דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ללמוד לטוס, להיות טייס 

מאת    [ 31/10/2008 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 6391 פעמים ]

כל אדם מעל גיל 17 שבריאותו תקינה, אין לו עבר פלילי הכולל עבירות "שיש עימן קלון" (עבירות תעבורה, בניה בלתי חוקית וכיוב' אינם נחשבים כ"עבירה שיש עמה קלון") רשאי ללמוד לטוס ולקבל רשיון טיס פרטי.


לידיעתכם: ישנם טייסים שעברו צינתור או נתוחים קרדיולוגיים למיניהם בעבר, וכן גם טייסים בעל עוורון צבעים קל. משקפיים אינם מהווים בעיה.


יש צורך בידיעה בסיסית של השפה האנגלית. מי שמרגיש בכל זאת חלש בענין זה, ישנם דיסקים מצויינים, של מספר חברות, ללימוד עצמי של המעט הדרוש ל"אנגלית תעופתית". ניתן להשיג דיסקים כאלה או לרכוש אותם דרך האינטרנט. בכל מקרה, הביטויים הייחודיים באנגלית הדרושים לתעופה, יכוסו במסגרת קורס "רדיו טלפון".


נכים: נכים יכולים ללמוד לטוס במגבלות מסוימות ובתנאים שונים. התנאים וההגבלות ייקבעו בכל מקרה לגופו. בעולם, בעיקר בארה"ב למען הדיוק, ישנו מספר לא מבוטל של טייסים נכים, כולל מדריכי טיסה נכים.

כיצד תוכל/י לדעת האם הנך מתאים/ה ללימוד טיסה?

רוב האנשים מסוגלים ללמוד לטוס. לרוב מדובר בשאלה, מהו הקצב שיושג בתהליך הלימוד. הדרך המעשית ביותר לברר שאלה זאת לגביך היא פשוט לבצע "טיסת היכרות".

כל המעוניין בכך יכול לבצע "טיסת היכרות" של כחצי שעה עם מדריך מוסמך. במהלך הטיסה ייבחנו כישוריו הבסיסיים של המעוניין/ת. בסיום הטיסה יקבלו המעוניינים סקירה מפורטת מאת מדריך הטיסה, שיעריך בפניו/ה את התאמתו. בענין זה אני ממליץ בפניכם לקרוא את הדברים שכתבתי בדף "טיסת היכרות".

עלות בצוע של טיסה היכרות בכל בתי הספר היא כ- 515? (מחיר מעודכן לסוף אוקטובר 2008).

האם ללמוד לטוס הוא ענין של עשירים בלבד?

לימוד טיסה אינו זול אך סיבוב מהיר בשדות בהם מתקיימת פעילות לימוד, יוכיח בצורה היעילה ביותר, שזהו בהחלט לא ענין לעשירים בלבד. למעשה רוב הטייסים הפרטיים בארץ, הם אנשים עובדים בעלי הכנסה ממוצעת. ההוצאות הכרוכות בקורס הטיס, נפרסות ממילא באופן טבעי למשך שנה שלמה. פירוט מדוייק של העלויות ראו בדף "הקורס".

העלות החודשית של הטיסה, הדרושה לשמירת רישיונות בתוקף ושמירה על רמת טיסה נאותה, היא פחות מהסכום שמשקיע מעשן מצוי בסיגריות בכל חודש.
איך לומדים לטוס? איך מתחילים קורס טיס אזרחי?

קורס טיס מורכב מחלק תיאורטי וחלק מעשי הנלמדים במקביל.

החלק המעשי כולל 40 שעות טיסה מינימום (אך בפועל אורך בדרך כלל סביב 60 שעות טיסה), ובסיומו בחינה על ידי בוחן של מינהל התעופה האזרחי. במהלך הקורס נבחן החניך על ידי המדריך וכן על ידי הטייס הראשי והמדריך הראשי של בית הספר, על מנת לעקוב אחר התקדמותו.

החלק התאורטי ניתן ללימוד באמצעות האינטרנט או בכיתות לימוד. החלק התאורטי כולל שבעה תתי-נושאים, אותם ניתן ללמוד בו זמנית או בזה אחר זה, לפי נוחיות החניך.

שיעורי הטיסה מתבצעים במטוסי הדרכה בעלי מערכות היגוי כפולות (אחת למדריך ואחת לחניך). לרוב מתבצעים השיעורים בשדה התעופה הרצליה.

פרק הזמן הדרוש לסיום הקורס תלוי בחניך ובזמן המוקדש על ידו לכך. ניתן לסיים את הקורס בתוך מספר חודשים, אך רוב החניכים מעדיפים לבלות במסגרת זו כעשרה חודשים עד שנה.

משה - מדריך טיסה
http://www.tayas.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב