כאלד משעל, אסמעיל הנייה ואת החמאס כולו, שהצטרף להתנתקות, כלומר לקדימה, כי מה יש ב'קדימה' מלבד התנתקות?



ועתה, ברצינות. הודעת אולמרט על המשך מסע הנסיגה והגירוש וחורבן היישובים פוגעת במאמצים הבינלאומיים, בעיקר של ארצות הברית, לבודד ולנטרל את החמאס..

מפת הדרכים, ככל שהיא רעה לישראל - יש בה בכל זאת התחייבות לחיים בשלום ולהימנעות מטרור. חומרתה - במשווייה שהיא עורכת בין התנחלות לטרור, התחייבות ישראלית להקפיא את ההתנחלות ולפרק מאחזים, כנגד התחייבות ערבית לפרק את ארגוני הטרור.



והנה, בא המרצח משעל ומודיע: אני פטור מהכל, מפני שאולמרט נותן לי "חד-צדדית" את מה שמפת הדרכים מונעת ממני: מחיקת עשרות יישובים יהודים והגליית המתנחלים - חינם, ולקול המוסיקה של קסאמים שורקים.

משעל לא טעה בחשבונו. אולמרט חתם עליו דרך שופרו בתקשורת המגוייסת, בן כספית מ-"מעריב". הוא ודיכטר קיבלו כנראה רשות להפסיק את תענית הדיבור שהפרסומאים המנהלים את "קדימה" גזרו על ראשיה ולגלות את הקלפים: לפי בן כספית ודיכטר מתכנן אולמרט, בניגוד להתחייביותיו החוזרות של שרון שלא תהיה "התנתקות-חד-צדדית" נוספת, גירוש גדול ביהודה ושומרון, ומיד.



אנחנו בימי הפורים, וליהודי במת ההר ביהודה ושומרון השומעים וקוראים את דברי בן כספית ודיכטר על הפור שנפל להשמיד את יישוביהם, אין מנוס מלראות באולמרט צורר חדש, שכמו המן מבקש להשמיד ולאבד את כל אשר להם, חוץ מן הנפש לבדה.



מה שמקרב את תכנית השמדת ההתישבות היהודית לאב הטיפוס של פורים, זו האנטישמיות, שינאת היהודים הפנימית, המניעה את המהלך הזה באורח חד-משמעי, וזאת אפילו במידה רבה יותר מאשר הגירוש הקודם.



בגירוש עזה וצפון השומרון עוד היתה תקווה נאיבית, שאם הוא לא יביא שלום, לפחות יהיה יותר "שקט", ביטוי ששרון אהב להשתמש בו. בראש הרש'פ עמד עדיין אבו מאזן, איש חלש, רחוק מלהיות ערפאת, ולא כל שכן חמאס. היום ברור לחלוטין, שכל שטח שתפנה ישראל יעבור מייד לידי החמאס, ומאחוריו - אירן. הנסיון המר של הגירוש הקודם מלמד כמו כן, שגשם הקסאמים רק יתגבר, ועימו טרור הסכינים, האבנים והירי, שהתחדש לאחרונה.



על הרקע הזה הציג דיכטר, כמובן מטעם אולמרט, קונספציה חדשה: "התנתקות אזרחית". כלומר: רק האזרחים היהודים יגורשו, צה'ל יישאר , וזאת כדי למנוע את הערבים מלשתק מתוך השומרון את המדינה כולה בנשק המשוכלל המצוי עכשיו בידיהם, וממשיך לזורם אליהם, הודות לגירוש הראשון ולפינוי ציר פילדלפי. וכמו בחורבן הקודם - גם הערבים לא ינותקו. ישראל תמשיך לספק להם מים, חשמל, תקשורת, מקומות עבודה, תקנה את תוצרתם, תקבל אותם לבתי החולם שלה, תעביר להם כספים, תיתן להם זכויות מעבר. ה"התנתקות האזרחית" שחשף דיכטר תהיה נגד האזרחים היהודים בלבד, כל השאר יישאר מחובר!



אם כך, נשאלת השאלה: לשם מה? אם הצבא בין כך נשאר, מה התועלת בגירוש היהודים? הלא הערבים, והעולם, יוסיפו לטעון ש"הכיבוש" נמשך, ובין כך מול החמאס, שמטרתו תל אביב, גירוש היהודים לא יקרב את השלום. וגם האחריות הבינלאומית לשטח תישאר בעינה למרות גירוש האזרחים היהודים, כל עוד צה'ל בשטח. אז מה התועלת? גם לשיטתו של "מחנה השלום" - מה ייתן ומה יוסיף גירוש היהודים?



והגירוש הבא גם יעלה הרבה מאד כסף.

צאו וחישבו, כמה עלה למשלם המסים היהודי (האמריקנים אינם נותנים פרוטה!) התענוג לראות יהודים מגורשים, מושפלים, פליטים ועקורים: הגאונים, מתכנני הגירוש, חשבו לצאת בזול: יתנו למגורש פעם אחת סכום כסף לרכוש לו דירה מתוך מלאי דירות שהכינו בערים שונות בארץ, וחסל! כמו עולה חדש המקבל סל קליטה.

ומה יצא בפועל?

פעם אחת שילמו לבתי מלון ובתי הארחה.

פעם שניה שילמו את מחיר הקרווילות, לשכן את המגורש לשנתיים, שלוש עד שיוקם יישוב הקבע או יפונה מקום ביישוב קבע.

פעם שלישית ישלמו בעבור בתי ויישובי הקבע.

ופעם רביעית משלמים לברי המזל, המרוויחים האמיתיים מן הקטסטרופה - קיבוצניקים פושטי רגל ופושטי יד כמו יד חנה וכרמיה. תמורת הסכמתם לקלוט את הפליטים או לצאת ולפנות להם מקום, מוחקים להם חובות במליונים, והיוצאים מקבלים - לפי השמועה - 400,000$ לכל משפחה - זכייה בפיס, מפני שקיבוץ כמו כרמיה בין כך התקרב לקיצו, וחבריו עמדו להתפזר לכל רוח - בחינם.



אם מחוף עזה גורשו 8,000, מספר הפליטים מכל היישובים שמחוץ לגדר ביהודה ושומרון עלול להגיע ל-80,000 - גם אם, לפי דיכטר, בית-אל, עופרה וחברון היהודית לא יושמדו, ואין להאמין לו.



מניין יקחו את עשרות מיליארדי הדולרים להוצאה מטורפת כזאת? או שמא יוכיח אולמרט שקטנו עבה ממותני שרון הרחבות גם בתחום הזה, וישלח את יהודי יו'ש לעזאזל כשהם עירום וערייה?

אנחנו חוזרים איפוא אל שאלתנו: לשם מה הגירוש הזה?



כך, להבדיל, שאלו לפעמים עמי העולם את עצמם אחרי כל גל של רדיפות יהודים: מה הרוויח הצאר מן הפוגרומים? מה הרוויחה ספרד מגירוש היהודים? האם קירבה השמדת היהודים את יעדו של הרייך הנאצי להגיע ל-1,000 שנים?

להיפך: הפוגרומים סייעו להצית את אש המהפכה וקירבו את קיצו של הצאר. ומאז גירוש היהודים החלה שקיעה עמוקה של האימפריה הספרדית. ובתום מלחמת העולם השנייה, אחרי קריסתם, "גילו" גרמנים רבים שבעצם, הם עשו "טעות" (לא פשע!) בהופכם את היהודים לאויביהם.



אולם רישעי הגויים לא טעו. הם קיבלו את שכרם בעצם סיפוק שינאתם ליהודים, בהרוויית צמאונם לדמם.



קשה להשלים עם הרעיון, וקשה מאד להסביר אותו, אבל מחול השדים שמשתולל כאן סביב המתנחלים בעלי הכיפות הסרוגות דומה לאנטישמיות הקלאסית כשתי טיפות מים, ומי יתן שלא תהיינה טיפות דם. "המתנחלים" הם ה-"יהודים" של מדינת ישראל: השעיר לעזאזל, אובייקט הקינאה, השינאה, ההסתה, האלימות והגירוש.



אי אפשר לפענח את צופן ההתייחסות למתנחלים בתקשורת העויינת, במשטרה, בפרקליטות, בחלקים גדלים והולכים בפקידות, בצמרת הצבא והשב'כ, ובכלל בחוגים רחבים של ישראל השבעה והנהנתנית, מבלי להזדקק למפתח האנטישמי.



"הפינוי האזרחי" חסר הטעם והתכלית של דיכטר-אולמרט, ומאחוריהם מחנה אדיר של שונאים צוהלים ומוחאי-כפיים, הוא ראייה ניצחת.



אדרבה, יספק לי מישהו הסבר משכנע אחר, איזה נימוק רציונלי, תועלתני, סביר יכול להיות למפלגה שאין לה שום מצע ושום תכנית בשום תחום בעולם, חוץ מתכנית החורבן וההרס למתנחלים - לבד ממשטמה חולנית ותיעוב פאתולוגי של האחר והשונה, במיוחד אם עצם מהותו מזכירה לך את החסרונות והמגרעות, את החולשות ואף את הבגידות, שלך.



עם ישראל ברובו המכריע לא חטא, והוא ישר דרך, עובד קשה וקורבן לדמגוגים פוליטיים ותקשורת מגוייסת ועויינת. הוא זקוק בדחיפות רבה לנס פורים, להצילו מידי צוררים שממנו יצאו.



אך גם לנס צריך שליחים, ומרדכי ואסתר של זמננו - היכן הם?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב