דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמציות לטיפול בחוסר ביטחון 

מאת    [ 29/11/2008 ]

מילים במאמר: 823   [ נצפה 3547 פעמים ]

התמצית העיקרית לטיפול בחוסר ביטחון היא Larch . זוהי תמצית המיועדת לאנשים שאינם מחשיבים את עצמם כטובים או בעלי יכולות כמו אחרים בסביבתם, לאנשים שמצפים להיכשל בדברים שהם עושים, לאנשים שמרגישים שהם לעולם לא יצליחו ולכן לא יעיזו לנסות באמת להצליח.

במצב לא מאוזן, אדם ירגיש רגשי נחיתות עוד לפני שינסה לעשות משהו: " למען האמת, אין לי אוזן מוזיקלית", "כשזה נוגע למחשבים, אין לי שמץ של מושג", "אני פשוט לא יודע מתמטיקה" ועוד... אותו אדם אינו רק מטיל ספק ביכולות שלו, אלא לגמרי משוכנע שהוא נחות או לא יוצלח. מכיוון שהוא בטוח שאינו מסוגל לעשות דברים מסוימים, הוא אפילו לא מנסה לעשותם.

כשאדם נוקט בגישה זו, הוא מונע מעצמו הרבה דברים אשר החיים מציעים לו: את ההזדמנות ללמוד, לצמוח, להשתנות דרך התנסויות חדשות ולחיות את החיים במלואם. במקום להיפתח ולגדול, האישיות דועכת ומה שנשאר זה ייאוש ועצבות מתחת לפני השטח.

בדרך כלל המקור לרגשי נחיתות הוא מתקופת הילדות כשההתקדמות של הילד תמיד הייתה נתונה להשוואה מול התקדמות של אחרים. לדוגמא: ילד שתמיד השוו אותו לאחותו: "אתה לא חכם כמו אחותך", "תראה איזה יופי אחותך מציירת". אפשרות נוספת היא כאשר ילד גדל בסביבה שאינה מתאימה לו. לדוגמא, ילד מוזיקלי שחי בסביבה של ספורטאים או ילד שהיגר ממדינה אחרת בעלת תרבות אחרת ולומד בבית ספר מקומי של מדינה חדשה. בסיטואציות כאלה, הציפייה לכישלון יכולה להיהפך לתגובה אוטומטית בכל פעם שנחשפים למשהו חדש.

תמצית Larch עוזרת לאדם להתנתק מתפיסות שמגבילות אותו ולפתח יכולות שעדיין לא השתמש בהם. האדם יצליח להעיז ולעשות דברים בלי לנבא מה תהיה התוצאה, ייקח בחשבון באופן אובייקטיבי שהתוצאות יכולות להיות חיוביות או שליליות ויוציא מהמילון שלו את הביטוי "איני יכול".

בקליניקה, התמצית משמשת לטיפול בחוסר ביטחון ארוך טווח או זמני. התמצית מאוד יעילה לתקופות של בחינות בהן יש כאלה שחשים שאינם מסוגלים להצליח, לתקופות של הליכי גירושין בהן שני בני הזוג עלולים להרגיש חוסר הערכה עצמית ולילדים שלא מעיזים ללכת לשום מקום ללא ההורים שלהם. התמצית גם נותנת דחיפה של ביטחון עצמי לאנשים עם מוגבלויות ולאלו שמרגישים מופלים לרעה.

שתי המלצות לאנשים במצב לא מאוזן:

ראשית, הסתכלו היטב על האנשים סביבכם ושימו לב שגם אלו שנראים הכי מוצלחים עם ביטחון עצמי גבוה, הם בכל זאת בני אדם בדיוק כמוכם ויש גם הרבה שמרגישים בדיוק כמוכם אך לא מראים זאת כלפי חוץ.

שנית, הסתכלו עמוק בתוך עצמכם וערכו רשימה של דברים שאתם מוצלחים בהם, תופתעו לגלות שיש דברים שאתם יכולים לעשות הרבה יותר טוב מאחרים.

סימפטומים של טיפוס Larch לא מאוזן:

אתה מרגיש נחות מאנשים אחרים באופן אוטומטי.
אתה לא מאמין שיש בך יכולות שאתה מבחין ומעריץ באנשים אחרים.
בהשוואה לאחרים, אתה תמיד שם את עצמך במקום יותר נמוך.
אתה נחוש בכך שאינך מסוגל לעשות דברים מסוימים ואתה אפילו לא מנסה לעשות אותם.
כשמציעים לך הזדמנות להתקדם, אתה מגיב בהססנות ובפסיביות.
אתה משתמש בתירוצים או בחולי על מנת להימנע מלהיתקל בבעיות ומכשולים.
אתה מצטייר כצנוע מתוך חוסר ביטחון.
אתה מרגיש סוג ב? בגלל הרקע המשפחתי שלך, השפה, צבע גופך, המוגבלויות שלך ועוד..
ילדים אשר בבית הספר מרגישים ככישלון.
ילדים שנולדו שאינם בכורים במשפחה ומגלים בעיות של הערכה עצמית.
אתה עובד במשרה אשר לא מתאימה לכישוריך.
שילובים של תמצית Larch עם תמציות נוספות:

Larch + Mimulus

לטיפול בחרדה הנובעת מחוסר ביטחון. מיועד לאנשים אשר מרגישים פחד מהזדמנויות חדשות מפני שהם חסרי ביטחון ביכולות שלהם. השילוב הזה יגרום להם להיות בטוחים בעצמם ואמיצים.

Larch +Olive

לטיפול באנשים שיש להם ספק בעצמם מתוך תשישות. מיועד לאנשים אשר מרגישים תשושים כל כך עד שאינם מאמינים בעצמם או לאנשים אשר הופכים לתשושים מתוך חוסר ביטחון עצמי. השילוב הזה ייתן להם את הכוח להשיג את מטרותיהם ויעלה את הביטחון העצמי.

Larch + Pine

לטיפול ברגשי נחיתות ממקור מוסרי. מיועד לאנשים אשר חשים רגשות אשם, מטילים ספק בעצמם ונוטים להאשים את עצמם מתוך מקום של רגשי נחיתות. התמציות יקטינו את רגשות האשם ויעלו את ההערכה העצמית.

Larch + Rock Water

לטיפול ברגשי נחיתות מתוך דרישות מוגזמות של אדם מעצמו. מיועד לאנשים אשר מציבים לעצמם דרישות גבוהות מדי וכאשר אינם מצליחים לעמוד בהם מרגישים חוסר ביטחון ומרגישים שהם כישלון. התמציות יעזרו לאדם להתפייס עם עצמו וירככו את המשמעת העצמית שלו ומתוך זה יחזקו את הביטחון העצמי.

Larch + Star of Bethlehem

לטיפול בחוסר ביטחון שנגרם בעקבות טראומה. מיועד לאנשים אשר עברו טראומה ואינם מצליחים להשתחרר ממנה והפכו לחסרי ביטחון. השילוב הזה יחזק את ההערכה העצמית שלהם ויעזור להם לראות את החוויה הטראומתית בעיניים אחרות.

Larch + Walnut

לטיפול באנשים בעלי חוסר ביטחון עצמי ומושפעים בקלות. מיועד לאנשים אשר יש להם חוסר ביטחון עצמי וזה גורם להם להיות מושפעים מהסביבה בקלות רבה. השילוב הזה ייתן לאותם אנשים תמיכה, יפתחו ביטחון עצמי ביכולות שלהם ויצליחו להתנגד להשפעות חיצוניות.

Larch + Wild Oat

לטיפול באנשים שאין להם מטרה בחיים והם חסרי ביטחון. מיועד לאנשים אשר מתוך חוסר הביטחון שלהם לא מצליחים לעצב את חייהם ולהגיע לידי סיפוק מהדברים אותם הם עושים. התמציות יעזרו להעלות את הביטחון העצמי ולמקד עצמם בדברים שיביאו להם סיפוק.

Larch + Wild Rose

לטיפול באנשים חסרי אמביציה וחסרי ביטחון. מיועד לאנשים אשר איבדו את הרצון להיאבק על חייהם מפני שהם אינם מאמינים שיצליחו בכך. השילוב יעזור להעלות את הביטחון העצמי ויעלה את הרצון לחיות. לדוגמא, אצל חולים סופניים וקשישים.
ענבל ברדוגו
נטורופתית N.D
inbalber@gmail.com
www.inbal-nd.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב