דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארצות הברית בוחרת - סקירה מעודכנת 

מאת    [ 03/11/2008 ]

מילים במאמר: 915   [ נצפה 1982 פעמים ]

השבוע אזרחי ארה"ב יבחרו בין הדמוקרטים לרפובליקנים. ביום שלישי יחולו הבחירות לנשיאות ארה"ב לשנת 2008. המשבר הכלכלי מכריע את הבחירות ללא כל ספק. אובאמה עשוי להיבחר כאשר מקין מזוהה יותר עם המשבר הנוכחי. אובאמה נהנה מהמשבר אך עליו לזכור, עכשיו הוא מרוויח מהמשבר, אך כאשר הוא יהיה הנשיא הוא יתחיל להפסיד. המשבר אולי יעלה את אובאמה לנשיאות אבל לא בטוח שהמשבר יאפשר לא להמשיך להיות נשיא אחרי קדנציה ראשונה.
שילוב של משבר כלכלי- פסיכולוגי ובחירות הם שילוב קטלני לגורל הכלכלה בשנים הקרובות. יש הרואים בממשל אובאמה כפתרון למשבר. סוף עידן הדפסות הכסף והגרעונות, זה יעזור לדולר להתחזק בעולם. מצד שני הכסף המהיר לחברות האמריקאיות יפסק בהדרגה ומעניין יהיה לראות אם אובאמה יחזיק מעמד מול השדלנים. כרגע אובאמה מוביל בסקרים, אבל גם שאול מופז הוביל בסקרים בפרימריס של מפלגת "קדימה"..
ניתוח מאקרו כלכלה
בסקירות הקודמות העלתי את התרחיש שבו שוק המניות יעלה בזכות נתוני מאקרו גרועים. ואכן פורסמו מספר נתוני מאקרו אשר מצביעים על מיתון ושוק המניות עלה השבוע מעל 10%.
יש סימן מובהק ששוק המניות מגלם את החדשות הרעות ועם ריבית של 1% שוק המניות מתחיל לזהות התאוששות מסוימת בכלכלה בשנה הבאה. הצפי הוא להמשך נתוני מאקרו שליליים כאשר הנתון המיוחד ביותר הוא נתון הבלתי המעוסקים אשר צפוי להמשיך ולהצביע על עלייה במספר המובטלים וכנראה שהתוצאה כבר מגולמת במחירי המניות. במידה ושוק המניות ימשיך לעלות יש סימן להתאוששות כלכלית בחצי השני של שנת 2009 ולעלייה בשיעור הריבית בארה"ב והתחזקות הדולר. בלימה בעליות ושבירה של רמות השפל באוקטובר יצביעו על מיתון ארוך למספר שנים.
מסר לבעלי קרנות ההשתלמות וקופות הגמל, אם תמשיכו לפדות, תעמיקו את המשבר. אם תפסיקו לפדות תאוששו את שוק המניות והתשואות שהיו לפני חודשיים יחזרו לעצמן מהר מאוד. אז תעשו טובה לעצמכם ותפסיקו לעבוד עם הלב במקום עם הראש. בבורסה אין מקום לרגשות. הרגשות יובילו לאסון, יש לשלוט בפחד ולא להיכנע לו.
ניתוח שוק המניות
שוק המניות נבלם מעל רמות התמיכה הקריטיות, נאסד"ק 100 מעל 1200 נקודות, S&P 500 מעל 830 נקודות והדאו גונס מעל 8250 נקודות. הבלימה מעל רמות התמיכה היא חיונית להתאוששות הכלכלית בשנה הבאה. הבנק המרכזי מודע להשלכות של שבירה של התמיכה ולכן ילחם על התמיכה וזאת בכל הכלים האפשריים, לכן שוק המניות מוגדר כחיובי. התנודתיות עדיין גבוהה מאוד ולכן שוק המניות לא מתאים לכל משקיע או סוחר. התנודתיות מעלה את הסיכון, אך לקונים ברמות אלו מצפה תשואה גבוהה יותר ביחס לתנודתיות נמוכה יותר, כך שהיחס נשמר. כל אחד צריך להחליט מה לקנות וכמה ועד מתי.
שוק המניות האמריקאי עדיין נמצא בתחתית. השבוע אחוז המניות שמעל לממוצע 50 קפץ ב- 200%, מ- 4% מניות בלבד ל- 13% מניות. כלומר מספר מועט של מניות עבר את הממוצע (בעיקר מסקטור התעופה), עובדה אשר מצביע על הכיוון של המדדים. יש סימנים ברורים שהמדדים ינועו לקראת ממוצע 50 שהוא בנאסד"ק 100 ב- 1500 נקודות או מעל ל- 12% עליה (!) ב- S&P 500 הממוצע הוא 1070 נקודות או 10% עליה (!). הדאו גונס יחסית "חזק" וחסר רק 7% לממוצע 50.
שוק המניות נע בתבנית מומנטום חזקה - עליות חדות, התבססות, פריצה והמשך עליות עד להבססות הבאה. הבחירות יקשו על שוק המניות לנוע בעיקביות בכיוון אחד וכאן נמצאת המלכודת.
זה לא שבוע פשוט לשוק המניות. ראה נספח - מומלץ

ניתוח שוק האג"ח
שוק האג"ח הארוך מצביע על עליות בשוק המניות. שוק האג"ח לקראת שבירה של ממוצע 200 יום עובדה אשר תצביע על גל עולה חזק במדדים. שוק האג"ח הקצר עדיין מהווה מפלט משוק המניות אולם להערכתי זה ישתנה בקרוב מאוד עם התאוששות שוק המניות.
ניתוח שוק החוזים העתידיים
שוק החוזים העתידיים מעט אופטימי ובמיוחד חוזה S&P 500. חוזה למסירה בדצמבר על נאסד"ק 100 שלילי והמדד מאוד מקשה על שאר המדדים להתאושש. יש סימנים להתאוששות בסקטור השבבים עובדה שיכולה לעזור לנאסד"ק 100 להתאושש במהירות גבוהה יותר ולשלוח את שאר המדדים ליעדים - ממוצע 50 יום. שוק האופציות עדיין שלילי, הסטיות עדיין שליליות ומצביעות על נטייה לירידות שערים. מדד ה- VIX נמצא ברמה גבוהה של כ- 60 נקודות תוך כדי חולשה במגמה העולה. עובדה המצביעה ששיא הפאניקה מאחורינו. יש צפי שהמדד ימשיך לרדת ויאפשר לשוק המניות לעלות בקלות מסוימת.
ניתוח שוק הסחורות והמט"ח
הדולר ממשיך להתחזק מול שאר המטבעות למרות החולשה בתחילת השבוע. הצפי הוא להחזקותו של הדולר מול המטבעות החזקים. יש צפי להורדות ריבית בגוש האירופאי, אנגליה וישראל.
בסקירות הקודמות ציינתי את הין שאמור להתחזק מול הדולר עקב הורדות ריבית בכל העולם בזכות המשבר. הצפי הוא להמשך התחזקות הין מול הדולר ולחולשה של היורו מול הדולר. הפרנק השווצרי והדולר הקנדי מסוגלים להתאושש בזכות שיפור זמני במחיר הנפט. השבוע הורד דירוג האשראי של ישראל, הצפי הוא להתחזקותו של הדולר מול השקל.
סיכום
שוק המניות מצביע על תחתית באמינות גבוהה. מקסימום סטופים ימוקמו מתחת לרמות השפל מחודש אוקטובר. מחירי המניות אטרקטיביים אבל לא לכל אחד.
יש מספר אסטרטגיות מעניינות לתקופה הקרובה בשוק האופציות.
ניתן לאסוף מניות ולרכוש ביטוח בשוק האופציות, ניתן לרכוש מניות ולהשכיר אותן עד לפקיעה בתשואה של בין 5% ל- 20% לחודש. שוק האופציות מאוד שימושי בימים אלו ומומלץ להכיר את יכולות המכשיר.
מניות רבות ממש חבוטות ובעיקר מניות מסקטור האנרגיה והמתכות. מניות מסקטור המתכות בדומה לסמבולים: AKS AA FCX X AEM שנסחרו במחירים הוגנים לפני 3 חודשים היום ירדו מעל 70%. מניות אנרגיה מובחרות סמבולים SII CVX BHP NOV RIG נפלו מעל 50% בעקבות הירידה במחיר הנפט. מומלץ לבדוק ולחפש הזדמניות. אלו מניות אשר מסוגלות לעלות עד לסוף השנה 100% בתרחיש האופטימי.

בשבוע הבא יפתח קורס מיוחד בנושא מסחר באופציות על מדד ת"א 25 ואופציות אמריקאיות. הקורס הוא היחיד בארץ באיכות החומר, בכלים הפראקטיים לסוחרים וביכולות חומר הלימוד.
הקורס יתקיים בשיתוף מכללת Cash Flow ויחול ב- 12.11 (יום רביעי) בסניף הרצליה.
הקורס בנוי משבע מפגשים שאת כולם אני מעביר.
לפרטים נוספים בקרו באתר Cash Flow תחת "מכללה" או צרו עימי קשר טלפוני או במייל.
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב