דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חכמים, היזהרו בדבריכם... 

מאת    [ 19/11/2008 ]

מילים במאמר: 686   [ נצפה 4575 פעמים ]

איפה הבושה?
מצעד הכוכבים של "כוכבי הליכוד" לאחרונה, מראה על הכמיהה בחברה הישראלית לשינוי אמיתי בצמרת המנהיגות והפוליטיקה הישראלית. כמיהה הקיימת ממילא בציבוריות הישראלית, המשתוקקת לאישים ולהנהגה אחרת, מזן אחר בשונה מהקיים כיום.
אולי ניתן להצביע על תחילת השינוי המיוחל בחזרתו של בני בגין לפוליטיקה (ולאו דווקא בהדגשה לחזרתו לתנועת הליכוד). שהרי עצם שובו של האיש שיושרו וניקיון כפיו הינם סמל לדמותו (כממשיך השושלת האב - מנחם בגין ז"ל), משב רוח מרענן ממש לפוליטיקה הישראלית בכללותה.
מה שלא ברור לי והייתי שואל את צמרת התקשורת הישראלית, היא הדחיפה והעזרה המאסיבית בה זוכה הגברת ציפי לבני - שרת החוץ בתפקידה כיו"ר קדימה. זה החל בהתמודדותה מול השר שאול מופז ובסיועה המאסיבי של התקשורת, מה שלאחר מעשה בו זכתה הגב' לבני בזכות מאות קולות ספורים - דבר שהוא בלתי נסלח ואף הייתי מסמן זאת כנקודת מפנה דרמטית של התקשורת המחויבת לשמור על איזון ואובייקטיביות - ההיפך הגמור מהמתחייב. זהו מעשה נפשע ובלתי נסלח.
אילולא היינו מצפים למעט הגינות מצד התקשורת , הרי שהמעשים מדברים בעד עצמם, והדחיפה והעזרה המאסיבית מצידה ממשיכה ביתר שאת. לעין כל ובלי שום בושה.
כן לשינוי...
יורשה לי להעיר הערה חשובה. המצב בו גדלה הצימאון לפוליטיקה שונה, היא עקב הוואקום שנוצר בהידרדרות המוסרית של ההנהגה בישראל בשנים האחרונות. החל ממרכזי המפלגות והעוצמה האדירה של חבריה, וכלה בשחיתויות ההרסניות בשלטון ובראשיה, גידול סרטני שצמח למימדים מפלצתיים שגרורותיה יכולה למוטט את החברה הישראלית כולה.
אך לצד זה שאיש לא חולק של השינוי המתחייב והמיוחל, נדמה כי מרוב "כוכבים" שהתקשורת ייחלה להצלחתם בעבר וניסתה להובילם לצמרת ההנהגה הישראלית, (מה שהתברר לאחר מעשה כטעות וכהימור לא מוצלח (בלשון המעטה), הייתי מצפה מכולנו ובמיוחד מאנשי התקשורת לערוך חשבון נפש מינימאלי. חשבון שהוא מחויב המציאות. שהרי כבר אמרו חכמים: "מי שנכווה ברותחין נזהר בצוננין".
לדאבון הלב, הכל נהיה סקטוריאלי ואישי, מבלי להעמיד בראש כל שיקול את הנקודה המרכזית והיא, מהו טובת העם והמדינה. אם מגמה זו תימשך ללא שינוי מהותי, הרי שאנו מאבדים את עצמנו לדעת, שהרי חיינו תלויים בכך.
המצב העכור בו נמצאת החברה וההנהגה בישראל, יכול להביא מאן דהו להחלטה פזיזה של מועמד לא בשל וראוי לתפקיד הרם על כס ראש הממשלה. אולי במדינות אחרות זה אפשרי, שם אולי יכולים הם להרשות לעצמם. במדינתנו הקטנה, המדובר הוא בקרב על חיי כולנו. קרב הישרדות ממש. על כן, חובתנו להעמיק ולהתבונן בטרם החלטה, שהיא כאמור גורלית וחשובה לחיי כולנו.
כמעצבי דעת הקהל - לאנשי התקשורת במיוחד!
יכולים אנו לייחל לשינוי בהנהגת המדינה. אך מתוך שיקול נכון והבנה מעמיקה של מציאות חיינו. שוב, היות ומדובר בקרב על חיינו ממש.
אשר על כן, לתקשורת מוטלת החובה להביא כמה שיותר אינפורמציה אודות המועמדים להנהגת המדינה, מבלי להסתיר מידע כלשהו מקהל הניזון מהם. חובתה לחקור ולשאול את כל השאלות בנוגע לתכניותיהם של כל המועמדים לתפקיד בטרם יום ההכרעה - הבחירות לכנסת. אך אל לה לנווט את הכיוון באופן חד סטרי לטובת מאן דהו. כאן כבר תהיה זו שגיאה רבתי ואף היסטורי מבלי להיכנס לתוצאה תהא אשר תהא בסופו של יום בקלפי.
ולאלה אשר בכל זאת חפצים להוביל מועמד/ת ספציפי/ת לראשות הממשלה וכראש מפלגה גדולה אומר: זכותכם לחשוב ככל העולה על רוחכם, אך לא כאשר אתם משדרים, כותבים, מפרשנים וכו' לקהל הרחב. שם תהיו ממלכתיים. ואם בכל זאת קשה לכם להתאפק, הייתי מציע לכם לא לייחצן זאת יותר מידי ומעבר לפרופורציות עבור מישהי/ו ספציפי/ת, שהרי זה יחזור אליכם כבומרנג. אל תשכחו ששנת 2008 אינו שנות ה - 70 או גם ה - 80. כיום הקהל הוא חכם הרבה יותר למה שאתם חושבים עליו ועל האיי קיו שלהם. בנוסף, זכרו: כי ל"מדתיות" ישנו חשיבות בכל דבר בוודאי כאשר מדובר בחיינו ממש.
חז"ל ביטאו זאת בדבריהם: "אבטליון אומר: חכמים היזהרו בדבריכם, שמא תחובו חובת גלות..., (פרקי אבות, פרק א, יא).
הצעה דחופה לסדר
לדעתי ראוי היה להעמיד במבחן את שלושת המועמדים העיקריים (מנהיגי הליכוד, קדימה ומפלגת העבודה) ואולי אף הייתי מרחיב את הצעתי דלהלן בנוגע לכל ראשי המפלגות באשר הם. הצעתי פשוטה. לערוך ראיון נוקב על כלל הנושאים הבוערים בחיינו לכל ראשי הסיעות בכנסת ובשידור חי. כך תינתן לציבור פרספקטיבה נכונה אודות מצע המפלגות בכל הסוגיות העומדות על הפרק ללא סיסמאות וגימיקים מוכרים שיתנוססו באוויר ללא שום תכלית.
הגיע הזמן להביא מידע נכון ומדויק אודות המפלגות השונות, ויהיה זה מעין כרטיס ביקור של מצע מדויק על כל אחת מהן.
כן לשינוי. לא לתעמולה חד צדדית - סובייקטיבית.
שם: יצחק גאגולה - משרד עורכי דין
דוא"ל: ig-law@nana10.co.il



כתובת: רחוב הבנים 6 (קניון סימול(בניין רסידו סי), קומה 7, סיטי, אשדוד.
פלאפון:050-5230114 פקס': 08-9560558



אודות הכותב: הכותב הינו עו"ד וח"כ לשעבר. מכהן כסגן נשיא הקונגרס העולמי של יהדות גרוזיה. לצד היותו רב ואיש ציבור, הנו כותב מאמרים ומרצה בנושאי אקטואליה, חינוך ומשפט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב