דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תורת ההתכווננות 

מאת    [ 23/09/2008 ]

מילים במאמר: 646   [ נצפה 2556 פעמים ]

תורת ההתכווננות

תורת ההתכוונות מחולקת לארבעה מרכיבים: בשלות פנימית, תודעה פנויה, אנרגיה מזמנת ויציאה לפעולה.

בשלות פנימית - בשלות משתייכת להיבט הרגשי. הבשלות נובעת בעקבות תהליך רגשי שאדם עורך עם עצמו כתוצאה מהימצאות בסיטואציה מסוימת אשר מזמינה להתבוננות פנימית, לעבודה עצמית, לגילוי התובנה עד לכדי צורך עמוק בשינוי. בדרך כלל גם מאופיין בחוסר סבלנות ובחוסר שקט פנימי.

תודעה פנויה - תודעה היא אחת מתכונות הנפש, ובדרך כלל מייחסים אליה תכונות כמו סובייקטיביות, הכרה-עצמית, כושר חישה והבנה, והאפשרות לקלוט את היחס בין הזהות האישית לסביבה. קשה מאוד להגדיר או להצביע על התודעה. תרבויות ודתות רבות חושבות כי התודעה נמצאת בנשמה, שנפרדת מהגוף. לחילופין, מדענים ופילוסופים רבים רואים את התודעה כקשורה באופן הדוק לתפקוד הנוירוני של המוח.
תודעה מוגדרת במרבית ספרי הלימוד בפסיכולוגיה, כמונח המציין מודעות לאני ולסביבה. זהו מאפיין קוגניטיבי המאפשר לנו להיות מודעים לגירויים מן הסביבה ולגירויים פנימיים כמו מחשבות, רגשות ותחושות פיזיות. אולם, הגדרה זו מזהה אספקט אחד בלבד של התודעה ומתעלמת מהעובדה שאנו מודעים גם כאשר אנו מנסים לפתור בעיה או בוחרים בכוונה צורת התמודדות מסוימת עם בעיה במקום צורה אחרת, כתגובה לנסיבות סביבתיות ומטרות אישיות. אנו מודעים לא רק כאשר אנו צופים על סביבתנו (הפנימית והחיצונית), אלא גם כאשר אנו מנסים לשלוט בעצמנו ובסביבתנו.
שינוי במצב התודעה קיים כאשר ישנו שינוי מתבנית רגילה של תפקוד מנטאלי, למצב אשר נראה שונה לאדם אשר חווה את השינוי.
עלינו מוטלת האחריות לטהר את אותה התודעה בכלי המוכר והידוע לרובנו - המדיטציה. אשר משמשת ככלי טכני לביצוע פעולה עצמית על נפש האדם. כתוצאה מתרגול טכניקות מדיטציה, מצב התודעה של האדם משתנה ביחס למצבי התודעה השכיחים אצלו בעת ההתנהגות והפעולות היומיומיות.

אנרגיה מזמנת - אנרגיה יכולה לעבור מגוף אחד לשני וללבוש צורות שונות. אנרגיה מזמנת היא זו אשר משנה ברמה הקוסמית. היא זו אשר שולחת אותותיה, תידריה לקוסמוס. היא זו אשר יש בעוצמתה לפרוש את רשתה ולמשוך את שנתבקש. היא נעה ונדה. היא שליחתן של המחשבה והרגש. היא בעצם התוצאה ביקום הרוחני רגע לפני שמגיע ליקום המעשי.
כל מה שעברנו עד עכשיו מטרתו היא להגיע לרגע זה שהאנרגיה תתכוונן על מבוקשנו ותמצא את דרכה הייחודית להביא אותה אלינו. היא בעצם עונה על שאלת המיליון דולר "איך". תפקידנו לפנות את כל ההפרעות והחסימות הרגשיות והמחשבתיות ולמקד את עצמנו למהות למענה ברור וממוקד לשאלת ה"מה" .

יציאה לפעולה - השלב האחרון שבו אנחנו קוטפים מהעולם הפיזי שלנו את מבוקשנו. הצורה הוויזואלית והמוחשית אותה הפן הפיזי שלנו יכול לקלוט.

דוגמא ליישום כל אחד מהמרכיבים של תורת ההתכווננות: השכרת דירה באזור המרכז.
קודם כל הפנימיות דוחקת באדם למצוא פיתרון, לזמן שינוי, לצאת מסיטואציה מסוימת שהוא נמצא בה, או לגלות את התובנה ולהתקדם הלאה. האדם מוזמן לבחון את רגשותיו בשקט ללא שפיטה וביקורת, לחוש אותן בתוכו, להגדיר אותן ולהיות נוכח בהן, בעוצמתן. להימנע מבריחה או הכחשה. ולהיות במקום של ספיגה והכלה. ייתכן שיציפו רגשות כמו, כעס, תסכול, התמרמרות, פחד מהלא מוכר, חוסר אמונה, התרגשות ועוד. השלב הבא הוא טיהור המחשבות שנקלטו במוח שהינן גורם מעכב, כגון, "שמעתי שאין סיכוי למצוא דירה באזור המרכז בתקופה עמוסה זאת", "אין מצב שאמצא דירה במחיר שאני רוצה או עם הריהוט שאני צריך או במיקום שמתאים לי או בתנאי התשלום שנוחים לי". זוהי חשיבה מגבילה שמושתתת על שמועות, על סטטיסטיקה ועל יסודות והוכחות מציאותיות אלא שהתפקיד שלך הוא לתרגל חשיבה אינסופית, פתוחה, יצירתית ואמונה שהכול אפשרי. ואז לערוך שינוי מחשבתי באמצעות מדיטציה - אשר משחררת את המחשבות בעננים נעים בשמים פתוחים. השלב הבא מביא עימו את הרגע "לעבוד" על ה"מה". לכתוב בדיוק מה אני רוצה ואיך אני רוצה שהדירה שלי תיראה, תכלול, תעלה. תוך כדי התהליך תיפרש בפניי רשימה עצומה של פריטים ופרטים. מתוכה אני מוזמן לצמצם לידי מיקוד ובהירות את הדברים שבאמת נחוצים לי ובלעדיהם לא אסכים בשום אופן להתגורר בדירה זו. השלה הבא ואחרון הוא לגשת למלאכת העשייה שמוכרת לכל אחד מאיתנו - חיפוש בלוחות השכרת דירות באינטרנט ובעיתון, שיתוף מכרים, צפייה בדירות ועשיית כל שביכולתנו הפיזית בכלים שקיימים בעולם המעשי שאנו חיים בו.

אם אכן אנו מאוזנים וממוקדים על כל הנ"ל אזי בקשתנו תגיע מהר יותר ובדרך מרגשת ומפתיעה. הכול תלוי בהתכווננות שלנו. בהצלחה!

Art Of Heart - "אמנות הלב"
רוויה שפירא
http://www.web2all.co.il/artofheart



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב