דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


12 מאפיינים של אישה מתעללת 

מאת    [ 15/11/2008 ]

מילים במאמר: 662   [ נצפה 12294 פעמים ]



12 מאפיינים של אישה מתעללת / מאת יואב ברנזון



1) בעלת ביטחון עצמי מופרז

אישה מתעללת היא אישה בעלת ביטחון עצמי מופרז, היא בטוחה שהיא תמיד צודקת, שהיא יודעת הכל, היא לעולם אינה מודה בטעויות והיא מאוד מוחצנת, אגרסיבית, פושרית ודומיננטית.



2) מזלזלת ומבטלת את הגבר


אישה מתעללת היא אישה שמלכתחילה בוחרת גברים חלשים כדי שהיא תוכל לנהל אותם, לזלזל בהם, להחליש אותם ולבטל את הרעיונות שלהם, דרך ההתנהלות שלהם, המחשבות שלהם והיוזמות שלהם.


3) צועקת ואלימה כלפי הגבר



אישה מתעללת נוהגת לצעוק, להרים את הקול, לקלל, להתעצבן, להיות אלימה במילים ובמעשים ולהתנהל באופן כללי בצורה אגריסיבית ותוקפנית כלפי הגבר שלה.



4) לחוצה והיסטרית



אישה מתעללת היא אף פעם לא אישה נינוחה, רגועה, שלווה ובעלת ביטחון עצמי ואיזון. להפך, תמיד יש דרמות סביבה, אף פעם היא אינה מרוצה או יושבת בשקט, תמיד יש לגביה תחושה של "מה יקרה עוד דקה" ומאיפה תבוא ההתקפה או הצרה הבאה.



5) חסרת גבולות ולא מרוסנת



לאישה מתעללת אין גבולות בחיים - כמעט בשום דבר. היא אינה מאורגנת מספיק, היא מבולבלת, ההתנהלות שלה היא חסרת מעצורים ולא מרוסנת, היא פועלת בחוסר היגיון, בחוסר סדר, בחוסר איפוק וברוב המקרים בחוסר שיקול דעת.




6) ביקורתית כפייתית



אישה מתעללת היא אישה ביקורתית, מרירה, עצבנית וקשה שהכל לא נראה לה ותמיד יש לה מה לומר. היא תתחיל תמיד בדברים השליליים, ולעולם לא תגיע גם לדברים הטובים. מאישה מתעללת לא ניתן לקבל מילה טובה או פרגון או מחמאה כי היא כולה מכוונת למה שאין, מה שחסר ומה שלא טוב.




7) לא מניחה לגבר שלה ולא נפרדת ממנו



למרות שאישה מתעללת משמיצה את הגבר שלה, יורדת עליו, מזלזלת בו וחובטת בו על בסיס יומיומי, היא תקפיד שלא לעזוב אותו, לשחרר אותו מאחיזתה או לאפשר לו לחיות את החיים שלו בלעדיה. להפך, היא תיצמד אליו, תמשיך להתעלל בו כל חייה ולעולם לא תניח לו או תשחרר אותו לחיים טובים יותר בחיקה של אישה אחרת.




8) בוחרת גברים חלשים ונאיביים



אישה מתעללת מתאהבת ונקשרת רק לגברים חלשים, נאיביים, מסכנים, מבולבלים, מופנמים, עדינים וחסרי יכולת להגיב חזרה, לענות לה, להעמיד אותה במקומה או לשלוט בה. היא מקפידה להתחבר רק לגברים בהם היא בטוחה שהיא תוכל לעשות מה שהיא רוצה, להגיד מה שבא לה ולנהל את הדברים רק בדרך שלה מבלי שהם יעצרו אותה.




9) תולה את האשם בגבר



אישה מתעללת היא אישה שבוחרת בדרך הקלה - היא מאשימה את הגבר שלה בכל בעיותיה, בכל צרותיה ובכל הקשיים שלה בחיים. היא אינה נוטלת שום אחריות על חייה אלא היא מעבירה את עול האחריות רק לגבר שלה, וכך היא יוצרת אצלו אמונה שגויה שהוא זה שלא בסדר והוא זה שצריך לחוש רגשות אשם, והוא זה שצריך להתנצל בפניה וללכת תמיד אחרי הגחמות שלה.




10) פועלת על דעת עצמה



אישה מתעללת אינה אישה משתפת או מתייעצת. היא פועלת על דעת עצמה, היא מקבלת החלטות זוגיות בצורה חד-צדדית, היא אינה שואלת אף אחד והיא אינה מניחה לאף אחד להתערב בניהול חייה. היא משוכנעת שרק היא יודעת איך לעשות את הדברים, והיא מתעלמת לחלוטין מהשותף שלה לחיים - הגבר שלה.




11) חייבת לנהל את כל העולם



אישה מתעללת היא אישה שמרגישה צורך עז לנהל את כל מי שנמצא סביבה כי היא בטוחה שהיא מרכז העולם. היא לא דופקת חשבון לאף אחד, היא אומרת בדיוק את מה שהיא חושבת, היא יורה פקודות לכל עבר והיא אינה מתחשבת באנשים שהם חזקים או מנוסים ממנה. לכולם יש לה מה להגיד ולא מעניין אותה אם זה מתאים או לא. היא תגיד את שלה והיא תנסה להוריד, להשפיט ולנהל את כל האנשים שעימם היא באה במגע.




12) נאבקת בכולם



אישה מתעללת היא אישה שקרבות ומאבקים הם הבסיס לקיומה. היא אינה יודעת לפתור בעיות בדרכי נועם, במתינות, ברוח טו, בצורה יצירתית או על מי מנוחות. היא לעולם לא תוותר על דבר, תמיד תצא במלחמה, תצחצח חרבות ותיכנס לעימותים חזיתיים עם אנשים שמפריעים לה או לא נותנים לה מה שהיא בטוחה ומשוכנעת שמגיע לה. היא אינה שוקלת מתי להיאבק ומתי אין טעם להתעמת - אלא היא יוצאת למלחמה באופן אוטומטי, בלי סינון ובלי מחשבה מראש.




וטיפ לסיום: אישה מתעללת נוטה במקרים רבים להציג את עצמה כקורבן מושלם של הגבר שלה, למרות שבפועל הוא הקורבן המושלם שלה.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/PAGE35.asp - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב