דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שבירת מיתוסים בנושא פנג שואי 

מאת    [ 18/09/2008 ]

מילים במאמר: 795   [ נצפה 3796 פעמים ]

תורת הפנג שואי עברה מהפכה במאה השנים האחרונות. הזדמנויות חדשות נחשפו בפני אנשים המבקשים יותר ויותר ללמוד את השיטה, מספר היועצים והנועצים גדל עוד ועוד. עם זאת היא יצרה בעיות חדשות הקשורות למסחור השיטה ולייצוגה המקצועי/ הצורך למצוא פתרונות מהירים וקלים חוטאים לתורה מאתגרת ומופלאה זו. יש הנוהגים לקשור בטעות את תורת הפנג שואי עם אמונות תפלות, התרבות הסינית, חפצים וטיהור מרחב. בעגה מקצועית קוראים לזה "פופ פנג שואי".

קריסטלים? לקישוט

השימוש בקריסטלים כוונתו לתיקון מודרני שמעולם לא היה בשימוש בסין העתיקה. רבים המבקשים לפתור כמעט כל בעיה הקיימת בבית משתמשים בו. שימוש בקריסטלים בפתחים, לרבות חלונות ודלתות ומדרגות הנמצאים במיקום בעייתי, אם לא יועיל בוודאי גם לא יזיק.
עם זאת, קריסטלים רבים ככל שיהיו לא יכולים לפתור זרימה בעייתית של צ'י (אנרגיה) בחלל, אלא לתת לאנשים תחושה שהם פתרו את הבעיה, אך לא לאורך זמן.
גן חיות? שיישארו בסין
ברווזים, צפרדעים, צבים, עטלפים, דרקונים וכדומה שייכים אמנם לתרבות הסינית, אך בינם לבין הפנג-שואי הקשר הינו מקרי ביותר. זוג ברווזי מנדרין אכן משמשים במזרח כסמל לזוגיות ארוכת טווח בשל הנאמנות המיוצגת אצל הברווזים בחייהם, אך אין קשר בין סמל זה לבין אנרגיה של מקום.
למבקשים זוגיות מהירה מומלץ לדעת שברווזים לא יזמנו זוגיות לחדר שיש בו אנרגיה המאתגרת תחום זה. בנוסף על כך, אנשים שעברו כברת דרך בחייהם יאלצו להסכים שאין פתרונות קסם לזוגיות יציבה, אותה ניתן לקדם רק דרך לימוד ממושך ובוגר במערכות יחסים. באותה מידה גם אלף צפרדעים עם מטבע בפה לא יביאו כסף אם הם מוקמו באזור המביא לאתגרים בתחום הכלכלי. אדם השוהה בחדר טוב בבית יכול לעצב את החדר כרצונו גם ללא הכרת המוטיבים הסיניים.
אה כן...שכחתי לציין שמותר לא לסגור את מכסה האסלה.

פנג שואי בבית

למען הסדר הטוב, ולמען חכמי סין העתיקה, אסביר שתורת הפנג-שואי מייחסת חשיבות לארבעה פרמטרים עיקריים בתוך הבית:
דלת כניסה
חדר שינה
מטבח
שירותים
בדלת כניסה, חדר שינה ומטבח - הכוונה למיקום בבית ביחס לכיווני השמיים של הבית וכיווןביחס לתאריך הלידה של בני הבית. חשיבותם של השירותים היא בכך שרצוי שהם לא יהיו ממוקמים בכיוון שבו קיימות הזדמנויות טובות בתחום מערכות היחסים והשפע. זאת, לא משום שזה מסוכן או משום שהכסף נוהג לברוח משם אל מחשכי הביוב, אלא משום שאנו פוקדים את השירותים לזמן קצר בלבד.
בהקשר זה ניתן לומר ששירותים קיימים בבתים מוצלחים רבים, שבהם אנשים מקדמים ומממשים את עצמם ואת חייהם, כל עוד האזורים החשובים האחרים נמצאים במיקום ובכיוון הנכון עבורם. גם לקיסרים המצליחים ביותר בסין העתיקה היו שירותים, אלא שבבדיקה מדוקדקת נראה כי מיקומם נבחר בקפידה בעת תכנון הארמון.
באמצעות פנג-שואי ניתן לזהות אזורים טובים יותר או טובים פחות כדי ליצור חלוקה פנימית נכונה בבית. בבית הנבנה מחדש או עובר שיפוץ ניתן להציע פתרונות וכך גם בבית שלא זכה לתכנון מוצלח מבעוד מועד. מיקום ארבעת הפרמטרים הללו עושים את ההבדל בין בית איכותי לבין בית איכותי פחות. בהיבט זה, אין לסגירת מכסה האסלה שום השפעה.

מהי באמת תורת הפנג שואי?

תורת הפנג-שואי עוסקת במיקום, כיוון, מבנים ואנשים. נשמע פשוט, אך להתמחות בעולם האנרגטי המורכב של אנשים ומבנים נדרשות שנים של חקירה מעמיקה, בחינת השיטות השונות והרבות ונקודות החיבור ביניהם יחד עם לימוד מעשי המתאפשר באמצעות מצפן (לו פן - כלי העבודה של יועץ פנג-שואי), כיוונים של בית ותאריך לידה של אדם. כל מה שאינו עונה על קריטריונים אלה אינו פנג-שואי.
פנג שואי קלאסי מדבר על לחיות חיים הרמוניים עם הטבע. באמצעות עקרונות פנג שואי, אדם יכול לרתום אנרגיות מטיבות (בסינית מוכר כצ'י) בסביבת מגורים כדי לקדם איכות חיים, בריאות, רווחה כלכלית, מערכות יחסים הרמוניות וחיוניות.
בניגוד לתפיסות מוטעות רבות, פנג שואי אינו אופנה, דת או אמונה תפלה. זוהי תורה מתוך תחום לימודי הנקרא פיזיוגנומיה - אחת מחמשת האומנויות הסיניות הידועות בשמן הכולל "המטאפיסיקה הסינית". בפיזיוגנומיה מתייחסים להתבוננות בתופעות באמצעות נוסחאות וחישובים שמטרתם לאבחן ולאמוד את האפשרויות המשתקפות באדם ביחסיו עם הסביבה בה הוא חי ותוצאותיהן של אפשרויות אלו.
נקודת המוצא היא שחיים, מזל וגורל מושפעים מסביבה חיצונית ופנימית ומשפיעים בתוך כך על הדרך בה אנשים פועלים, מרגישים וחושבים.
התיאוריה הזו מבוססת על פילוסופיה טבעית ועל קוסמולוגיה והיא מייצגת את הגורם הקוסמי המשפיע על חיי האדם. שני גורמים נוספים המשפיעים הם הגורל והגורם האנושי.
הפנג שואי היא תיאוריה סינית מסורתית, ארכיטקטונית, שנועדה לבחור אתר מועדף למגורים ולהחליט החלטות חשובות בתכנון אתרים אלה.
חשוב לציין, שלימוד השיטה לא יכול להיעשות בלימוד עצמי דרך ספרים או דרך קריאת מאמרים באינטרנט אלא נדרשת מחויבות ללימוד רציני ומעמיק הבודק וחוקר צורות ומאפייני סביבה חיצונית ופנימית ,גורל ומזל של אדם יחד עם הבנת נוסחאות המצפן.
עקרונות פנג שואי קלאסי משלבים את הגורמים הבאים:
? סביבה: הרים, מבנים,כבישים/מים.
? מבנים: צורות, מיקום,כיוון, עיצוב ותכנון.
? אנשים: השפעת המבנה היא על האנשים הגרים ועובדים בו.
? זמן: הצ'י הוא דינאמי ומחזורי והשפעתו משתנה על רצף של זמן.
ניתן ליישם את השיטה בתכנון ערים, ארכיטקטורה, עיצוב פנים ונוף.
מי שידע זאת יוכל לוותר על קנייה של פריטים תוצרת סין, יוכל להשאיר את מכסה האסלה פתוח בכך יחסך כסף אך בעיקר ו שינוי מהותי ומשמעותי ייכון בביתו ובחייו לאורך זמן .

שרונה פומס יועצת מנחה ומנהלת את
"בה'ס לפנג שואי-שרונה פומס - מרכז ייעוץ והכשרת מומחים
http://www.fengshuitherapy.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב