דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרופות להורדת כולסטרול - מחקר Jupiter 

מאת    [ 18/11/2008 ]

מילים במאמר: 548   [ נצפה 7205 פעמים ]

מחקר מגמתי בנושא תרופות להורדת כולסטרול:
 
אמנות השקר באמצעות הסטטיסטיקה

 
ביום 9 לנובמבר 2008, התפרסמו התוצאות של מחקר, בו תרופה מסוג סטטין להורדת כולסטרול ניתנה למתנדבים עם רמות כולסטרול בטווח הנורמלי, אך עם רמות גבוהות של CRP) C-Reactive Protein). זהו סימן למצב של דלקתיות כרונית, הידוע כגורם סיכון למחלות לב. יצרן התרופה דאג לפרסם את התוצאות בכותרות זוהרות בכל העולם, כותרות המבטיחות שסטטינים עשויים להקטין בחצי את הסיכון למחלות לב לכולם (למרות העובדה שהמחקר בוצע על קבוצה ספציפית מאוד מתוך "כולם".)
 
הסטטיסטיקה במחקר מראה ששיעור התקפי הלב בקרב הקבוצה שקיבלה את התרופה, היה 46% מזה של מקבלי תרופת הדמה - 17 מקרים לעומת 37 - וניתן מבחינה טכנית לומר ששיעור הלוקים בהתקפי לב היה פחות מחצי. זווית הראייה הזו בסטטיסטיקה נקראת "סיכון יחסי". לעומת זאת, כאשר מביטים מזוויות אחרות, הנתונים הנם פחות מרשימים, ובהרבה. שימו לב: 17,802 אנשים השתתפו במחקר. הירידה בהתקפי לב הייתה רק של עשרים (37 פחות 17). שלושים ושבע מהווה 0.4% מתוך כ-8,900 שלא קיבלו את התרופה, ו-17 הנו 0.2% מאלה שכן קיבלו. לכן, "הסיכון האבסולוטי" אינו 50%, אלא 0.2% בלבד. זאת אומרת, התרופה הצילה מהתקף לב רק 0.2% מהנוטלים אותה, נתון שלא הופיע בכותרות. נמשיך ונסתכל על הנתונים ממבט שלישי, ומבט זה הנו המעשי והאישי ביותר. ירידה של 20 התקפי לב מתוך 8,900 אנשים אומרת לנו, שכדי למנוע התקף לב אחד, 445 אנשים חייבים לבלוע את הכדור כל יום במשך שנה. האם אתה מוכן לבלוע כדור - שיש לו תופעות לוואי ידועות - במשך שנה, כדי שאתה אולי תהיה היחיד מתוך 445 אנשים להינצל מהתקף לב? אני לא מוכן.
 
זאת ועוד: מתוך אלו שלקו בהתקפי לב, הנתונים מראים שהסיכון למות מההתקף גדל פי שלושה בקרב אלו שקיבלו את התרופה לעומת אלו שלא קיבלו אותה.
 
זאת ועוד: בערך אחד מתוך עשרת האנשים שניצלו מהתקף לב בגלל התרופה, לקו בתופעת לוואי חריפה - נוירופתיה או מיופתיה (מחלת שרירים). נתון זה הנו מטעה, היות שתופעות לוואי אלו ואחרות - סרטן, למשל - מתפתחות בצורה אטית, והמעקב אחר הנבחנים נפסק אחרי 1.9 שנים בממוצע. אני תוהה, למה? כמה תופעות לוואי קשות היו מופיעות אילו המעקב לא הופסק במשך חמש שנים?
 
זאת ועוד: בין הנבדקים שקיבלו את התרופה, 270 אובחנו בפעם הראשונה כחולי סוכרת, לעומת 216 בקבוצת הפלצבו. זאת אומרת, התרופה חסכה מהנבדקים 20 התקפי לב, בזמן שהיא העניקה להם 54 מחלות סוכרת!
 
הכינוי של המחקר - JUPITER- מעניין גם הוא. אלו הם ראשי תיבות למחקר, כשתרגומו של השם המלא הוא: "הצדקה של השימוש בסטטינים...". בדרך כלל, המתודה המדעית מתחילה עם היפותיזה, ומתכננת מחקר שיבחון בצורה כנה ולא מגמתית האם ההיפותיזה היא נכונה. כאשר מתחילים מחקר עם המילה "הצדקה", חוששני שמבצעי המחקר מתחילים מתוך מגמה מפורשת של הצדקה, במקום בחינה דרך ניסוי, בחוסר אובייקטיביות מפורשת ובלי בושה. השימוש בסטטיסטיקה במחקר הזה דומה לאדם שיכור שמשתמש בעמוד תאורה: הוא מעוניין יותר בעמוד לתמיכה, ולא באור שהמנורה מפיצה.
 
המחקר מראה שהסטטינים מורידים CRP, סממן של דלקתיות הידוע כגורם סיכון להתקפי לב. במקום להשתמש בתרופות סטטין עם כל הספקות הכרוכות בהן ותופעות הלוואי שלהן, מדוע לא להשתמש בוויטמינים ומינרלים שונים, שהוכח שגם הם מסוגלים להוריד את רמות ה-CRP בעלות מזערית יחסית, ועם תופעות לוואי מועילות וטובות, במקום התופעות השליליות הנלוות לתרופות? הוכח במחקרים שונים שוויטמינים C ו- E וכןB6  ו-A והמינרל סלניום מורידים את רמות ה-CRP. רמה גבוהה של CRP מצביעה על חסרים תזונתיים, ולא על חסרים תרופתיים.
 
הלו??? מה עושים לנו???
דולב גילמור, תזונאי R.Nu, מטפל בתזונה, שיאצו ודמיון מודרך.
טיפולים, הרצאות וסדנאות.
תזונה אורתומולקולרית, מחבר ספר, ''רפואה כמוסה: הכוח האמיתי של ויטמין C''
אתר: http://www.naturalmedicine.co.il/
דוא"ל dolev@naturalmedicine.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב