דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחזוקת PC אישית 

מאת    [ 05/10/2008 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 3145 פעמים ]

תגיות: pCon, טכנאי, מחשבים, PC, תחזוקה

המסר העיקרי הוא - המחשב האישי הוא "מכונה" מורכבת. התקנת עוד ועוד תוכנות, יחד עם הורדת קבצים ויישומים מהאינטרנט, פוגעות בו ומביאות להאטה שהולכת וגדלה וגורמת לבזבוז זמן יקר, בו זמנית עם ירידה בפרודוקטיביות. התחזוקה השוטפת של מרכז התמיכה הארגוני, בדרך כלל מוגבלת, בגלל שהיא נעשית לעיתים רחוקות או רק במקרה של קריסה. לכן, הכשרת המשתמשים בשימוש בכלי עזר פשוטים וביצוע שגרתי של פעולות בסיסיות, יהיה בהם להביא למחשבים אישיים שפועלים מהר יותר ועם פחות תקלות, לרווחת המשתמשים והגברת הפרודוקטיביות הארגונית. מעבר לזה, גם לנו המנהלים, יש במידע המפורט, הנחיות שימושיות לטיוב המחשב האישי שלנו.

המשתמש כמתחזק

איזו "מערכת התראה מוקדמת" לא מנוצלת, קיימת בארגון ומחכה שתנצל אותה? מדובר במשתמש המחשב האישי, שהוא הראשון שחש בביצועי המחשב וב"התנהגות" לא תקינה. לעתים, המשתמש לא ידווח על כך, מאחר שהוא לא מבין את חשיבות הדבר (למשל רעש מוזר אבל חולף מהדיסק הקשיח) והוא לא מעוניין להשבית את המחשב, בגלל מה שנראה בעיניו לא משמעותי (אם למשל המחשב קצת איטי מהרגיל). מדובר בהידרדרות במצב המחשבים האישיים, עליה תדע רק כשהמצב יחמיר ויגיע לנקודת שבירה מסויימת. לדוגמא: 26% ממשתמשי המחשב בארגוני SMB, חשים שהפרודוקטיביות שלהם נפגעה בחצי השנה האחרונה, בגלל נוזקה. בסקר Computing Technology Industry Association, נמצאה ירידה של 21%-32% בפרודוקטיביות, ביום הראשון בו המשתמש חש בנוזקה. למרות זאת, נמצא שרובם מדווחים על כך, רק אחרי יום או יומיים. בינתיים, הם פשוט "חיים עם זה".

לנושא זה, זווית ראייה נוספת ומעניינת: המשתמש, הוא זה שעבורו יעילות המחשב האישי ומצבו, הם הרלבנטיים ביותר. מכאן, שניתן לרתום את המשתמש לטובת הנושא ולהעביר אליו חלק מפעילויות הטיפול השוטף במחשב, שירדו מכתפי גף המחשוב. כך, הוא עצמו ייתרום לקידום ביצועי המערכת עליה הוא עובד. גישה זו עשויה לסייע, גם כשאין טכנאי זמין עבור המשתמש, בערב או אם הוא עובד מהבית.

הפעילויות בהן מדובר, יכולות לכלול תחזוקת דיסק בסיסית, ייעול פעילות מערכת ההפעלה והתוכנות השונות, שיפור הגלישה והשימוש בדואר (כולל התמודדות יעילה עם ספאם), ניקוי קבצים מיותרים, צעדי אבטחה שונים וניקוי המחשב.

הבטחת יעילות מכסימאלית של המחשב האישי, היא כיום עניין מורכב למדי, ממגוון סיבות ומגמות, בהן מורכבות גדלה של סביבת העבודה והגלישה, תופעת הספאם שמגבילה יעילות עבודה עם דואר, השתכללות הנוזקות, התרחבות המידע השמור במחשבים האישיים, הפגיעה המתרחבת בפרטיות ומגמות חדשות שמשנות את המחשב האישי עצמו, כמו כניסת הדיסקים מסוג SSD.

המגמות, החידושים והגישות

המגמות והחידושים העיקריים, שמשפיעים על נושא זה, כוללים התרחבות המידע השמור במחשבים האישיים, מורכבות גדלה של סביבת המחשוב האישי, פגיעה בפרודוקטיביות המייל, התרחבות השימוש בנוזקה נסתרת, הפגיעה המתרחבת בפרטיות והתקדמות הדיסקים במצב מוצק.

אלה המוקדים העיקריים המומלצים, לייעול העבודה ב-PC: תחזוקת יישומים, תחזוקת הדיסק הקשיח, תחזוקת המייל (שעיקרה, טיפול בספאם), תחזוקת דפדפן, טיפול באבטחה ובפרטיות, גיבוי, תחזוקה פיזית של המאווררים, המסך, המקלדת והעכבר ולבסוף, טיפול בתקלות בסיסיות.

פתרונות בולטים

בין המוצרים והשרותים שיסייעו בייעול תפקוד המחשב, נמצאים כלנית כרמון (תמיכה טכנית), Advanced System Optimizer, AVG Anti-Virus, Ccleaner, Fsecure Blacklight, PC Pitstop, RegSupreme, TuneUp Utilities WinPatrol ו-ZoneAlarm Pro.

תחזוקת הדיסק

הדיסק הקשיח, הוא ליבו של המחשב, מבחינת מגבלות ביצועים. בכדי שהוא ייפעל בצורה מיטבית, חשובים: תשומת לב לרעשים יוצאי דופן, הפעלת איחוי דיסק תקופתית, בדיקות תקינות עם CHKDSK (לבדיקה פיזית יסודית מתקדמת, מומלץ להריץ את תוכנת SpinRite), ניקוי קבצים מיותרים ולבסוף, החלפת הדיסק כל כמה שנים, לפני שייתקלקל.

לסיכום

העברת מספר משימות תחזוקה בסיסיות למשתמשים ומתן כלים פשוטים ותזכורות לביצוע התחזוקה, ישרתו את המשתמשים והארגון כאחד.

הערה חשובה - הסיפור על תחזוקת PC אישית לקוח מתוך תחקיר pCon והוא רק חלק מהסיפור הענק על השימוש בתמריצים, יתרונותיהם וחסרונותיהם. איך נחשפים לסיפור כולו וגם מרוויחים יותר זמן פנוי?

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב