דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זיכוי מאשמת אי נקיטת צעדי זהירות בחיה בעקבות נשיכת ילדה על ידי כלבת אמסטאף 

מאת    [ 17/11/2008 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 3057 פעמים ]

ת"פ 7513/07, מדינת ישראל נ' שרעבי רצון ואח'

כב' השופט ציון קאפח


12.11.2008

העובדות:
1. נגד הנאשמים הוגש כתב אישום שעניינו אי נקיטת צעדי זהירות בחיה. כתב האישום מספר כי הנאשמים הינם בעליה של כלבה מסוג אמסטאף, המוגדרת ככלבה מסוכנת בתקנות להסדרת הפיקוח על כלבים (יבוא והחזקה של כלבים מסוכנים) התשס"ה-2004.
2. ביום 11.10.06 בשעות אחר הצהריים, החזיקו הנאשמים את הכלבה בביתם, בחצר הבית כששער החצר סגור אך אינו נעול, הכלבה אינה קשורה ואין זמם החוסם את פיה. באותו יום, הגיעה המתלוננת לביתם של הנאשמים. הנאשם 1 הכניס את המתלוננת לחצר תוך שהוא מותיר אותה לבדה עם הכלבה. בהמשך, תקפה הכלבה את המתלוננת, נשכה אותה בפניה מספר נשיכות שגרמו לה חתכים עמוקים בפניה ובתוך פיה וכן נתלשו ממקומן שתי שיניים. במעשים אלו לא נקטו הנאשמים באמצעי הזהירות בחיה המוטלים עליהם על פי חוק.

החלטה:
1. המתלוננת, ילדה בטוחה בעצמה, בת 12, אשר ניכר עליה כי ניחנה ביכולות שאינן אופייניות לבני גילה. התנהגותה בבית המשפט היתה חופשית, בטוחה ומשוחררת. מגרסת המתלוננת עולות תמיהות רבות. לדבריה, היתה עדה לאירוע מקדים, "מזעזע ומפחיד" בו הכלבה כמעט טרפה כלב אחר, היא שמעה את נהמות הכלבה בעת שנכנסה לחצר לכאורה בהזמנת נאשם 1, אך אף על פי כן לא נרתעה מלשחק עם הכלבה. איך וכיצד ניתן להעלות על הדעת שהמתלוננת לא תחשוש לשחק עם הכלבה אם אכן ראתה את הכלבה כמעט טורפת כלב פינצ'ר קטן לנגד עיניה. או שמא, האירוע "המזעזע" לדבריה, אשר התרחש דקות ספורות קודם לאירוע הנשיכה, לא התרחש כלל במציאות, ומכאן שיש בתיאור זה ניסיון מודע או שלא מודע להעצים את מסוכנות הכלבה ומכאן את אחריות הנאשמים. העדה לא חסכה כל מאמץ להטיח רפש בנאשמים כאשר היא טוענת שפעולתם המהירה של הנאשמים להחיש אותה לבית חולים, פעולה המבורכת לכל הדעות, היתה בבחינת "גרירתה מהמקום".
2. המתלוננת הוזהרה במפגש הראשון לבל תשחק עם הכלבה, היא חזרה למקום מהשער הקדמי, נכנסה לחצר הקדמית תוך כיפוף הידית ודחיפת הדלת, תוך התעלמות משלטי האזהרה ושיחקה עם הכלבה בשעה שאיש מהנאשמים אינו שוהה במקום. נאשם 1 היה בחצר האחורית ונאשמת 2 לא היתה כלל בבית. נאשם 1 לא ידע ולא יכול היה לדעת כי המתלוננת מצויה בחצר השנייה ואילו לרשות נאשמת 2 אשר הגיעה באיחור לבית, עמד פרק זמן של מספר שניות בו לא יכולה היתה לעשות דבר. המתלוננת, היתה בבחינת מסיגת גבול.
3. לשונו של סעיף 338 (א) (6) ברורה. אין מדובר בעבירת תוצאה. די במעשיו של בעל הכלב ובעצם יצירת הסיכון כדי לחייב אותו בפלילים. באשר לאחריות המושגית ברור וברי כי בעלי כלבים חייבים באחריות כלפי הזולת.
4. בחינת עובדות המקרה מעלה כי אפשרות כניסת המתלוננת לחצר הקדמית ללא ידיעת הבעלים ולאחר שהוזהרה, לא היתה "סכנה מסתברת" בנסיבות העניין, על פי מבחן "האדם הסביר". ניתן היה לצפות מהמתלוננת למידה של אחריות למעשיה לאחר שהוזהרה מפורשות שלא לשחק עם הכלבה.



את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב