דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוויה אישית ומעצימה 

מאת    [ 10/11/2008 ]

מילים במאמר: 1733   [ נצפה 6153 פעמים ]

Vision


חוויה מעצימה אישית,

בראשית חודש דצמבר עזבתי את עבודתי בנסיבות לא קלות, הרגשתי שהכול הולך נגדי, שהסביבה לא מצליחה להכיל אותי ואני אותה, רציתי שינוי אבל לא ידעתי לאן ומה, אני זוכרת שישבתי ליד המחשב ובדקתי באינטרנט מספר תחומי עניין שאוכל לעבוד מהבית, חשבתי על האפשרות ללמוד קוסמטיקה, אשר נפסלה כי אני לא בנויה לטפל בפצעים של אנשים אחרים, חשבתי על רפואה אלטרנטיבית, אבל אז נזכרתי שאני מרגישה לא טוב כאשר אני רואה דם, ולכן פסלתי גם את האפשרות הזו. חשבתי על טיפול בפעוטות אבל מיד הבנתי שאני צריכה משהו שיגרום לי לאדרנלין וזה לא עושה לי את זה. בסוף התוודעתי לעולם האימון מה הוא תורם ובמה זה כרוך, ידעתי מיד שזה הכיוון אליו אני רוצה ללכת.

פניתי למספר בתי ספר וביררתי פרטים על התכנים אופן הלימוד שעות וכמובן המשאבים הכרוכים הלכתי למספר מפגשי מבוא עד אשר פגשתי את המנכ"לית של בית ספר Comeet אשר בפשטות וברכות הסבירה לי את התכנים ותוכנית הלימודים. כמובן שהלכתי לראות את ערב המבוא של המנחה שלנו שהוא כאדם מדהים וכמנחה בפרט יגאל רווה באיזו נינוחות הוא העביר את הדברים על הצורך והפשטות בשינוי איך כל אחד מאיתנו נקלע לצומת דרכים שבה הוא מרגיש מצד אחד מבוזבז מתוסכל ומצד שני שהוא צריך שינוי מיידי בחייו. בסוף הערב החלטתי שזה מה שאני רוצה וכך היה.

במהלך הקורס הראשון שהוא הבסיס לכל עולם האימון למדתי על עצמי כ"כ הרבה דברים ולמדתי להביט בתוך עצמי עמוק מה הדברים שמעכבים אותי? מה הדברים שמכעיסים אותי? מה הדברים שגורמים לי להרגיש אומללה ולהאשים את כל הסביבה כולה?. במהלך הלימודים הוצמד אלינו מאמן מנוסה אשר נפגש עמי 10 מפגשים חד שבועיים למשך שעה אני זוכרת את הפגישה הראשונה בה הוא ישב סיפר לי על עצמו ומה הביא אותו לעולם האימון מה ה"אני מאמין שלו" וכיצד היום הוא שיפר קידם והעצים את חייו. באותם הרגעים רציתי להיות שם במקום שהוא נמצא בפגישה הראשונה אולם מהר מאוד הבנתי שאין קיצורי דרך שעלי לעבור דרך ארוכה כדי להיות שם ותוך כדי המפגשים למדתי את הדברים הבאים:

שיפוטיות - השיפוטיות בעיקר לעצמי אני דנה את עצמי מאוד לחומרה מאשימה ולוקחת לא פעם האשמות שאינן שלי, היום אני יודעת שהשיפוטיות שלי הינה אחת התכונות שיכולות לעזור לי אני בוחנת את הדברים ממקום של עובדות בצורה הכי קרה שניתן לומדת מה יכול לקדם ולהוביל אותי לתוצאה אליה אני שואפת, אני לא פוחדת יותר מהמקום הזה נהפוכו אני יודעת להוקיר אותו ולהעריך את הוחזקה שבו, הוא משמש לי ככלי עזר לבחון ולהבין את עצמי יותר ומה עלי לעשות כדי לקדם את עצמי למטרה שהצבתי לי.

ביקורתיות - הינה תכונה נוספת שקיימת בי, היא דנה אותי ואת הסביבה בחומרה רבה, לא פעם זה גרם לי למריבות קשות עם בנותיי, משפחתי המורחבת, אולם ברגע שלקחתי אחריות על החלק שלי בכל הסיפור או הסיטואציה הבנתי שהביקורתיות יכולה לעזור לי ולהוות ככלי עזר נוסף כי הוא חלק מאוד חזק באופיי, למדתי להשתמש בו ממקום של הבנה למידה לחפש דלת אפשרויות לבדוק אופציות נוספות למצב בו אני נמצאת, הרבה פעמים הייתי מספרת לעצמי סיפורים סביב סיטואציה מסוימת שהיא הייתה רק פרי דמיוני שהביא אותי לפרדות קשות ולמריבות מיותרות, היום לעומת זאת למדתי לקבל ולכבד ביקורת של אחרים ללמוד ממנה ולהודות למבקרים כי הם נתנו לי מתנה אדירה דרך נוספת ללמוד מי ומה אני, לדעת לכבד את הסביבה ולבהיר את הדברים בצורה חד משמעית בלי סיפורים ופרשנויות למדתי שברגע שאני ברורה לעצמי אני ברורה לסביבה שעוטפת אותי ואז הביקורת סביבי משתנה למקום שאני רוצה להיות בו.

הקשבה - תכונה שקיימת בי אולם לא בעוצמות חזקות, אני זוכרת מספר פעמים שבהן ישבתי עם בן זוגי והוא סיפר לי את אשר עבר עליו באותו היום, ההקשבה שלי הייתה אולי 10% כי כל הזמן עסקתי "בשאלה החכמה" שעלי לשאול אותו בנושא שעליו דיבר ולכן לא פעם נתקלתי במבט של תמיהה בעיניו כי "הרגע הוא הסביר לי את אשר אני שואלת", או כאשר אחת הבנות (יש לי 3 בנות) באה לספר לי משהו במקום להקשיב הייתי עסוקה ב אייך להסביר לה איפה היא טעתה במקום להקשיב ממקום נקי ממקום שמכיל ממקום של חיבוק והבנה. היום אני מבינה שהקשבה הינה חלק חשוב בחיים המקום ממנו אנו באים לשיחה חשוב לא פחות עצם פתיחת הלב והנפש להקשיב ולהכיל את כל מה שנאמר יוצר את התחושה שאתה נותן לו מקום לזה שיושב מולך אתה מכבד אותו ובעצם אתה מפקיד כמות עצומה לתוך בנק הרגשות שלו, זה שאתה חוזר על מה שהוא אומר הוא פתאום מגלה שזה נשמע אחרת ממה שהוא התכוון ועוזר לו לתקן להבין שאולי יש משהו אחר, אולי יש פטרון לבעיה, אולי אני בעצם יכול לקדם את עצמי וכו'. זה שאתה יושב שם ומקשיב לו אתה עוזר לו לבחון מחדש את הדברים ואולי לראות את האור בחשכה, ההקשבה עוזרת גם לנקות את התסכולים והכעסים ולאחר הניקיון אנו מאפשרים לו לראות את הדברים ממקום שקט ורציונאלי, ההקשבה בעצם עוזרת לא פעם להפנים את הדברים שמפריעים לך, עוזרת למספר לראות דרך חדשה ולהבין מה מעכב אותו ובעצם לפרוץ קדימה ולקבלת החלטות ממקום נקי וחדש.

סקרנות - גם זו תכונה מאוד חזקה באופיי אני אוהבת ללמוד מסתקרנת להתנסות לחוות להרגיש בעבר התביישתי בתכונה זו אני זוכרת שאמי ז"ל אמרה לי לא פעם שסקרנות הינה תכונה מאוד לא טובה, ואילו היום אני יכולה לומר לכם שתכונה זו קידמה אותי מבחינה אינטלקטואלית כי בכל מני תקופות בחיי הרגשתי שאני צריכה ליצור סוג של סקרנות כדי להעשיר אותם. למדתי מספר רב של קורסים בכל מני נושאים בחיי שעזרו והעצימו את מי שאני, הסקרנות יצרה בי סוג של למידה מתמדת להיות טוטאלית שם להתנסות ולבדוק דברים. לרוב הייתי צריכה הוכחות שהדברים עובדים לאחר סיום הקורס הראשון ובראשיתו של הקורס השני הסקרנות שימשה אותי מאוד בתקופת הלמידה והפרקטיקום היא עזרה לי לעבור פריצת דרך עם עצמי והמתאמנות שלי השתמשתי בכלי הזה כדי ללמוד עליהן לבלות בעולם שלהן לראות מנקודת מבטן על החיים בכלל ושלהן בפרט, הסקרנות עזרה לי להבין מדוע הן קיבלו את ההחלטות השונות בחייהן ומאיזה מקום זה בא. כלי מדהים ועוזר להבין את מי שיושב מולך.

שליטה- בכל חיי שאני זוכרת את עצמי הייתי צריכה להיות בשליטה על חיי על הסובבים אותי הקרובים במיוחד, אשר לא פעם גרם לי לסכסוכים מיותרים ולעוגמת נפש מרובה, בכל פעם שנקלעתי למצב זה תמיד ידעתי לשפוט את אלה שהיו מעורבים בהם לחומרה, אף פעם לא לקחתי את האחריות שלי בכל הסיטואציה ואם לקחתי כמובן שהאשמתי את הסובבים אותי בחלק לא קטן של הדברים, היום לאחר למידה על עצמי הבנתי שלהיות בחוסר שליטה יוצרת חלון הזדמנויות, ללמוד את זה שיושב מולך להקשיב לו מה באמת הוא רצה לומר לי, לתת לספונטאניות להוביל אותי בחיים, לעשות דברים שלא צריכים תכנון מדויק להינות מהרגעים הקטנים, להקשיב לקול הפנימי שלך שאומר לך נו אז מה............. לפעול ממקום של נוחות ורוגע, היום כאשר אני פועלת משם אני לומדת על עצמי ואל הסובבים אותי, אני קוראת את שפת הגוף שלהם מכירה בצרכים שלהם, קשובה להם יותר, מכילה ומקבלת גם את הדברים הקשים בנוחות וברוגע, מפסיקה להצטדק אלה מסבירה מדוע...., ומוכנה לקבל גם את הדעה שנוגדת את שלי בהשלמה ובכבוד.

סיפוק מיידי - אני אדם מאוד פרקטי יודעת מה אני רוצה ופועלת משם, קצב ההבנה והפעולה שלי הוא מהיר ולכן הסיפוק צריך להיות בהתאם, וכאשר הוא לא הגיע יצאתי מדעתי, היום לאחר תובנות רבות למדתי שסיפוק מידי אינו בהכרח דבר שמקדם אותי לרוב הוא עכב את ההצלחות או התוצאות להן שאפתי, הסבלנות הינה תכונה חשובה בחיי כל אדם ולמדתי שאם מחזקים את השריר הזה הוא עושה נפלאות כמו מטה קסמים, פתאום כולם מבינים את כולם, פתאום נפתח ערוץ שיח מעניין, פתאום ההקשבה הופכת את הדברים ממקום נקי וטוב, אשר עוזרת לפתח יחסי אנוש מעולים, למדתי לקבל את הקצב של האנשים סביבי שלא תמיד תואמים את שלי, עצם זה שאני מכבדת את מקומם ונותן להם את האפשרות שלהם להפנים ולעשות דברים יוצרת הוויה מדהימה של עשייה ושינוי קבלה ואהבה.

חזקות שבי - הרבה מאוד שנים פעלתי וקיבלתי החלטות ממקום שבו הייתי חזקה ולא הייתי צריכה להשקיע מאמץ נוסף זה היה קיים בי באופן טבעי, אני זוכרת שהיה מאוד חשוב לי להרשים אנשים שאני נמצאת בחברתם, לא פעם הייתי נוהגת בניגוד לערכים שלי בחיים, היו מקרים שסיפרתי לעצמי סיפורים ופרשנויות, והיום ברגע שלמדתי לכבד את מי ומה שאני למדתי לעשות זאת ממקום אמיתי שקט ושלוו למדתי שניתן להרשים בלי צורך להשקיע הרבה אנרגיות ומאמץ מיותר, למדתי לומר את הדברים בצורה הממוקדת והאמיתית ממקום של יושר פנימי, לא התביישתי לומר שאני לא יודעת ולא מבינה למדתי לכבד את מה שאני בזכות מי שאני, הביטחון העצמי שלי גדל באורך פלא, כאשר ראיתי את דמותי במראה התאהבתי בה, למדתי להוקיר את החוכמה והניסיון שלי בחיים, היכולת לקבל את עצמי עם המגרעות והיתרונות עזרה לי להשפיעה על הסביבה הקרובה והרחוקה, והתוצאות לא אחרו להגיע. למדתי לצאת למסע לא ברור עם מטרה ויעד מדוד ועם כל פסיעה וצעד שעשיתי באו התובנות וסל האפשרויות.

באותם הימים הייתי במערכת יחסים קשה עם אבא שלי והבת הבכורה שלי, מערכת היחסים הזו לוותה לא פעם במריבות וכעסים תסכולים והתנתקות רגשית, אולם ברגע שלקחתי אחריות ברגע שלמדתי לכבד את המקומם ולשמוע את הדברים שיש להם לומר לי גם אם הם אינם עולים בקנה אחד עם תחושותיי היחסים השתנו וההתאהבות החלה להקיף את מערכת היחסים, היום אני יכולה לומר בצורה מאוד ברורה שהבת הבכורה שלי הינה החברה הכי טובה שלי אני משתפת אותה בכל מה שאני חווה מתייעצת איתה בכל נושא ומרגישה הכי בטוחה בחברתה. ואילו אבא שלי למדתי לכבד את העולם שלו ומי שהוא למדתי לקבל אותו כמו שהוא בלי רצון לשנות ולהתאים אותו לערכים שלי והיום אנו חברים טובים ומערכת היחסים שלנו נעימה וטובה הרווחתי שנים של כייף עימו (היום הוא בן 80 שנה).

השינוי בא גם במערכת הזוגית שלי, למדתי לכבד את רצונותיו כמו כן למדתי לשאול למה הוא מתכוון כאשר הוא אומר את מה שהוא אומר הפסקתי לפרש ולתרגם את מה שהוא אומר, למדתי לשתף אותו ברגשות שלי ומה אני רוצה להיות כאשר אהיה "גדולה", למדתי לראות בו שותף לכל העשייה והיצירה שלי בחיים, קיבלתי את השונה שבו באהבה בלי ביקורת ושיפוטיות. היום אני נמצאת בזוגיות ממקום של שלמות כל אחד מאיתנו שלם בפני עצמו וביחד אנו יוצרים עולם של שלמות.

השינוי שלי בחיים הביא אותי גם לשנות את יחסי האנוש שלי במקום עבודתי, למדתי לכבד את מקומו של כל אדם, כמו כן לשתף את דעותיו לקידום וייעול מקום העבודה, להאציל סמכויות להקשיב ממקום נקי ואמיתי, ואם הדברים אינם ברורים לשאול למה מתכוונים, למדתי שזה הם ולא אני וכל מה שקשור אלי אני לוקחת אחריות מלאה לקדם ולהעצים את שיתוף העבודה.

לסיכום: אני פועלת מתוך החזון שלי, מיישמת את עצמי בכל תחום שבו בחרתי לשנות ולהעצים, אינני פוחדת להתמודד עם דברים חדשים, עסוקה בללמוד על עצמי כמה שיותר, לפתוח את קירות ליבי ובעצם לעזור לסובבים אותי בחוויה המדהימה שעברתי בעצמי, אני רואה את עולם האימון ממקום של שליחות, הנתינה שלי הפכה לצורך אמיתי ללא צפיות וללא רצון לקבל רק לתת, לתת ולתת

מזל כהן
מאמנת אישית
כהן מזל - מאמנת אישית
כתובת איימל elmaz03@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב