דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיסות מוזלות: שוק התעופה עבר שינוי והרווח הוא של הלקוח 

מאת    [ 07/12/2008 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 3091 פעמים ]

כיום המטוסים מצוידים בכל פלאי הקדמה הטכנולוגית אשר יש לאדם על הקרקע. מסכי טלוויזיה אישיים למשל, בעבר לא היו קיימים כלל בכלי הטיס ועד לא מזמן היו נחלת הטסים במחלקה ראשונה בלבד. כיום, לא רק שמסכי הטלוויזיה מאוחסנים בתקרת תא הנוסעים ומאפשרים צפייה של כמה שורות נוסעים יחד באותו המסך, אלא שבמטוסים רבים מסכים מסוג זה מותקנים בגבו של כל כיסא. למעשה, הדבר מאפשר לכל נוסע לבחור תכנים מרשימה ארוכה של סדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע אשר חברת התעופה בחרה להכליל בחבילת הבידור.

בשנים האחרונות, חברות התעופה משקיעות יותר ויותר בהעשרת חבילות הבידור המוצעות לנוסעים בעת הטיסה, ועקב כך משלמות סכומים יפים לחברות ההפצה. זאת מכיוון שהמגוון העומד בפני הנוסע בבחירת זמנים ותנאי הטיסה רחב יותר מאי פעם. כיום הבחירה עבור רוב הנוסעים אינה עומדת בין חברה בעלת מוניטין רעוע בנוגע לבטיחות הטיסה וחברה הנחשבת לבטוחה יותר, אלא בין טיסה בה יוכלו להנות מפרק מהסדרה האהובה עליהם וטיסה בה יצטרכו לחלוק מסך עם עוד מספר נוסעים ולראות תכנים קבועים מראש.

טיסות זולות: לא תמיד הבחירה הנבונה ביותר

אם כך, נראה זה טבעי כי חברות התעופה יורידו את מחירי כרטיסי הטיסות ויריבו בין עצמן על הנוסעים. אך עם זאת, שוק כרטיסי הטיסות הגיע לסטטוס קוו מסוים, בכל הנוגע למחירים, בעשור האחרון. הוזלה משמעותית של מחירי הכרטיסים יכולה לנבוע ממספר סיבות קבועות.

ראשית, בעיקר בתקופות שבין החגים, ייתכן כי פשוט אין ביקוש רב לטיסות לחו"ל ליעד מסוים והורדת המחיר היא ניסיון למשוך לקוחות. זהו המצב האופטימלי עבור הלקוח המעוניין ברכישת כרטיס זול. שנית, ייתכן כי הטיסה הייתה מלאה אך אחד הנוסעים ביטל ברגע האחרון והמחיר הוזל כיוון שחברות התעופה מעדיפות שלא להמריא אם כיסאות ריקים במטוס. בנסיבות כאלו, מחיר הכרטיס לא יוזל משמעותית בדרך כלל ולכן אלו אשר מחפשים טיסות בדקה ה-90 לא ירוויחו הרבה. האפשרות השלישית היא כי מדובר בטיסת צ'רטר, כלומר לא מטוס סדיר של חברת התעופה אשר מוכרת את הכרטיסים, ועקב בעיות האמינות הקשורות לטיסות מהסוג, כרטיס הטיסה הוזל. זוהי האופציה ממנה צריך להיזהר כיוון שלא תמיד ניתן לסמוך על חברות התעופה, במיוחד חברות אירופיות קטנות, שיבדקו את אמינות המטוס לפני ההשכרה, לכן כדאי לוודא כי הכרטיס אותו רוכשים אכן שווה את הסיכון.

טיסות ברגע האחרון

את כל עניין הטיסות הטיסות המוזלות מניעה תעשיית ה"טיסות ברגע האחרון" אשר הפכה לפופולרית לאחרונה בארצות הברית וגם בארץ. עבור יותר ויותר אנשים האפשרות להזמין כרטיסי טיסה ברגע האחרון הופכת אטרקטיבית. סטודנטים אשר מחפשים חופשה קצרה בזמן הלימודים וכמוהם זוגות צעירים אשר מעדיפים לבזבז את כספס על הטיול במקום על הטיסה, מעוניינים מאוד למצוא טיסות זולות כמה שיותר. לאחרונה, בסוכנויות תיירות רבות ובאתרי אינטרנט רבים עוד יותר ניתן למצוא "דילים לחו"ל" – טיסות זולות פי כמה מהמחיר הרגיל הנמכרות כחלק מעסקת חבילה, אך גם כאן יש לנהוג במשנה זהירות.

תופעת הדילים רווחת בסוכנויות הנסיעות ובאתרי המכירה באינטרנט, אך בעוד שבמקרה של הזמנת כרטיס טיסה ממקור לא מהימן ההפסד עלול להיות בסביבות מאות הדולרים, במקרה של רכישת דיל גרוע, המצב עלול להיות עגום בהרבה. רצוי לבדוק במספר מקורות מידע, אצל חברים וגם ברשת, את אמינות האתר או החברה ממנה מזמינים לפני ביצוע התשלום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב