דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתיחת עסק והיערכות יזמים להאטה כלכלית-חלק ראשון 

מאת    [ 15/10/2008 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2722 פעמים ]

בימים אלו הולכים ומתרבים סימני המיתון . סימנים אלו יכולים להדיר שינה מעיני יזמים ובעלי עסקים.במאמרי זה אבקש להביא מנסיוני באימון עסקי ובסדנאות שאני מעביר כיצד לא רק לעבור את המיתון בשלום אלא כיצד גם לצאת ממנו מחוזקים. בחלקו הראשון של מאמרי אציג את נתונים יבשים חשובים (רקע כלכלי). חלקו השני אציג מתכון להתמודדות עםהמצב: לשיטות פעולה יצירתיות וקונקרטיות ליזמים ובעלי עסקים.כאמור אנו עדים לסימני מיתון ושהבולטים בהם הם : ·   קריסת הבורסות בעולם·   עליה באבטלה בארה"ב·   צמיחה אפסית בארה"ב·   ירידה בצריכה הפרטית בארה"ב·   ירידה בהכנסות ממיסיםוכדברי הנשיא בוש "ארה"ב ניצבת בפני מיתון ארוך וקשה "מיתון משמעותו האטה בצמיחת המשק , האטה זו מקשה על יצרנים למכור את תוצרתם וגורמת לירידה במכירות, ירידה זו  עשויה להביא את הפירמה אל  מתחת לנקודת  האיזון. נקודת האיזון היא רמת מכירות בה הרווח הגולמי מכסה את ההוצאות הקבועות, כך  כשהיקף המכירות נמוך מנקודת האיזון לפירמה נגרמים הפסדים.  הפסדים  מתמשכים גורמים לפירמה גרעון בתזרים המזומנים , גרעון זה עשוי להביא את הפירמה לקריסה . ככל שהמיתון חמור יותר מתקיים אפקט הדומינו, שהוא התפשטות הפגיעה למגזרים נוספים במשק ונוצר מצב  שהמשק נקלע חמור הקרוי  "שפל כלכלי". קצב הצמיחה של התמ"ג בישראל  עמד השנה על 4% , לעומת 2.7% קצב הצמיחה בעולם ולעומת 1.2% בארה"ב ולעומת  קצב של 9.8%  בסין .קצב הצמיחה בישראל  נחשב לקצב גבוה  וזו הסיבה שההנהגה הכלכלית טוענת כי לישראל כלכלה חזקה. קצב  הצמיחה הגבוה  בישראל בעיקרו הינו תוצאה של קצב הגידול הגבוה של תעשיית ההייטק, מדינת ישראל נחשבת למעצמת הייטק והיא מדורגת במקום הרביע בין מרכזי ההייטק בעולם. הכנסות מייצוא הייטק (שרותי מחקר ופתוח) ללא תוכנה והכנסות מהשקעות זרות בישראל היוו בשנים האחרונות את המרכיב בעיקרי מסך ההכנסות מיצוא של ישראל.לכן ענף ההייטק נחשב כמנוע העיקרי של כלכלת המדינה .הבעיה היא שהמקור האטה הנוכחית,  היא במשבר פיננסי בעולם.חברות סטארט-אפ וההייטק שבסיס קיומם הוא מקורות כספיים מארה"ב יפגעו ראשונים במשבר הנוכחי.התחזיות מדברות על ירידה של 35%  בהיקף ההשקעות בסטארט אפ ולירידה דומה בקצב הגידול של חברות ההייטק.כלכלת ישראל אינה כלכלת משק סגור (כלכלה המספקת את צרכיה בכוחות עצמה). לפיכך חולשה בענף היצוא המרכזי תגרום להאטה בכל ענפי המשק  ללא יוצא מן הכלל. על רקע זה,  לא ברורה האופטימיות שמגלים ראשי הכלכלה בדבר יכולתה של ישראל לעמוד כנגד   האטה העולמית .על כל יזם ובעל עסק להיערך להאטה.  כיצד ? אין ספק כי באמצעות מספר פעולות שקולות, ניתן  לא רק לעבור כל מיתון בשלום , אלא אף לצאת ממנו מחוזקים. מהן הפעולות השקולות הללו - על כך קרא בחלק השני של מאמרי: היערכות יזמים ובעלי עסקים להאטה כלכלית-חלק שני.
לוי אברהם,מומחה לליווי פתיחת עסק, רואה חשבון וכלכלן,יועץ לפתיחת עסק בטכניקה ייחודית. מקים סדנאות לפיתרון יצירתי לבעיות עסקיות. מתמחה באימון עסקי ובייעוץ לפתיחת עסקים ע"י יזמים צעירים. בנוסף בעל ניסיון רב בשיקום עסקים וביעוץ לבעלי עסקים מתוך ראייה לפיה הצלחת העסק תלויה אך ורק ביזם/בבעלים /במנהל.
בעת פתיחת עסק אין צורך בכסף כדי לעשות כסף. כל מה שדרוש הוא שינוי בדפוס החשיבה !
http://www.yazamot.co.il

מר לוי שימש בעבר כחשב לחברת "כלל מימון" וכיועץ מומחה לבתי משפט בעניינים חשבונאיים. מתמחה במתן שירותים לחברות סטארט אפ והייטק,בעריכת תוכניות עסקיות ובשיקום ובהבראת חברות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב