דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


וסטו הודי או פנג שואי סיני? 

מאת    [ 18/09/2008 ]

מילים במאמר: 808   [ נצפה 2324 פעמים ]

מה מומלץ: אורז ברוטב קארי או אורז ברוטב חמוץ מתוק? וסטו ופנג שואי הנן שתי שיטות שונות בתכנון הבית ועיצובו. הדומה הוא העיסוק בגאומנסיה (חקר האדמה). במילה וסטו הכוונה ל"מקום בו אנשים גרים" ובפנג שואי הכוונה לרוח ומים או לכוחות האדמה והשמים בשמה הקדום.
לימוד וסטו סטרה הוא לימוד רוח הבית. על פי הגאומנסיה ההודית מצוי ככוח חיים בכל בית ונקרא VASTU PURSUA. בציור הקלאסי המתייחס לשיטה רואים דמות של אדם הנמצאת באופן מטפורי בתוך הבית ולה שש עצמות ולב אחד, ארבע נקודות חיוניות וארבעה כלי דם . ראשו מונח כך שפניו על הקרקע לכיוון צפון מערב. וסטו פורסואה נראה כגבר הדחוס בתוך 64 קוביות שוות. הוא ממונה על המזל הטוב ועל הרע. לכן הכרחי שאף אחד מאברי גופו,ראשו או ליבו יופרעו (מתואר כיצור אלוהי ששמו ברהמה).

פנג שואי עוסק בלימוד של צ'י ,כיצד צ'י זורם,היכן הוא ממוקם כיצד צ'י משפיע עלינו בצורות שונות,כיצד צ'י מגיב באופן שונה על כל אחד וכיצד ניתן לתעל אותו בנוסחאות שונות כדי לזכות בתוצאות אופטימיליות. עבור כל מבנה או נכס
תאור צ'י אינו מהמשימות הקלות אך הכוונה לאנרגיה חיה או לחיים הניתנים על ידי כוח זה. ללא צ'י אין חיים בפנג שואי. הצ'י מתואר כמים ורוח והוא מורכב מחמישה תדרים או אלמנטים. איכות הצ'י יכולה להיות טובה או רעה.
הבנת הקונספט של יין וינג הכרחית ללימוד פנג שואי. בינג הכוונה לתנועה ופעילות מים ,אור וכד' וביין הכוונה לעצירה,חשיכה הרים וכד'. יין וינג לא יכולים לחיות אחד ללא השני ובאמצעות שניהם שואפים לאיזון.



כוונים

בוסטו ססטרה יש שמונה כיווני שמים. ארבעה קרדנלים (צפון,דרום,מזרח ומערב) וארבעה משניים (צפון מערב,צפון מזרח,דרום מערב ודרום מזרח). באופן כללי בית טוב הוא כזה הפונה לכוונים קרדינלים ואינו כזה אם הוא פונה לכוונים משניים. בפנג שואי נלקחים בחשבון 24 כיוונים הידועים כ-24 הרים. כל כוון נחלק ל-15 מעלות ויחד הם יוצרים 24 כוונים. בלימוד מתקדם של הפנג שואי אבחון של בית מתבסס על 0.937 מעלות (364 מעלות נחלקות ל-384 או נכון יותר 64 הקסגרמות כפול 6) דיוק המצפן משחק תפקיד משמעותי בייעוץ מקצועי. לכן מצפן טוב הכרחי לייעוץ פנג שואי מקצועי.

מים

גם וסטו וגם פנג שואי מייחסים חשיבות רבה למים הנחשבים משמעותיים בהבאת שפע אל הבית. בוסטו ההמלצה למקם מפל מים בדרום מערב עבור בתים הפונים לכוון צפון או מזרח. לבתים הפונים למערב או לדרום מוטב שמים יזרמו בסקטור הצפון מזרחי. כן מומלץ שקיר יפריד בין מקור המים לבית כך שהמים לא יגעו כלל בקירות הבית. מפלי מים מוטב שימוקמו בצפון או בכוון מזרח ומנמום מרחק בן מקור המים לדלת הוא כגובה דלת הכניסה. זרימת המים ביחס לבית פשוטה .מומלץ שמים יזרמו מצפון או מצד מזרח.

בפנג שואי התייחסות למים משמעותית כנוסחה המביאה שפע אל הבית. שוב למדידת מעלות הבית באמצעות מצפן (לו פן) יש משמעות רבה . מים הזורמים לכוון מסוים בזמן מסוים נחשבים מבורכים. מיקום מים משתנה בפנג שואי מידי 20 שנה. בפנג שואי תעלות מים נבנות מסביב לבית או עסק כדי לקדם שפע אופטימלי בהתייחסות לכוון ומיקום וזרימת המים. אספקטים אלה נבחנים לאור חזית או עורף הבית. חשוב לציין שלא ניתן להתאים לכל בית מיקום זהה למים ושיש בתים שלא מתאים למקם בהם מים כלל.

חדרים

בוסטו ססטרה מיקום החדרים נקבע מראש. המקדש ממוקם בכיוון צפון מזרח (PUJA) . המטבח ממוקם בדרך כלל בדרום מזרח וחדר האוכל במערב. מוצעות שתי אופציות למיקום חדר השינה דרום מערב או דרום. מוטב שהאזור המזרחי יישאר פתוח ויהיה בעל חצר . חדר הלימוד מוטב שימוקם לכוון צפון. כן מוטב שהאזור הממונה על הפעילות העסקית או חשבונות מוטב ימוקם באזור החזה של הבית (על פי הציור החזה של הגבר בבית) .אזור צפון מערבי אידיאלי למיקום חדר ארונות או מזווה או מיקום משני לאזור התפילה בבית.

בפנג שואי דבר לא נקבע מראש. מיקום החדרים מושפע מזמן בניית הבית והכוונים אליו הוא פונה. נתונים אלה מסייעים באבחון איכות הצ'י בכל חדר המחושב על פי שיטת ככבים מעופפים ושמונה אחוזת בפנג שואי. תאריך לידתו של בעל הבית משחק תפקיד חשוב בבחירה של חדרים מבורכים או בעיתים עבור האדם ומיקום הרהיטים. נתונים אלה צריכים להתאים לתנאי הסביבה כדי לקבוע אם הנכס מבורך.

זמן

השיטה היחידה בה משתמשים לחשוב זמן בוסטו היא בחירה של ימים טובים לתחילת הבניה או שיפוץ אזורים מסוימים. עם זאת שלא כמו הפנג שואי לוסטו אין שיטה דנמית לחשוב השפעת הזמן על המבנה.

דלתות

בוסטו מייחסים חשיבות למיקום של הדלתות, מספרן וטבען. הדרכה בנושא ניתן למצוא בטקסט הקדום (BRIHAT SAMHITA ו-MASTSYA PURANA). כלומר מתייחסים לאיכות העץ ממנו עשויה הדלת, לצורה ,לגודל הדלת ולמספר הדלתות בבית . מוטב שמיקום הדלת יהיה באחד הכוונים הקרדינלים ולא בכוונים המשניים. וסטו אף מאמינה במיקום דלתות במעלות קרדינליות (למשל מעלה 0 במצפן וכד') לבית מבורך.

בעוד שבוסטו מיקום הדלת נקבע מראש, בפנג שואי מתחשבים בגורמים רבים בעלי חשיבות רבה בקביעת מיקום וכיוון הדלת. בפנג שואי הדלת משולה לפה דרכה נכנסת האנרגיה לבית לכן מיקום הדלת קובע את סוג ואיכות האנרגיה הנכנסת אל הבית . בפנג שואי מייחסים חשיבות לסביבת הבית,זמן וכיוון המותאם לבעל הבית על פי תאריך לידתו. מעלות קרדינליות רוב הזמן אינן מבורכות.

אכלו את האורז שלכם כרצונכם עם זאת ערוב של תבלינים מקהים ומשבשים את טעמו של האוכל.
.


שרונה פומס, יועצת,מנחה ומנהלת "ב'הס לפנג שואי-שרונה פומס"-מרכז ייעוץ והכשרת מומחים
http://www.fengshuitherapy.co.il 09-7447092, 052-3922661



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב