דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יציבה נכונה - החלון לבריאותנו 

מאת    [ 04/10/2008 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 6437 פעמים ]

יציבה נכונה היא דרך פשוטה אך חשובה לשמירה על חלקים עדינים בגב ובמערכת העצבים במצב תקין. זה הרבה מעבר לקוסמטיקה, יציבה נכונה חשובה מאוד להפחתה במספר המקרים של כאבי הגב והצוואר ובעוצמתם. מחקרים מצביעים על כך שיש קשר הדוק בין היציבה למצב הבריאות. איבחון וטיפול מוקדם על ידי דר' לכירופרקטיקה עשוי למנוע התפתחות בעיות עתידיות וכאבים מיותרים.

ליקויים ביציבה אצל רבים מאיתנו נובעים מחוסר מודעות לגוף בתנוחותיו השונות כעמידה, ישיבה ושכיבה. גורמים נוספים לבעיות ביציבה הם: נטייה משפחתית, תאונות ונפילות , תנאי עבודה שאינם מותאמים למבנה הגוף ומתחים נפשיים ופיזיים. יציבה לקויה גורמת ללחצים מיותרים על הדיסקים ומפרקי עמוד השדרה. לחצים ממושכים פוגמים במתח הטבעי של חוט השדרה וכתוצאה מכך מתפתחים כאבי גב, כאבי ראש, עייפות כללית ואפילו פגיעה באיברים פנימיים ונשימה תקינה.
זיהוי יציבה

יציבה נכונה משמעותה שכל שכל איבר בגוף נמצא במקומו המתאים ביחס לאיברים האחרים. יציבה נכונה נותנת תמיכה נאותה לחלקי הגוף השונים ושומרת על חוליות עמוד השדרה במצב מאוזן. במצב עמידה ראשך צריך להיות מונח בצורה ישרה וסימטרית ותנוכי האוזניים, הכתפיים והמותניים זהות בגובהן. במבט מהצד צריך להיות אפשרי להעביר קו ישר מתנוך האוזן דרך הכתף, מפרק הירך, הברך ומרכז הקרסול.
במרפאה שלנו אנו מבצעים בדיקות יציבה ממוחשבות המשלבות בין תמונה דיגיטלית של הנבדק להדמייה וירטואלית של עמוד השדרה שלו. מערכת מדויקת זו ייחודית למרפאה שלנו ונותנת תמונה ברורה ומקיפה של היציבה. למערכת זו אפשרות השוואה של יציבה במהלך תקופת הטיפולים, כך שניתן למדוד במעלות את השיפור ביציבה ככול שהטיפול מתקדם.

שמירה על יציבה נכונה ותמיכה לגב

מאחר ואנשים מוצאים את עצמם במספר רב של תנוחות לאורך היום חשוב ללמוד כיצד לשמור על יציבה נכונה ותמיכה נאותה לגב בכל אחת מתנוחות אלו. במעבר מתנוחה אחת לשניה כדאי לוודא שהמעבר נעשה באופן רציף ושוטף. לאחר התיקון הראשוני של הרגלי יציבה לקויים, תנועות אלו נעשות אוטומטיות ודורשות מעט מאוד מאמץ לביצוע.

זיהוי יציבה לקויה וטיפול מונע

הצעד הראשון בשיפור היציבה הוא לזהות מה דורש שיפור. כפי שציינתי קודם לכן, במרפאה שלנו אנו בודקים את היציבה באמצעות תוכנת מחשב ייחודית הנותנת תמונה מדויקת של כל הליקויים היציבתיים ומשמעותם הקלינית על התפתחות בעיות בריאותיות שונות. תהליך זה יבוצע על מנת לזהות בצורה הטובה ביותר באלו זמנים ותנוחות גופנו נמצא במצב של יציבה לקויה. זיהוי זה מרמז על התפתחות בעיות לפני שהן מתבטאות ככאב או כל סמפטום אחר.

אבחון מוקדם ומקצועי של ליקויי יציבה ובעיות בעמוד השדרה עשוי למנוע התפתחות מחלות רבות והופעת כאבים בעתיד. על כן, מומלץ לבקר אצל דר' לכירופרקטיקה לצורך בדיקה תקופתית, בדומה לביקורים אצל רופא שיניים. למדנו לחשוב שאם אין כאב-אין בעיה, אך גם כשמדובר בשיניים - החורים אינם מורגשים תמיד בכאב.






 
ד"ר רונן רפאל, כירופרקט
מומחה לתפקודי עמוד השדרה ומערכת העצבים

מרפאה: רחוב ברודצקי 43, רמת אביב
טלפון: 03-7440082

מנהל אתר: http://www.chiropract.co.il
דוא"ל: info@chiropract.co.il

עורך הפורטל הישראלי לכירופרקטיקה:
http://www.chiropract.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב