דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יצירת זוגיות - ממסע ייסורים למסע של צמיחה 

מאת    [ 05/12/2008 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 1294 פעמים ]

יצירת זוגיות - ממסע ייסורים למסע של צמיחה

מאת עירית לוי

בתהליך חיפוש בן זוג, לא כל קשר הופך לרציני ולא כל בן זוג נשאר לכל החיים. אפשר לראות במסע החיפושים סיוט, אבל אפשר, וגם כדאי, לראות בו פוטנציאל לצמיחה והעצמה. גישה יותר חיובית הופכת כל מכשול בדרך לזוגיות המיוחלת מבעיה להזדמנות. ניתן להביט על מערכות יחסים שלא הובילו בסופו של דבר לקשר מחייב כאל כישלונות, אך הרבה יותר מעצים לראות בהן קרקע פורייה לצמיחה אישית.

אפשר להפוך את המסע ליצירת זוגיות, שעבור חלק גדול מהאנשים הוא מסע ייסורים, למסע מהנה, מאתגר ומצמיח, וכך בסופו של דבר, להתחיל את הקשר הזוגי כאדם עם עוצמה גדולה יותר.

במבט לאחור, מגלים לפעמים שכל המשברים בחיי הרווקות היו בעצם הזדמנות לחזק נקודות חלשות אצלנו ושבזכותם הפכנו לשלמים ומאושרים יותר.

הקשר יוצר מציאות

שימו לב שלא מדובר בחשיבה חיובית, אלא בשינוי של הקשר. הקשר הוא כמו משקפיים דרכם אנו מביטים על העולם. אם למשקפיים שלנו יש עדשות בצבע ירוק, המציאות שלנו תהיה ירוקה. עדשות אחרות היו יוצרות עבורנו מציאות שונה לגמרי.

המרחק בין סבל להנאה תלוי כל כולו בהקשר שניצור לעצמנו. אם נראה את חיי הרווקות כבעיה, חיינו יהיו מלאי תסכול וקושי. לעומת זאת, אם נראה ברווקות הזדמנות, נעמוד מול אתגרים ונלמד שיעורים חשובים.

ישנם שני סוגים הקשרים: הקשר אוטומטי והקשר מכוון. במצבי משבר, ההקשר האוטומטי של רובנו הוא בעיה, קושי, סבל ותסכול. רוב האנשים צריכים ללמד את עצמם להתייחס למשבר כאל הזדמנות ולתרגל זאת שוב ושוב. עם הזמן, ההתייחסות החדשה אל משברים הופכת להתייחסות טבעית וההקשר החדש (המכוון) תופס את מקומו של זה האוטומטי.

אין צורך להתכחש לכאב

שינוי הקשר אינו אומר להתכחש לכאב או לקושי. זה גם לא אומר לעצום עיניים או להדחיק את הרגשות. זה אומר להיות רגע עם הכאב או עם הקושי של פרידה מבן או בת זוג למשל, לתת לצער מקום, אבל לא להישאב אליו או להתמסר אליו, אלא להמשיך הלאה.

הבחירה להמשיך הלאה דורשת מאותו אדם לשנות נקודת מבט, לקחת את העניינים לידיים ולהפוך מקורבן לאדם עם עוצמה. המעבר מדרך חיים "קורבנית" לדרך חיים של לקיחת אחריות הוא מתנה עצומה, שהחל מאותה נקודה ואילך תאיר את כל חייו באור שונה לגמרי.

זוהי רק דוגמא אחת. בתוך הקשר כזה, יש אינספור שיעורים מהותיים, שניתן ללמוד בדרך ליצירת זוגיות. עבור אדם אחד זה יכול להיות ללמוד לוותר על שליטה ולתת למישהו להיכנס למרחב שלו או לוותר על אינסוף שיפוטים על אנשים אחרים. אדם אחר יגלה שהמתנה שלו היא ללמוד להיות אינטימי, לתת למישהו להתקרב אליו, להפסיק להיזהר מהחיים וכך להצליח סוף סוף ליצור קשר זוגי, שנמשך יותר משבועיים.

אפשר להפוך את המסע ליצירת זוגיות, שעבור חלק גדול מהאנשים הוא מסע ייסורים, למסע מהנה, מאתגר ומצמיח וכך, בסופו של דבר, להתחיל את הקשר הזוגי כאדם עם עוצמה גדולה יותר.
עירית לוי, מאמנת אישית עם ניסיון מעשי של 9 שנים בתחום האימון, עם תוצאות פורצות דרך של עשרות מאומנים, עם יכולת הבחנה בהירה וחדה, ויכולת גבוהה לתרגם תובנות לתרגול מעשי מדויק, ולכן גם יעיל, ועם אהבה גדולה למקצוע.

מתמחה באימון בתחום ההורות והמשפחה, ובאימון ליצירת זוגיות, אך מלווה תהליכי אימון הנוגעים גם בשאר תחומי החיים (לימודים, כסף, קריירה, מימוש עצמי ועוד).

התהליך שאני מציעה משלב שחרור פנימי עמוק מדפוסים כובלים - והגשמת יעדים במציאות החיצונית. אני מאמינה ששחרור פנימי כזה הוא המצע למימוש חלומות. http://www.LoveCoaching.co.il.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב