דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סטרואידים וסמים בספורט 

מאת    [ 20/11/2008 ]

מילים במאמר: 733   [ נצפה 3204 פעמים ]

סטרואידים אנאבוליים וסמים בספורט

סמים אסורים - אסור שיהיה עקבות שלהם בבדיקות דם  ושתן. סמים מוגבלים - מותר שימצאו בבדיקות (דם,שתן) עד רמה מסויימת. שיטות אסורות -  שיטות שנועדו לסדר את השופטים.  

 

סמים אסורים:  בונה (מסת שריר , עצם , רקמות חיבור)

סטרואיד: חומר כולסטרולי

1. סטרואידים אנאבוליים - מבוססים על טסטוסטרון (הורמון גברי) מזרז הבניה והשיקום אחרי אימון. נלקח במחזורים של חודשיים. שלושה מחזורים בשנה. בחודשיים של המנוחה נלקחים סמים של ניקוי, של שיקום של הכבד והאשכים. תוצאות לוואי- בעיות בתפקוד האשכים פגיעה בתאי זרע,. אצל נשים- הפסקת המחזור החודשי, בעיות בכניסה להריון. עלייה של לחץ דם (אצל הרוב) ובעיות לב. פרופיל משתני הדם- משתנה ולרעה.

2. סמי מרץ-  ברפואה מקבלים אותם חולים אפטים וחולים בעלי קצב לב נמוך. סמי המרץ עושים עירור. דוחה עייפות (משפיע על מעי העצבים המרכזית), דוחה רעב (מדכא רעב) , מדכא צמא. סם מאוד ממכר (הרגשה של חוסר יכולת תפקוד ללא הסם) המע' ההקפיות עולות בתפקוד קצב לב - מע' נשימה - לחץ הדם - . תופעות לוואי של נדודי שינה, פסיכוזות, התמכרות עד כדי מוות.

3. חומרים משתנים-  ברפואה מקבלים אנשים שיש להם בצקות או אנשים שרוצים לאבד נוזלים בגלל יתר לחץ דם ובעיות לב. יכול לגרום לאיבוד של 3-4 קג'/ליטר מים. סוג הספורטאים שלקחו את הסם הם מפתחי גוף כדי לאבד נוזל בין תאי. וספורטאים שמתחרים לפי קטגוריות משקל. תופעות הלוואי- התייבשות מכת חום -> מוות!

נזיק עיקרי לכליות (שצורכות הרבה מים).

4. חוסמי בטא -  כמעט כל חולי הלב לוקחים. הסם עושה דיכוי היקפי של מע' . מע' הלב והדם שומר על קצב הלב לחץ דם יורד. הספורטאים שמשתמשים קלעים (אקדח,רובה,חץ וקשת) יורים בין שתי פעימות לב. כשהקצב נמוך (30 פעימות) יש 2 שניות (??) בין פעימה לפעימה. אין תופעות לוואי שאנו מכירים.

5. משכחי כאבים נרקוטיים (נגזרת של מורפיום)-  חומר מאוד ממכר. המטרה למנוע מספורטאי מאוד פצוע לשכך. הסם עוזר לשחקנים פצועים להיות מסוגלים לשחק בכל זאת. תוצר לוואי- התמכרות עד מוות- מוות שקט.

6. הורמונים-  טסטוסטרון , אנסולין, gh , epo

אנסולין- הורמון חלבוני שמסייע לכניסת גלוקוז לתוך תאי השריר, מסייע לאימון, מסייע לחומצות אמינו להכנה לשריר -> מזרז את בניית השריר. אנסולין הוא הורמון אנבולי.

הורמון גדילה: gh (hgh) -  מתאים רק לבני אדם. הורמון חלבוני (לא הורמון מין - אין בעיות מין כמו טסטוסטרון , בטוח לנשים) מופרש מיותרות המוח. רמתו דומה אצל גברים ונשים (ריכוז בדם) גורים לגדילה- היפרטרופיה בכל התאים והיפרפלסזיה בתאים שמסוגלים  לכך. ההורמון העיקרי שגורים לילדים לגדול. יתרון נוסף עפ"י הטסטוסטרון הוא הורמון לופולוטי-> % שומן - . ההפרשה שלו במהלך כל היממה. אבל 70% בלילה. זאת הסיבה שכשצריך לגדול הרבה (תינוקות) ישנים הרבה. עובד כמעט רק בשינה של לילה בגלל מחזורי אור חושך. בשינה של יום כמעט ולא מופרש. ככל שעולים בגיל מופרש פחות. מה הוא עשה בגיל 35?-> התאוששות, תחלופה. בעבר נלקח והופך ממוח של נפטרים. ואז ספורטאים החלו לגלות ב- קרייצפלד-יעקוב- cj  (הפרה המשוגעת) גורם למחלה ניוונות שגורמת למוות כיום ניתן להפוך במעבדה (לא ממוחות של נפטרים).

(ניתן לעצור את זה אם מגלים מספיק מוקדם) תופעות לוואי: עודף בילדות - ענקית (האדם הגבוה ביותר 2.72 ->מת בגיל 23, גורם למוות מוקדם. חוסר בילדות גורם לננסות ( חוקר ישראלי בשם לרון גילה זאת). רוחב עצמות-> העצמות מתרחבות, הלסת מתרחבת, שיניים מתרחקות זו מזו. הופעות גידולי עצם במקומות שונים, פרקי העצמות גדלים, גידול פתלוגי של הלב וסוכרת.

epo - (אריתרופויטין) בעבר (שיטה אסורה) הותרה לקחת מנת דם יומיים לפני תחרות. עם הזמן התגלה האיידס, ספורטאים פחדו לקחת דם של מישהו אחר. מה שעשו תרמו דם 8 שעות לפני ופשוט לקחו מנת דם של עצמים (תוך 6-8 שבועות ישנו חידוש של מחזור הדם).

* סרטן מאוד "אוהב" הורמוני מין אריטרופוטין- חומר טבעי של הגוף. מיוצר בכליה (הורמון חלבוני) עובר למע' השלד ומעלה את ייצור תאי הדם האדומים. אצל ספורטאים בענפי ספורט אירובבים, אם יש יותר מ-30% כדוריות דם זו חריגה.

7. חוסמי אסטרוגן- אנשים שלוקחים טסטוסטרון ברמות גבוהות - הגוף במנגנון הגנה הפך חלק מהטסטוסטרון לאסטרוגן. תרופה שמונעת זאת היא חוסמי אסטרוגן הם מונעים את הפיכת הטסטוסטרון לאסטרוגן. כשיש מעט אסטרוגן -> המחזור החודשי נפסק, אין ביוץ, חשק מיני ?

8. חומרים מסתוריים-  כל חומר שמגלים שמסתיר או משבש את הבדיקה ומונע יכולת לבדוק סמים אסורים.

 

 

סמים מוגבלים קפאין ( 5 כוסות קפה שחור חזק ביחד)

חומרי הרדמה מקומיים - קורטיזון

סמים חברתיים

אלכוהול

 

שיטות אסורות עירוי דם מניפולציות - אי הסכמה להבדק (משנת 96 ' הוחלט שבדיקת סמים בשתן מסתכלים ממש על עיבר המין של הספורטאי) החלפת שתן

איבר מין מלאכותי 

(פעם בחיים אישר צריכה לעשות בדיקה שהיא באמת אישה)

 

 

ד"ר קובי עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן אישי. כתב את הספרים: 1. אבן הפינה בתחום פיתוח-גוף. 2. ספורטולוגיה-המדריך לספורטאי. 3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול! הורמון גדילה. לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב