דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 הסיבות שבגללן אסור לעשות דיאטה 

מאת    [ 15/09/2008 ]

מילים במאמר: 703   [ נצפה 2310 פעמים ]

הדבר היחיד שגדל בקצב מהיר יותר מתעשיית הדיאטות המגלגלת $65 מיליארדי דולרים בשנה הוא קו המותניים האמריקני.

זו עובדה - דיאטות רק יעשו אתכם שמנים יותר.
בכל הנוגע לשיגעון הדיאטה האחרון, אנחנו מתנהגים כפתיים ומתפתים בקלות ע"י הבטחות ריקות מתוכן של דיאטה כזו או אחרת. הסיבה היא כי תעשיית הדיאטות יודעת כי אנחנו נמצאים בחיפוש אחר "המנה היומית" שלנו ולכן פונים אל הרגשות שלנו - החיפוש הנואש אחר הדרך להקל על המראה וההרגשה השמנים.
דיאטות הן לא אחרות מאשר פתרונות זמניים הכוללות בתוכן תופעות לוואי שליליות ממושכות.

למה לא בעצם ?

להלן 10 הסיבות שצריכות למנוע מכם לעשות דיאטה:
1. דיאטות לא עובדות
אחוזי הכישלון של דיאטות עומדים על 99%. האם שמת לב כבר לתבנית - אבדו משקל ומיד אח"כ אגרו אותו בשנית - לאורך זמן ממושך, לפי מחקרים שנעשו, באם אתם נמצאים בדיאטה, סיכוייכם להיות בעלי עודף משקל גבוהים יותר מאשר אנשים האוכלים בצורה נורמלית ועושים שינויים הדרגתיים קטנים בסגנון החיים שלהם. לא, חוק הממוצעים לא תופס במקרה זה.
2. דיאטה יכולה להיות מסוכנת
בכל שלב בו אתם מונעים מעצמכם כמויות או סוגים של מאכלים מסוימים, אתם מעמידים את חייכם בסכנה. דיאטה נמצאה כקשורה לפציעות ומיתות פתאומיות כתוצאה מחוסר איזון אלקטרוליטי, תת תזונה והפרעות בקצב הלב. איבוד והוספה מחדש של משקל ושינויים קיצוניים במשקל מובילים לסיכויי מוות גבוהים יותר, במיוחד אם בדיאטה כלולים כדורים מכל סוג שהוא. בשום מקרה אסור כי תעדיפו הורדת משקל על פני בריאותכם.
3. דיאטה פוגעת במערכת חילוף החומרים שלכם
דיאטות יגרמו למשקלכם לעלות ולרדת במהירות. נכון, תאבדו משקל במהירות מאחר ואתם פשוט לא אוכלים מספיק. בשלבים הראשוניים הקילוגרמים הראשונים שיורדים הם מים, דבר היכול להוביל לסכנה אמיתית של התייבשות ומחסור במינרלים. עוד יותר מחריד היא ההתפרקות של שרירים כתוצאה מחוסר בחומרים מזינים וקלוריות. אם אתם מאבדים יותר מקילו וחצי עד שניים בשבוע, אתם יכולים להיות בטוחים שזה מה שקורה לכם - מעט מאוד שומן נעלם בשלב הזה.
כעת, כל איבוד מהשריר יוריד את חילוף החומרים שלכם למצב זחילה. ההשפעה המצטברת מתרחשת כאשר אינכם יכולים לשרוד זמן רב על מעט קלוריות (1200 ומטה) ואתם מתחילים לאכול יותר, בנוסף לחילוף חומרים איטי. כל הקלוריות העודפות הללו ייאגרו כשומן ויגרמו לעליה מהירה במשקל.
4. דיאטה היא דבר מתיש
דיאטות הן בסך הכל גחמה של מעט קלוריות במסווה של גימיק מתוחכם. "אבדו משקל בזמן השינה", "אכלו כל שתרצו ועדיין תאבדו משקל". חוסר באכילה מספקת או הפסקת האכילה של קבוצות מזון מסוימות מובילה את גופכם למצב בו ייתכן כי הוא לא מקבל את האנרגיה לה הוא זקוק או שהוא אינו מקבל חומרים מזינים מסוימים. אתם תרגישו תשושים, קלילי דעת ותחושו שינויי מצב רוח לא נעימים.
5. דיאטה גורמת לשיבושים
דיאטה משפיעה באופן שלילי על תבניות האכילה הנורמליות שלכם. דיאטות יכולות להוביל להתמכרות לאוכל, עודף אכילה או זלילה. כאשר אתם נמצאים בדיאטה, נהוג להתעלם מהתסמינים הקוראים לכם לאכול. אתם מוצאים את עצמכם נעזרים בכח הרצון ומתנגדים לסימני הרעב, אפילו עד למצב בו אתם נוטלים מדכאים תאבון. התוצאה מכך היא כי אינכם יודעים באמת מתי אתם רעבים, או גרוע מכך - מתי אתם מלאים.
6. דיאטות יכולות להוביל להפרעות אכילה
מומחים טוענים כי האחוזים הגבוהים של בעלי הפרעות האכילה הם בחלקם בעקבות אנשים שהחלו דיאטה, איבדו משקל, צברו משקל מחדש והפכו למכורי דיאטות.
7. דיאטות גורמות לאכילה אובססיבית
אם אתם משקיעים זמן רב ואנרגיה במניעת אוכל או סוגי אוכל מסוימים מעצמכם, בסופו של דבר תמצאו את עצמכם יותר ויותר חושבים עליו ותהפכו אובססיביים בניסיונותיכם לשלוט על משקלכם באמצעות בחירה של מה לאכול ומה לא לאכול. כמה זמן תרצו לחיות בצורה כזו ?
8. דיאטות פוגעות ברוחכם
אנחנו מקדישים יותר מדי תשומת לב למראה שלנו ולמספר המופיע על המשקל. בתוך כל ההתנהלות הזו אנחנו שוכחים את מה שבאמת משנה לנו - החלומות והשאיפות שלנו. גרוע מכך, בצורה כזו אנחנו שוחקים את ביטחוננו וכבודנו.
9. דיאטה מגבירה שליליות
במהלך דיאטה אתם הופכים לביקורתיים יותר כלפיכם וכלפי אחרים. שוב, זמן ואנרגיה מבוזבזים.
10. דיאטות משהות את חייכם
האם זה נשמע לכם מוכר - "אני אהיה שמחה יותר כשאני אשקול X קילוגרם". ובכן, כל הבעיות בחייכם אינן קשורות למשקל שלכם. קחו אחריות והשיבו את השליטה בחייכם. החליטו להיות מאושרים עכשיו ועשו כל שצריך לנהל אורח חיים המשקף את העדיפויות שלכם ולא של החברה בה אתם חיים.

החליטו כבר השנה לא לעשות דיאטה. שחררו את עצמכם מהתהליך המאמלל, הכושל והאינסופי של הורדת משקל. אל תאפשרו לתעשיית הדיאטות להרוויח תוך כדי ניצולכם. הגיע הזמן לעמוד על שלכם ולשלוט בחייכם !



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב