דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


''רואים עולם''- לא מספיק. 

מאת    [ 24/11/2008 ]

מילים במאמר: 2808   [ נצפה 3637 פעמים ]

 

המשדר "רואים עולם", בערוץ 1 , הוא אחת התוכניות החזותיות הטובות במסגרת הטלוויזיונית, תוכנית שמאפשרת לנו הצצה אל עולם שהוא כה קרוב לנו תקשורתית וכה רחוק מאיתנו פיסית ונפשית.אמנם במדד הרייטינג המסחרי הוא לא נמנה עם עשרת "הגדולים", אך זה רחוק מלהוות אינדיקציה לטיב המשדר. אולי יותר לטיב הצפייה הטלוויזיונית, וחבל.

 

"בכפר הגלובאלי"- שאת הרעש של הלוחות הטקטוניים שלו והרעידות שלאחריו, אנו מרגישים באחרונה, הקשר המרושת, חל רק על חלק קטן מאוד של כדור הארץ. חלקו הגדול,לצערי, אינו מכיר כלל את המונחים "כלכלה גלובאלית", "מיתון", סאבפריים, או "ליהמאן בראדרס" , אף שהוא מרגיש אותם היטב. בדיוק כמו שכיב מרע, שחש בסבל נורא ולא מכיר את הדיאגנוזה.רוצה לומר שאותם מרכזים גדולים בעולם, רובם מאוכלסים במאות מיליונים, לא שייכים כלל "לכפר" הזה.

 

דומני שבכול הקשור בסיקור התקשורת, בעיקר האלקטרונית, את העולם, למונח הקלאסי "כיסוי" to cover a story יש להוסיף את המילה up לאמור to cover up ,(להסתיר) שכן בפועל העולם כמעט ואינו מסוקר.אם צריך דוגמה באיזו מידה התקשורת שהיא המוליך הראשי, בראש וראשונה האלקטרונית, מסקרת- הנה משהו סמלי מאוד.לפני כמה שנים ראיתי תמונה שצולמה על ידי "סוכנות החלל האמריקנית Nasa ( National Aeronautics and Space Administration) ובה נראה כדור הארץ בלילה. קצת עמלתי לאתר אותה אבל "נאסא" הוא ארגון עילאי, במלוא מובן המילה, וככה גם האתר שלו. יגעתי קצת ומצאתי . אינני יודע את הזמן שבו צולמה התמונה ועונת השנה. מה שנראה הוא שהחלק המואר בלילה, הוא קטן לעין ערוך מן החלק החשוך. במסגרת שלי אינני יכול להגדיל את התמונה, אולם אפשר לשים לב שכול אפריקה, למעט הקצה הדרומי ביותר,רובה של דרום אמריקה, חלקים גדולים של אסיה- חשוכים.זאת תמונה ששווה מיליוני מילים, אם מבקשים לתאר מה אנו יודעים על העולם. לא יודעים. הוא חשוך בעבורנו.

 

" שער בנפשך,איסלנד היא מדינה בת 300,000 נפש, וכאשר מצבה הכלכלי התדרדר, כול המדיה העולמית היו במקום והמשבר קבל סיקור אדיר. לעומת זאת, מי מסקר את זימבבווה, את מה שמתרחש בה בכול ימות השנה, העוני, העזובה הכרונית,הרדיפות הרציחות של משטר רודני חשוך"- שואל, קובע יעקוב אחימאיר." - עורך "רואים עולם". והוא מפרש קצת :" זימבבווה, בעבר רודזיה, הייתה אחת המדינות העשירות באפריקה. היום היא בפשיטת רגל מוחלטת. שבעים וחמישה אחוזים מכלל יותר מ- 11 מיליון תושבים חיים מתחת לקו העוני העולמי. משטר עריצות מאז 1980 , רדיפת מתנגדים וגרושם, שעור תמותה גבוהה של תינוקות ומבוגרים, שעור גבוה מאוד של איידס, תוחלת חיים של 40-41 שנה. אם יש בחירות, והנשיא מוגבה מסרב לפנות מקום למרות שמפלגה יריבה ניצחה בהן- העולם מביע מחאה חלושה.וזהו. מי מסקר מה שהולך במדינה אומללה זאת- אף אחד". אנו יושבים בבית קפה קטן בירושלים לדבר על ענייני עולם, ליתר דיוק על "רואים עולם"- משדר שאותו הוא מפיק ועורך יותר מעשור. מגזין זה הוא ייחודי אצלנו מכיוון שהוא מאיר לנו פינות שאנו לא יודעים עליהם מאומה. אבל גם בכך התוכנית מוגבלת בהעדר משאבים וכוח אדם, ובייחוד שיגור מדי פעם כתב למקום מסוים שיכין סדרת כתבות בעבור המגזין המעניין הזה.

 

קולומביה כמשל.

 

לדוגמה. מה אנו יודעים על מדינה כמו קולומביה מלבד הידיעות על קרטל הסמים הקטלני והמלחמה נגדו שמתנהלת במישרין או בעקיפין על ידי ארה"ב בשיתוף הממשל בבוגוטה. אבל קולומביה משמשת, בין היתר, יעד מועדף לצעירים שלנו שיוצאים לאחר השרות בצה"ל לתור את העולם, ומדינה זאת מספקת להם בשפע חי וצומח, ריגושים והכרת תרבות שונה מאוד כול כך משלנו. אני ידעתי מעט מאוד.בראשית השנה נכדי , מעיין , שגמר את השרות הצבאי נסע לדרום אמריקה ובין היתר עבר את בוגוטה בירת קולומביה. בקטע קצר הוא מספר על חווית התחבורה בעיר מהממת זאת.

 

זה היה אחד מאותם אוטובוסים שמופעלים בידי חברות פרטיות, בדרך כלל . זה אומר שבבעלות אותה חברה אוטובוס אחד עם חמשה עובדים שמועסקים בו . הצוות מורכב מנהג ועוזר נהג, שיושב על ידו. הם הצוות המוביל והמנווט בין רחובותיה וסמטאותיה הפרועים של בוגוטה. בוגוטה הבירה של קולומביה היא עיר עם עשרה מיליון תושבים ומספר כפול של מטרדים. בחזית האוטובוס יש עוד עובד שהוא שחור, לא בעורו אלא בפיח שמותז עליו מן האגזוזים של הרכבים אחריו. הוא נאחז בידית הדלת ונמצא במצב קבוע של חצי גוף בתוך האוטובוס בבטחה וחציו השני בחוץ תלוי בחסדי התנועה שמסביבו, שלא ימעכו אותו. תפקידו הוא לצעוק לכל העוברים ושבים לאן מיועדת הנסיעה. כאשר אין מספיק לקוחות הוא שולח עובד נוסף(הרביעי בשרות החברה) שמשימתו היא להתרוצץ בהיסטריה ברחובות ולשאול אנשים לאן מועדות פניהם בתקווה למצוא מישהו ולהעלותו במעט לחץ על האוטובוס .כשסיימו שני העובדים את משימתם עובד נוסף מסתובב בין הנוסעים וגובה מהם דמי נסיעה. אז נכנס הנהג להילוך שלישי בהנחה שעד ליעד הסופי אין  שום דבר שמצריך עצירה מלאה, תחנה או לא תחנה, ושעדיף לדבוק בנסיעה מתמדת בכל מחיר. כך מתחילה לה נסיעה אימתנית בבירה הקולומביאנית, בין הבורות ותעלות בכביש ולידו, לבין רבבות מכוניות, משאיות, אוטובוסים אחרים, אופנועים, אופניים וכל מה שזז על גלגלים ועל רגליים, כלומר מאות אלפי הולכי רגל שבאין מוצא אחר נאלצים גם הם להתרוצץ בכבישים, לעתים  תוך סיכוי קלוש לצאת בלי פגע. גם כאשר אחד הנוסעים רוצה לרדת אין עצירה אלא הוא פשוט צריך לנצל רגע של האטה ולזנק מן האוטובוס כך קרה שחבריי ואני נאלצנו לקפוץ כמו צנחנים במרחקים של בין 500 מטר לקילומטר, אחד מהשני, ולהתחבר שוב כשלישיה.

הבאתי את רשמיו שנכתבו בנימה הומוריסטית במאמר באתר זה. אבל זה רק הבזק של אינדיקציה מה מתרחש באחת המדינות הגדולות בדרום אמריקה.אגב, בהזדמנויות שונות, צדה עינו של אחימאיר בחובבי עולם, מדריכי טיולים או סתם סיירים, שמצוידים במצלמות והם מביאים רשמים צבעוניים על המקומות שבהם ביקרו, על האנשים ועל הנוף.חג לעין. אשר לקולומביה, מספר אחימאיר."אינני חושב שמישהו היה יודע על הבעיות האקוטיות של האינדיאנים בקולומביה אלמלא הפגנת הענק שהם ערכו בעיר קאלי. קולומביה, מציין אחימאיר, היא מדינה גדולה במרחב הדרום אמריקני. פעם היא נחשבה ל "אלדוראדו" של האזור.אוכלוסייתה היא יותר מ-40 מיליון נפש והרוב המכריע מעורב-אינדיאנו -אירופי. האינדיאנים דורשים שליטה על האדמות שנגזלו מהם. ממשלת קולומביה שמקורבת לארה"ב רגישה מאוד בעת הזאת לדימוי שלה, גם באמריקה וגם באירופה. סי אן אן שלח לשם כתב. וככה אנו זכינו בהצצה לפינה לא מוכרת"- אומר יעקוב. ככה הוסיף אחימאיר לתפריט שלו ב,"רואים עולם",איזה קטע מן החיים בהינטרלאנד הדרום מערבי של מדינה הררית מרהיבה זאת ששמה קולומביה. החריג הזה מלמד על הכלל, והכלל הוא שעורך "רואים עולם" זקוק לשירותים אקראיים של סוכנויות כמו בסי אן אן, כדי שהוא יוכל לברור מתוכם דיווחים או כתבות על המתרחש בעולם ה"בלתי מואר" בזרקוריי התקשורת.הכתבה ששודרה בזמן האחרון על קונגו, הייתה מורכבת משלושה דיווחים של הסי אן אן, שאחימאיר ערך לכדי כתבה רחבה על היבטים שונים של ארץ אפריקנית אחרת,אשר גם היא בעלת פוטנציאל כלכלי גדול, התדרדרה לשפל.שוב מלחמת אזרחים,שוב המוני פליטים ושוב אזלת ידו של העולם. גם במקרה כזה נאלץ המגזין להיות סמוך על שולחן אחרים אך להרכיב תפריט שיתאים למשדר ,"רואים עולם". היוצא מן הכלל היחיד הוא הכתבות מארה"ב, שם יש לרשות כתב, כתב החוץ היחיד של שרות השידור בעולם.יש פה ושם כמה "פרילאנסרים" מקומיים אשר משרתים בעיקר את קול ישראל.

 

תפריט בדוק.

 

המשדר רואים עולים עשוי כתפריט משובח, אשר המרכיבים בו תלויים במה שהמערכת מקבלת מבחוץ, אוספת מבפנים, וחומרים זמינים אחרים. משדר זה מתחיל במהדורת חדשות קצרה עדכנית ואחריה התפריט העיקרי: פוליטיקה, כמו בחירות בארה"ב, כלכלה- עקב המשבר הכלכלי. עניני יום אחרים כמו אפגניסטאן, המצב בעולם השלישי: עגבת בהאיטי, או איידס במקסיקו.ריאיון בלבדי כמו זה עם שליח האום באזור,רוברט סרי, שיושב בארמון הנציב בתלפיות בירושלים. סיפוריי אנוש כמו היקב העתיק של משפחת אנטינורי בטוסקנה שבאיטליה ושיחה מרתקת עם ראש המשפחה כיום, המרקיז פיירו אנטינורי. סיפור על שני אחים ריוורה, לוחמי פרים,ששניהם נפצעים בזירה. מקום מרתק- האי מאוריציוס שמובא על ידי עמוס פרידמן מגיש סדרה על טיולים בעולם. לכך בדרך כלל מתווספת עוד פרפרת כמו סקירה על סרט או מחזה של שרי רז.

 

המשדר "רואים עולם" קיים כבר שני עשורים, אחימאיר עורך אותו מזה עשר שנים. וכמו שף חדש במסעדה טובה הוא קבע את המתכון. והשף הוא גם שמגיש את המשדר.כאמור, יעקוב אחימאיר. לפני שהוא מתמודד עם חומר הוא ניצב בפני בעיות:"הבעיות שלנו נובעות מטיב המשדר, מכיוון שהנושאים הם ענייני חוץ. לא זו בלבד שאין לנו כתבים שיעשו לנו כתבות תחקיר, אלא לא עומד לרשותנו חומר בתור שכזה. לדוגמה כדי לערוך כתבה על קונגו, ולקונגו( כפי שהזכרנו לעיל) יש בעיות רבות, כלכליות, חברתיות שבטיות, מלחמות, פליטים. עלי להרכיב כתבה אחת מתוך כמה דיווחים של רשת סי אן אן.". כלומר מה שהצופה רואה על המרקע הוא בעצם הטלאה של כמה כתבות שתפורה וגזורה מאגאזינית.

 

התהייה שאני משמיע באוזני אחימאיר, היא שבעולם שאנו רואים חסר העולם מסביב לנו, הפלשתינאים ומדינות ערב. הוא מעלה שוב את נושא ה"דוור".אין כתבים. יחד עם זאת הוא מציין כי במקרה זה הוא נעזר בכתב הרשת הספרדית "אנטנה 3 " והכתב אנריקו צימרמן תושב הארץ אשר משדר כתבות מן הארצות השכנות, ואת הכתבות שלו או ראיונות שלו מביא יעקוב אחימאיר ב"רואים עולם".התוכנית יכולה לשאוב חומרים מן המסגרת של intermag - מסגרת אירופית שבה ישראל חברה, אך בדרך כלל הכתבות שבו הן מאוד לוקליות והצופה שלנו ספק אם ימצא בהם עניין.

עם גורם טלוויזיוני במשקל כבד יש לתוכנית שיתוף פעולה הדוק, והוא ה- סי בי אס והמגזין "60 דקות". הם אצלנו אורחי קבע ויעקוב אצלם בן בית. מגזין זה נמשך במתכונתו זה 40 שנה וליחו לא נס. התוכנית "60 דקות" ראשיתה ב- 1964 שנקראה " this hour has seven days "- לשעה הזאת שבעה ימים" . התוכנית כפי שהיא מוכרת כיום התחילה בשנת 1968 כתוכנית דו שבועית, נערכה והוגשה על ידי הארי ריסנר ומייק וולאס( אגב,שניהם יהודים) עם חלוצי התוכנית נמנו מורלי סייפר(עוד יהודי)ודן ראתר, רביעייה בעלת השפעה אדירה בתקשורת האמריקנית. לא היה תחום חשוב, לאומי או בינלאומי שמשדר זה לא טיפל בו בכול מימד שהוא, ולא נחסך שום כסף כדי שהוא יעמוד באמות המדיה שהוא קבע לעצמו. הגמול הוא שאין כמעט נושא, מקצה העולם עד קצו, שעורכיו לא יכולים להביאו , ואין כמעט אדם, שלא ירצה להופיע במשדר הזה. האחרון שבהם,לפני כמה ימים, הנשיא הנבחר,ברק אובמה , בביתו שלו בשיקאגו. ואכן הכתבות של "60 דקות" ללא יוצא מן הכלל שמשולבות ב"רואים עולם" הן מעולות. יעקוב אחימאיר מציין כי הצעיר שבחבורה המערכתית של "60 דקות" הוא בן 60 והמפיק בתואר, ולא מעט בפועל, מייק וולאס הוא בן 94 . לעומתו יעקוב יכול להיות הבן שלו. בימים אלה מלאו לו 70. סמל התוכנית הוא שעון עצר עתיק, "מעין צ'אסוי רוסי"- בפי אחימאיר, שגם הוא נמצא על משמרתו מאז קיום התוכנית.

אחימאיר מביא לעתים מזומנות ראיונות עם אישים בולטים בעיקר כאלה שמבקרים בארץ. ככה למשל הוא ראיין את טוני בלייר,ראש ממשלת בריטניה בעבר, והנציג האירופי הקבוע באזורינו לנושא ישראלי והפלשתינאים. הוא ראיין פעמיים את מי שהיה שר בכיר בממשלת קנדה,ארווין קוטלר, מי שיהיה סגנו של אומבמה, הסנטור ג'ו ביידן, וגם את איש הדת הכרזמטי, ג'ון הייגי ועוד. גם סגנון הראיון של אחימאיר הוא סגנון מיוחד במחוזותינו. הייתי מגדיר אותו כסגנון שיחה בריטי, שאלות נוקבות במתינות. Speak softly . הוא אינו מסתער על המרואיין. חשבתי על זוג המגישים של חדשות ערוץ 10 מיקי חיימוביץ' ויעקב איילון, מגישים סולידיים, סימפטיים מאוד. אבל כאשר ראיינו את שרת החוץ ציפי לבני הם נכנסו לתוך דבריה, לא נתנו לסיים משפט, ורק פוליטיקאי בעל עור עבה, ולרובם יש עור כזה, לא קם באמצע שיח תגרי כזה ויוצא מן האולפן. מזמינים אדם כדי לשמוע אותו, ולא כדי להשמיע את דעותיהם של המראיינים, או כדי להוכיח שלא חסים על אף אחד.

 

הבן של "אבא"

 

יעקוב אחימאיר , בנו של אבא אחימאיר, הוא בהחלט לא איש א-פוליטי, גם לא מתקבל על הדעת שבנו של "אבא",אחימאיר, הוגה ימני אקטיביסטי,(גם הואשם ברצח ארלוזורוב וגם זוכה לחלוטין) איש בעל עט שנון בשרות האידיאות שלו וגם בנושאי תרבות, לא תהיה לו זיקה פוליטית, כפי שירש ממנו את הפן התרבותי . כמובן שיש לו השקפה פוליטית מצד ימין, של המפה. אבל, להערכתי הזיקה הזאת היא יותר קונספטואלית מאשר אקטיביסטית. יתר על כן את השקפותיו הוא מיטיב להסתיר בראיונות שלו. רק לעתים רחוקות מאוד תשובה של מרואיין מקפיצה אותו. פעם אחת כאשר ערך את מבט, הוא לדעתי מעד והוא מיקם בראש המהדורה את מותו של שמואל תמיר. תמיר איש אצ"ל בעבר,ממייסדי תנועת חרות, עו"ד מבריק, פוליטיקאי הפכפך, ונואם בחסד, שדעותיו האנטי ממסדיות, מימין המתרס הפוליטי הובאו בהרחבה ב"עולם הזה" , משמאל המתרס המדיני. עריכה זאת הייתה דבר חריג, ובשיחה אף לא התייחסתי לאפיזודה זאת, גם משום שהייתה בודדת במהותה וגם בשל התיישנותה.

יעקב אחימאיר נולד ברמת גן , סיים את לימודיו בגימנסיה "דביר". למד היסטוריה כללית ומדע המדינה באוניברסיטה העברית. . בשנות השישים שהה בלונדון ושימש כשדר בפינה העברית של ה-BBC, שנהג לשדר אז שידור עברי יומי קצר בגלים קצרים.מראשית שנות השבעים. שימש ככתב מדיני וכתב בוושינגטון. אחימאיר הוא workoholic מכור. בצד עריכה והגשת "רואים עולם", הוא מנחה לעתים את תוכנית "הבוקר הזה" בקול ישראל. הוא נמנה עם מגישי התוכנית "יש עם מי לדבר" בגלי צה"ל, אשר במסגרתה עולים מאזינים לשידור ומשוחחים על ענייני דיומא.תוכנית נינוחה בסגנון ה- fire site chat . אחימאיר פרסם מאמרים במדור "דעות" בעיתון מעריב וכיום ב"ישראל היום". יעקב אחימאיר הוא חתן פרס סוקולוב לעיתונות האלקטרונית לשנת 2005 "על מפעל חיים ועבודתו היסודית והאחראית בסיקור מכלול נושאים בחברה הישראלית ובעולם". וכן, הוא חתן פרס ביקורת התקשורת מטעם אגודת "זכות הציבור לדעת".העונה השלישית של "כך היה" בהנחייתו של יגאל רביד (יום ו', 19.9.08) נפתחה בציון יום הולדתו של שדר וותיק זה, ברדיו ובטלוויזיה ועברו בעיתונאות המשודרת

.
הרייטינג.

"רואים עולם, הוא להערכתי אחד המשדרים המשובחים בכלל, ובערוץ 1 בפרט. אבל לעולם לא נראה אותו בסולם של 10 המשדרים הטלוויזיוניים הנצפים ביותר. שיעורי הצפייה של התכנית רואים עולם בהגשתו של יעקב אחימאיר בחודש וחצי האחרון מתחילת אוקטובר עומד על ממוצע של 8.8% בקרב משקי בית יהודים, כלומר 198,000 צופים בממוצע בקרב פרטים מכלל האוכלוסייה. שלומי קיים ,הממונה על מחקרים וסקרים ברשות- השידור, מציין כי בתקופה זו , התכנית מדורגת במקום השני כאשר ראשון בשער בהגשתו של בוני גינצבורג מובילה עם ממוצע של 9% שהם 205,000 צופים. קיים מציין כי שתי התכניות הללו הן במגמה לינארית חיובית ומובילות את תכניות הערוץ הראשון במדד שיעורי הצפייה.ואילו מהדורות מבט בתקופה זו זוכה בממוצע של 7.1% שהם 162,000 צופים.

רק לעתים רחוקות בעיקר במהלך משחקי ספורט בינלאומיים כמו המשחקים האולימפיים, ומשחקים במסגרת ה-Euro-league או משחקים בינלאומיים אחרים, זוכה ערוץ 1 למעט נחת בכול הנוגע לרייטינג.בריאיון שמשתרע כל כמה עמודים, עם זוג המגישים של "מבט": מירב מילר וינון מגל(ד'מרקר- 6.11.2008 ), מדברת מילר על שרייטינג זה לא הכול : "לדעתי זה יפה מאוד שאחריי שחיים יבין הלך ולא הייתה ירידה ברייטינג. היה חשש שזה יקרה מפני שהעריכו כי יש אנשים שצופים במבט דרך קבע רק בגללו והנה הרייטינג לא ירד". על כך מעיר המראיין מד'מרקר :בערוץ 10 לא היו מוכנים להסתפק באמירות כמו " בוא נגיד תודה שהרייטינג לא ירד".

אני כן אסתפק בחילופי דברים אלה כדי להדגיש שתי נקודות. אחת. ד'מרקר מוכיח שוב כי אמת המידה שלו הדומיננטית שלו היא הכמות. החומרים שבהם הם עוסקים נמדדים בכמות- במשקל כבד. בכמה ירד טייקון זה, או עלה למרומי הפסגה של המאגאזין, בכמה ירדה מנייה זאת בכמה ירד פס היצור, בכמה גלש היצוא, וכיוצא באלה מונחים שלקוחים מן המאזניים של השוק. שניים. "מבט" לא ירד לאחר הליכתו של יבין מכיוון שגם אם לא מביאים בחשבון מה שיש בו, חייבים לקחת בחשבון מה שאין בו: אין בו פרסומת, מטומטמת, מטמטמת , שמרסקת את המהדורה הטובה ביותר. העובדה שציבור הצופים עובר לסדר היום והתרגל לזה, היא כמו העובדה שיש שפעת שחיים איתה. אם מישהו רוצה לעשות היכרות עם תעשיית הטלוויזיה המסחרית מוזמן לקרוא בעמודים הרבים שהוקדשו באותו גיליון של ד'מרקר ל"פסטיבל ראש פינה". שם לא דיברו אנשי צווארון לבן בנימה קורקטית. שמה צעקו סוחרים בעלי בסטות, צעקו עד שגרונם ניחר, על מוצרי הריאליטי, האח הגדול , הקטן ועוד סחורה שעל המדפים ומתחתיהם. שם דיברו אלה שמוכרים לנו הרבה זבל.

ועוד פנינה מן "פסטיבל" בראש פינה, שאף היא מובאת בד'מרקר. דני רהב,(איזה שם הולם), שהוא אולי הסוחר הגדול במכירת דימויים, התריס כלפי מנהל החדשות של ערוץ אחד,אורי לוי, שהערוץ היה הראשון שהכניס תצוגות אופנה בלי לשאול את הקהל.לפי הדיווח, דני סוקניק, בוגר ערוץ 1 שניהל את הפנל, השיב לרהב: "אולי מה שמטריד אותך באמת הוא שזו המהדורה היחידה שאתה וחבריך לא שולטים בה." יפה דיבר סוקניק. אלא שהערוץ הראשון שנקי מפרסומת בתוך השידורים מחקה את המסחרי בקידומונים עצמיים משעממים ומעצבנים. אחד מהם הקידומת ל"יומן" החדש בהגשת בן כספית מ"מעריב" ואיילה חסון, הכתבת המדינית של הערוץ. היא הופיעה מדושנת עונג, כמו שמופיעים שאר המקדמים בערוץ, בובות שאווה, והכריזה yes we can . הסיסמה היפה, שהטביע ברק אובמה, זוכה בארצנו לאמבטיות בוץ שריח הגופרית עולה מהן. אין בה ניחוח של צמחי העיירה גראס בצרפת,מקור הבשמים.

כמובן שמהדורה לא נמדדת אך ורק בקריטריון של העדר פרסומת באמצע. אבל זה חשוב. ואולי לא כול כך אגב: "מבט", כן השתפר, ובהקשר זה של "רואים עולים", משתדל גם להכניס מבזקים קצרים מן הנעשה בעולם. גם אם הם שפריצים- זה חשוב. ואם זה לא מתורגם למספר הצופים הרי תופעה זאת כמו הרייטינג של "רואים עולם" לא מלמדת על טיב המשדר אלא על טיב הצפייה. אבל, כן, מי שצופה נהנה. מבחינתי ל"רואים עולם", משמעות כפולה. זאת המשתמעת, והיא שיחסית למצב רובו של העולם, מצבנו כאן טוב. ומסקנה ישירה ועיקרית: שבני אדם בכול מקום בעולם זקוקים שנדע עליהם, שנזדהה איתם ושנעזור להם- ככול שניתן. היה עידן, לא בעבר הרחוק , שהעולם היה אטום וחשוך.

בצאתי מן השיחה עם אחימאיר בקפה הירושלמי, יעקוב, כדרכו, הלך ,חמק לו ,בהרכנת ראש. לא מחמת צניעות אלא הרגל. הוא הולך כאילו כדור העולם רובץ עליו, או כפי הביטוי הגרמני הקלאסי לוקה ב-weltschmerzen (כאביי עולם) אבל אני שהלכתי אחריו, יכולתי לשמוע גברת צעירה שישבה בחוץ מצביעה על אחימאיר ושואלת אותי: זה אחימאיר מהטלוויזיה? אני אומר לה: כן זה הוא.היית רוצה למסור לו משהו, אני חבר שלו. "כן בהחלט ! התוכנית שלו "רואים עולם" היא א' א'.". הבטחתי שאמסור לו, והנה אני מקיים את ההבטחה.

 

צבי גיל הוא עיתונאי וסופר. מילא תפקידים בכירים ברדיו ובטלוויזיה במסגרת רשות השידור. הוא עוסק בפרוייקטים שנוגעים לתקומה של ניצולי השואה והתפקיד שהם מילאו בהקמת המדינה ובביסוסה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב