דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע זוגות נכשלים מבחינה משפחתית? 

מאת    [ 19/09/2008 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 2746 פעמים ]



מה ההבדל בין הצלחה וכישלון משפחתי ומדוע זוגות נכשלים מבחינה משפחתית? / מאת יואב ברנזון



כישלון משפחתי


כישלון משפחתי הוא מצב של משפחה הנמצאת באחד מהמצבים הבאים: משפחה שבה ההורים התגרשו, משפחה שבה שני ההורים הם קרייריסטים או עסוקים בחופש האישי שלהם וכמעט אינם נמצאים עם הילדים, משפחה שבה ההורים מתקשים לתפקד והם עסוקים בעיקר בעצמם ובבעיות שלהם במקום בילדים, משפחה שהיא משפחה אלימה, מסוכסכת, מלאת מאבקים, צעקות, מתחים וריבים בין ההורים או משפחה שבה ההורים אינם מתאימים אחד לשני, אינם אוהבים אחד את השני ואינם מסתדרים אחד עם השני.


כישלון משפחתי אינו מקרי. הוא תוצאה של דרך חיים מסוימת שבה ההורים בחרו. ניתן לכוון משפחה להצלחה או לכישלון - וההבדל בין הצלחה לכישלון הוא החלטה ובחירה הנמצאת כל כולה בידיים של ההורים.



הורים לא משפחתיים, אגואיסטיים או קרייריסטים


בבסיס העניין, זה כמעט בלתי אפשרי להגיע להצלחה משפחתית, ליצור אווירה חיובית בבית ולגרום לילדים ולהורים להיות באמת מחוברים אחד לשני מבחינה רגשית - ללא השקעה שיטתית בילדים וללא אהבה ונתינה עקבית לילדים לאורך שנים על גבי שנים, החל מגיל הילדות המוקדמת.


כישלונות משפחתיים נובעים בעיקר בשל מצבים בהם ההורים אינם בנויים כלל להורות אמיתית, אינם יודעים לתפקד בצורה יציבה ובוגרת, אינם יודעים להעניק אהבה ואינם מוכנים נפשית ומנטאלית להקריב את המאמצים והקורבנות המתחייבים כדי להשקיע בילדים ובמשפחה בצורה שתוביל להצלחה עמוקה ומשמעותית. אצל הורים אגואיסטיים או קרייריסטים נמצא אחוז הכישלונות המשפחתיים הגבוה ביותר.



מהי הדרך הבטוחה להצלחה משפחתית?


הדרך הבטוחה והיחידה להצלחה משפחתית היא החלטה מכוונת מצד ההורים לתת עדיפות למשפחה, לזוגיות, לילדים ולמסגרת המשפחתית על פני כל גורם אחר בחיים ולהשקיע בבניית המשפחה לאורך כל החיים, עד רגע סיום החיים.


זה כמעט בלתי אפשרי להגיע להצלחה משפחתית משמעותית כשההורים אינם שמים את המשפחה בעדיפות עליונה וכאשר כל אחד מההורים עסוק יותר בלממש את עצמו, לבנות לעצמו קריירה, לרדוף אחרי החלומות שלו ולחפש את החופש האישי שלו מאשר להשקיע בילדים, במשפחתיות ובתא הזוגי.



מודלים להצלחה משפחתית


ישנם 3 מודלים עיקריים להימנעות מכישלון משפחתי וליצירת משפחתיות מצליחה:


1. משפחה קלאסית: זהו מודל חלוקתי שמבוסס בעיקרו על חלוקת תפקידים קלאסית בין הבעל לאישה. הבעל הוא המפרנס של המשפחה והוא נמצא פחות בבית ואילו האישה היא המטפלת, המגדלת והמטפחת את הילדים. על פי מודל זה, נטל הפרנסה נופל כולו על כתפי הבעל ואילו נטל גידול הילדים נופל על כתפי האישה. האישה אינה עובדת בחוץ אלא עובדת במשרה מלאה בבית ומשקיעה את כל כולה בילדים, בזוגיות ובמשפחתיות.


2. משפחה מודרנית: זהו מודל שוויוני שמבוסס על שיתוף תפקידים בין הבעל לאישה. האישה והבעל עובדים שניהם ומפרנסים את הבית (אבל אינם עסוקים בקריירות תובעניות אלא במשרות שכירות ונוחות) ובמקביל חולקים בצורה שוויונית את כל מטלות הבית, המשפחה וגידול וחינוך הילדים. זוהי משפחה שבה שני ההורים נמצאים זמן רב עם הילדים והם מתפקדים כצוות שוויוני לכל דבר.


3. משפחה מבחירה: זהו מודל שאינו נפוץ בארץ אך הוא קיים בצורה הולכת וגוברת בחו"ל - בעיקר במערב אירופה ובאמריקה. בבסיסו הוא מדבר על בחירה במשפחה ולא על חובה להקים משפחה בכל מחיר. זהו מודל שמתאים לאנשים שרוצים לפתח קריירה תובענית ולהגיע להישגים יוצאי דופן או להתעשרות גדולה. אנשים אלה בוחרים להתמסר לקריירה שלהם ולוותר על הקמת משפחה כליל או פשוט לדחות את בניית המשפחה לשלבים מאוחרים בחיים שלהם (גילאי 45-60), אחרי ההצלחה הגדולה בקריירה ואחרי מיצוי ההישגים האישיים והכלכליים שלהם, כדי שהם יוכלו להשקיע בילדים שלהם את הכל. באמצעות מודל זה מחלקים את החיים לשני פרקים שונים ונפרדים - פרק הקריירה ופרק המשפחה - ובמקום לחבר בין שני פרקים אלה ולנסות לבצע אותם בו-זמנית מבצעים אותם אחד אחרי השני לפי הסדר.



וטיפ לסיום: הצלחה משפחתית היא מדע מדויק בדיוק כמו הצלחה עסקית. מי שבוחר שלא להתמסר להקמת משפחה בצורה טוטאלית ומלאה לא יוכל להגיע להישגים משמעותיים מבחינה משפחתית, ובמקרים רבים הוא צפוי אף להיכשל מבחינה משפחתית ולהקים משפחה שאינה מלוכדת, חמה ובריאה דיה.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב