דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי שליטה זוגית וכיצד מגיעים אליה? 

מאת    [ 22/10/2008 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 5316 פעמים ]



מהי שליטה זוגית וכיצד מגיעים אליה? / מאת יואב ברנזון



שליטה זוגית


בעל השליטה בזוגיות הוא זה שיודע להנהיג, ששומר על עמדה דומיננטית, שיודע לקבל החלטות תחת לחץ ושמסוגל לשמור על קור רוח, יציבות רגשית ושליטה עצמית בכל מצב. הוא אינו מאבד שליטה, תוקף או פועל בצורה אגרסיבית אלא הוא עקבי, אסרטיבי, מרוסן ושקט.


חסר השליטה הוא בן הזוג שמתעצבן מכל דבר, שמאבד את האיזון והיציבות, שתוקף או מתפרע ללא חשבון, שמתקשה לקחת החלטות, שאינו יודע להיות אסרטיבי אלא יודע להיות אגרסיבי או מתגונן.



מיהו השולט?


בעל השליטה בזוגיות תופס את עמדת "מנהיג הלהקה". מנהיג הלהקה הוא זה שכל היתר הולכים אחריו, הוא קובע את סדר היום, את התהליכים, את סדרי העדיפויות ואת ההחלטות שמתקבלות בזוגיות. מה שמבדיל "מנהיג להקה" מיתר הלהקה הוא השקט הנפשי שלו והיכולת שלו לראות את המציאות בצורה בהירה.


המונהג הוא בן הזוג הצייתן, הכנוע, המפוחד והמבולבל. הוא ממתין לאישורים ואינו מסוגל לפעול באופן עצמאי לחלוטין, הוא זקוק לגיבוי ותמיכה של הצד השני, הוא אינו יודע לקבל החלטות לבד והוא מהוסס לגבי עצמו ולגבי החיים בכלל. ראיית העולם שלו היא מבולבלת, לא וודאית, בלתי ברורה, מהוססת, פתוחה מדי ורב-ערכית.



כיצד לשלוט?


כדי להגיע לעמדת שליטה זוגית יש ללמוד כיצד להתנהל בצורה יציבה, עקבית, שקטה אך תקיפה. יש ללמוד כיצד לא לאבד שיווי משקל, כיצד לא להתפרץ, כיצד לייצב מצבים טעונים או מתוחים וכיצד לקבל החלטות שקולות וטובות גם בעיתות משבר.


שליטה זוגית מבוססת על שני מקורות: אחד, שליטה עצמית ובהירות פנימית. שניים, היכולת להביא את בן הזוג השני למצב של כניעה, צייתנות ושיתוף פעולה מלא במהירות וביעילות.



בעיות בזוגיות


מרבית הבעיות הזוגיות קשורות למאבקי כוח בין בני הזוג על השליטה הזוגית. כאשר אין הכרעה ברורה מי הצד השולט והמוביל את מערכת היחסים או כאשר אף אחד מבני הזוג אינו מצליח לייצר מנהיגות ושליטה מלאה - המאבקים הפנימיים בין בני הזוג יכולים להתפרס על פני שנים רבות וללא הכרעה.


גברים רבים אינם מודעים לתפקיד שלהם להוביל ולשלוט בקשר. הם אינם יודעים וגם לא לימדו אותם כיצד להגיע לשליטה זוגית מלאה, כיצד להוביל את בת הזוג שלהם לשיתוף פעולה מלא עימם מתוך עמדת אמון וכיצד להביא לקשר הזוגי אווירה של יציבות ואסרטיביות. כתוצאה מכך, הם מוצאים את עצמם עם בנות זוג שמנסות כל הזמן לתפוס את השליטה על הקשר, דבר שמוביל למתחים זוגיים, למאבקי שליטה, לחוסר יציבות, לבלבול ולטשטוש תפקידים.



גבר ללא שליטה זוגית



גבר שאינו יודע לשלוט או לא מצליח להגיע למצב של שליטה זוגית גורם לכך שבת זוגתו:



1. מפסיקה להעריך ולכבד אותו.

2. מנסה להוביל בעצמה את הקשר.

3. מחפשת גבר אחר שיהווה עבורה סוג של "מנהיג להקה" חלופי או חדש.

4. מתנהלת בצורה פרועה ופראית בידיעה שבן הזוג שלה אינו מסוגל לעצור אותה.





וטיפ לסיום: גבר שאינו מצליח להגיע לעמדה של שליטה זוגית יפחד מבת הזוג שלו ויתקשה לתת בה אמון מלא. מכיוון שהוא יודע שהוא אינו סמכותי מספיק הוא תמיד יחשוש שבת הזוג שלו תנסה לתפוס את מקומו כמנהיגת הלהקה.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב