דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בכאב 

מאת    [ 03/10/2008 ]

מילים במאמר: 911   [ נצפה 3717 פעמים ]


כל-כך הרבה אנשים וכל-כך הרבה כאב. לכל אחד כואב. לכל אחד כאב פעם. כולנו יודעים איך כאב מרגיש ורובנו מאוד לא אוהבים אותו ולא נינוחים בחברתו.

פעמים רבות כואב לנו ואנחנו יודעים למה (נקע, כאב חזק ממכה וכו').
לפעמים כואב לנו ואנחנו לא יודעים למה. במקרה כזה אנחנו הולכים לרופא/ה שיאבחנו את הסיבה לכאב, מקור הכאב. לפעמים כואב בגלל שיש דלקת איפשהו (למשל בפרקים, בגיד, בדרכי השתן), או בגלל שיש לחץ על איזור מסויים (עצב למשל) ואז מטפלים במקור הבעיה, למשל ע"י תרופות אנטי-דלקתיות או ניתוחים - לפעמים בהצלחה ולפעמים לא.

יש גם את המצבים שבהם כואב לנו, אך גם כשהלכנו לרופא/ה הם לא ידעו להגיד למה. לפעמים הם אמרו שזה פסיכולוגי. לפעמים הם אמרו שזה פסיכוסומטי. לפעמים הם נתנו שם של סינדרום (אסופה מיוחדת של תסמינים, שהסיבה להם לא ברורה). ולפעמים הם אמרו שאין מה לעשות וככה זה, צריך ללמוד לחיות עם זה.
במקרים אלו, ה'נשק' הקונוונציונלי העיקרי שהם מציעים הוא משככי כאבים. לפעמים תרופות אחרות המשפיעות על מערכת העצבים ולפעמים גם אין 'נשק' כלל.

ברב הפעמים, אלו לא באמת פתרונות טובים ויעילים. הלא אי אפשר לקחת משככי כאבים לעד (בתלונות כרוניות) ולא כדאי להיות תלויים בתרופות אחרות באופן יומיומי. תרופות יומיומיות אלו לא יכולות לפתור את הסיבה האמיתית לבעיה, כי בעצם עוד לא מצאו אותה.

במצבים אלו כדאי ומומלץ להגיע לטיפול הומאופתי:

אתן כמה דוגמאות של מטופלים שלי בעבר שהגיעו עם מגוון כאבים שהטיפול עזר להם: פיברומיאלגיה, כאבי יידים ממקור לא ידוע, כאבי גב ללא ממצאים בע"ש, התקפים של כאבי בטן ללא טריגר ברור, כאבים באיזור הרחם והשחלות לאחר קיום יחסי מין ללא ממצאים פתולוגיים והיד עוד נטויה....
היו גם מטופלים שהגיעו עם אבחנות ברורות, אך לא מרוצים מהטיפול הקונוונציונלי.

מבחינה קונוונציונלית היחס פה הוא בעייתי - הווה אומר:'עד שאין לך ממצא פתולוגי (כזה שניתן לאבחן בבדיקות דם למשל), אין לך טיפול'. גישה זו היא מייאשת, מבשרת רעות ומפחידה. האם אנחנו באמת צריכים לחכות על שיהיו ממצאים בדם? שציסטות יגדלו? שכיבים יתפתחו?. האם באמת אנחנו לא סובלים משום דבר? הלא הכאב הוא אמיתי.

ההומיאופתיה היא מיוחדת מהבחינה הזו. ביכולתה לטפל גם בבעיות שלא קיבלו אבחנה או שאין להם עדיין ממצאים מבשרי רעה. כל מי שסובל מהכאבים האלו מרגיש רע גם ככה, ללא ממצאים, אבחנות והגדרות. כל מי שכואב לו רוצה טיפול, ועדיף שיהיה כמה שפחות מזיק.

ההומיאופתיה מתייחסת לדקויות שונות בתחושותיו של המטופל, שהרפואה הקונוונציונלית לא יודעת איך להתייחס אליהן.
לדוגמא: אם יגיעו לקליניקה שלי כמה מטופלים עם דלקת פרקים כואבת, כל אחד יקבל טיפול שונה המתייחס לאופן המיוחד שבו מתבטאת הדלקת. לאחד, הכאבים ירגישו בוערים ולשני דוקרים. לאחד הכאבים יהיו נודדים ולשני קבועים. לאחד הפרקים הקטנים יכאבו יותר מהגדולים. לאחד הליכה תגרום להקלה ולשני מנוחה. לאחד מהם בקבוק חם יעזור ולשני אמבטיה.....ועוד ועוד ועוד ...

מכיוון שלהומאופתיה המון תרופות היכולות לרפא דלקות פרקים מסוגים והופעות שונות, אנחנו זקוקים לכל המידע המפורט הזה בכדי לעשות אבחנה מבדלת בין התרופות האפשריות - עד להתאמה מדוייקת. היתרון הוא שע"י האבחון הזה ההומאופתיה יכולה לעקוף את שלב האבחנה ולטפל בלעדיה, רק בהסתמך על צורת הבעיה ואופני הביטוי המיוחדים שלה בכל מטופל ומטופל.

דלקת הפרקים היא רק דוגמא, אותו תהליך בירור יכול להתייחס גם למיגרנות, כאבי שרירים, עצמות, בטן וכו'... בכל המקרים גם למצב הנפשי ולמאפייני המטופל הכלליים יהיו השפעה על בחירת הטיפול המתאים.

ההומאפתיה עוזרת לגוף לעזור לעצמו, היא עושה זאת בדרך ישירה ע"י גירוי והכוונת כוחות הריפוי של הגוף לעבוד למען ובשירות עצמו. מכיוון שההומיאופתיה מתייחסת תמיד לאדם השלם ולמאפייניו, היא מגיעה לטיפול מדוייק ועמוק שמביא לתוצאות ברורות ומתמשכות בתחום זה.


דוגמאות מן הקליניקה:

ק' היא בת 50, אמא ל-4 ילדים. רואת חשבון במקצועה. היא הגיעה לטיפול בגלל מיגרנות קשות המלוות אותה כבר מעל ל-20. היא אשה רצינית, אחראית, שסוחבת איתה צער עמוק בעקבות פרידה מאהוב נעוריה והגירה קשה לארץ בגיל ההתבגרות. היא עברה לידות קשות וסובלת מעייפות.
לאחר שהתאמתי לה תרופה המתייחסת לכל הנתונים הנ"ל, המיגרנות חלפו לחלוטין, העייפות השתפרה והתפקוד החברתי בעבודה. היום, שלוש שנים מאז תחילת הטיפול, היא עדיין אינה סובלת ממיגרנות ומצבה הכללי טוב מאוד. לאורך כל התקופה היא הזדקקה בסה"כ לשלושה מפגשים בהם חזרתי על התרופה המתאימה.

ט' הוא בן 26. סובל מכאבי בטן חזקים לעיתים תכופות. הוא רגיש מאוד למאכלים רבים וצריך להקפיד על דיאטה מתאימה. ט' הוא בחור אמביציוזי (ספורטאי לשעבר), קפדן, טוב לב ואמפתי. התכונה המאפיינת אותו ביותר היא 'פרפקציוניזם' הגורם למתח מתמיד ולציפיות גבוהות. פעמים רבות, כאבי הבטן קשורים ללחצים, ופעמים אחרות לא. לאחר שהותאמה לו תרופה הומאופתית מדוייקת הפסיקו כאבי הבטן, ומאז גם ההתמודדות עם מצבי לחץ השתפרה.

ש' היא אשה בת 68, הסובלת באופן כרוני מכאבי גב. היא סובלת מאוד מהחם בחודשי הקיץ. היא אשה פעלתנית ומלאת שמחת חיים. חייה היו רצופי דאגות ואמונתה באל חזקה ביותר. לאחר שהתאמתי לה תרופה הומאופתית מדוייקת, כאבי הגב עברו, והיא חזרה ללכת כל בוקר כ-30 דקות ברגל לעבודתה, כפי שנהגה לפני שהחלו כאבי הגב.

ר' הוא בחור בן 16, הסובל מפיברומיאלגיה (תסמונת הכאב הכרוני). הכאבים נודדים ממקום למקום, הוא סובל מכאבי ראש, מכאבי שרירים ופרקים ומבעיות עיכול. הוא רגיש מאוד לרוחות ולקור. ר' פוחד מהרבה דברים, ביניהם מגנבים ומחיידקים. כל לילה נועל את דלתות הבית, ונוטה לשטוף יידים באובססיביות. לאחר שהותאמה לו תרופה הומאופתית מתאימה, מצבו הכללי השתפר מאוד, הכאבים עברו, והפחדים התמתנו. הוא זקוק לתרופה הומאופתית בממוצע כל חצי שנה, כשהכאבים חוזרים ומזכירים לו שהוא עלול להתדרדר ולהגיע לתהומות בהם שהה לפני הגיעו לטיפול הומאופתי.

אלו הם רק 4 דוגמאות מעבודתי הקלינית. כל ארבעת המקרים האלו לא הצליחו להיעזר ברפואה הקונוונציונלית באופן מניח את הדעת. לאחת מהם כלל לא הוצע טיפול.
לסיכום: גם אם הבעיה שלכם קיבלה שם וגם אם לא, יש סיכוי טוב שאתם יכולים להיעזר בטיפול הומאופתי, הלוקח בחשבון את מאפייני הבעיה ובכלל - את כל מי שאתם.
מירב כהן-נחמיה RCHom
הומאופתית קלאסית מוסמכת

חברה באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית
מרצה במכון הישראלי להומאופתיה
ומנחה קבוצות מתמחים
http://www.homeonet.net

האתר שלי: http://www.mhomeopathy.co.il

טל: 052-2934247
מייל ליצירת קשר:
meravcoh@yahoo.com

קליניקות: רח' דרויאנוב 5, ת"א
כנפי נשרים 24, גבעת שאול, י-ם



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב