דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ההבדל בין לאהוב לבין להיות נאהב? 

מאת    [ 12/10/2008 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 7215 פעמים ]



מה ההבדל בין לאהוב לבין להיות נאהב? / מאת יואב ברנזון



לאהוב


לאהוב בן זוג פירושו לדאוג לו, להגן עליו, להתנשא מעליו, לטפח אותו, לעצב אותו, לרפא אותו, לפרוש עליו חסות, לרחם עליו, לבנות אותו, לשמור עליו, לכבוש אותו, לשלוט בו, לכוון אותו למקומות שנתפסים כטובים לו.


לאהוב הוא מצב שמעניק לאדם הנמצא בעמדה זו תחושה של שליטה, של כוח, של דומיננטיות, של כיבוש ושל עוצמה. החולשה של הצד הנאהב מעצימה את שיכרון הכוח ותחושת השליטה של הצד האוהב. היא למעשה מזינה את עצמה ונוכחת בעיקר בזכות קיומו של בן זוג נאהב, חסר כושר, נחות, פגיע, רגיש ונוח להשפעה.



להיות נאהב


להיות נאהב על ידי בן זוג פירושו מצב שבו אדם חזק וחכם ממך דואג לך, פורש עליך את חסותו ואת הגנתו, מורה לך את הדרך, מפנק אותך, מרעיף עליך מתנות, מכוון אותך, משנה אותך ומשפר את חייך.


בן הזוג הנאהב נמצא תמיד במצב נחות, פאסיבי, מוחלש, פגיע, פצוע, חולה, רגיש או מבולבל יחסית לבן הזוג האוהב. בחולשתו הוא מעניק לבן הזוג האוהב תחושה של שיכרון כוח, התעלות, כיבוש, דומיננטיות, יתרון ושליטה עליו.



נשים וגברים


באופן היסטורי, גנטי, אבולוציוני, תרבותי וכלכלי גברים נוטים לאהוב ונשים נוטות להיות נאהבות. גברים אוהבים שואבים התעלות, שיכרון כוח, סיפוק ושלמות ממקום של דומיננטיות, הגנה, שליטה וכיבוש של נשים שסומכות עליהם, מעריכות אותם ומעניקות להם את התחושה שהם מעליהן.


ואילו נשים נאהבות שואבות סיפוק, מלאות, ביטחון ושלמות ממקום של נאהבות, קבלת תשומת לב, קבלת פינוק, קבלת הערצה, תחושת פגיעות והתחשבות בצרכים האישיים והמיוחדים שלהן מגברים שמוכנים לדאוג להן, לסייע להן ולחזק אותן בחולשתן.



מחירים ומשמעות


גבר נאהב הוא גבר שמשלם מחיר על העדר הדומיננטיות שלו בחיים. הוא מקבל תשומת לב, פינוקים ויחס חם ודואג מנשים אבל הוא אינו חווה את המקום של לאהוב נשים, לדאוג להן, להגן עליהן, להרגיש חזק ודומיננטי בגבריות שלו, אלא במקום זאת הוא תמיד מובל על ידי נשים.


אישה אוהבת היא אישה שמשלמת מחיר על העדר נאהבות וחוסר בתשומת לב מיוחדת כלפיה. היא נותנת ומעניקה, מגנה ובונה את הגברים שאיתה אך לעולם אינה חווה את המקום החלש והנשי של מישהו שדואג לה, ששם אותה בראש סדר העדיפויות, שמתחשב בצרכיה ושמתייחס אליה ברגישות, ברומנטיות ובעדינות.



לאהוב ולהיות נאהב בעידן המודרני


בעידן המודרני, מרבית הנשים והגברים מנותקים מתפקידם הטבעי או שהם לא מצליחים ולא יודעים כיצד להגיע אליו. מרבית הנשים מתקשות או לא יודעות להיות נאהבות ואילו מרבית הגברים אינם מצליחים ואינם יודעים לאהוב. כתוצאה מכך, נשים רבות מוצאות את עצמן במצב שבו הן אוהבות את בן הזוג החלש והפאסיבי שלהן אך הן לא נאהבות על ידו. גברים רבים מוצאים את עצמם נאהבים על יד בת הזוג החזקה והדומיננטית שלהן מבלי שהם מסוגלים לאהוב אותה.


הסיבות למצב מלאכותי זה הן מגוונות: יצירתן של משפחות חד-הוריות שבהן לילדים לא היה מודל זוגי שלם, טבעי ובריא בבית, חינוך לקוי מהורים לא מתפקדים, העדר הדרכה ומודעות מבחינה ציבורית, חברתית ותרבותית, שינויים מפליגים בחלוקת התפקידים בין נשים וגברים ובציפיות מהם, נסיבות חיים וצרכי הישרדות, הלחץ והעומס האופייניים לאורח החיים המודרני.



וטיפ לסיום: במצב הטבעי הגבר אוהב והאישה נאהבת. זהו המקום בו גברים ונשים נמצאים במצב הצבירה הבריא, הבסיסי והאוטנטי ביותר שלהם.


יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב