דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רעידת אדמה פיננסית - סקירה מעודכנת 

מאת    [ 15/09/2008 ]

מילים במאמר: 829   [ נצפה 2250 פעמים ]

Merrill Lynch (MER) נוסדה ב- 1914 והפכה מהרה לאחת מהחברות הפיננסיות המובילות בשוק האמריקאי ובעולם עם ניהול אקטיבי של 1 טרליון דולר ושווי נכסים של לקוחות בשווי 1.6 טריליון דולר. החברה מחזיקה כ- 60 אלף עובדים ב- 40 מדינות בעולם. lehman brothers (LEH)  נוסדה בשנת 1850, מאז החברה פועלת בעיקר במתן פתרונות לגופים מוסדיים, ניתוחים כלכליים, ניהול תיקים ועוד. ההנפקה הראשונה שבוצעה מיד אחרי אסון התאומים ב- 13.09.01 בוצעה ע"י החברה כאשר הנפיקה את Given Imaging. בשנת 2005 שווי התיקים המנוהלים בחברה הגיע לשיא של 175 מיליארד דולר. בשנת 2007 נבחר הבנק למקום ראשון ע"י המגזין המוביל Fortune.

נכון להיום, Merrill Lynch תרכש ע"י Bank Of America (BAC) בשווי של 50 מיליארד דולר, lehman brothers כנראה תפשוט את הרגל בעקבות החלטה של הבנק המרכזי שלא לתמוך בחברה.

  

ניתוח מאקרו כלכלה

 ניתן להגדיר את המתרחש בכלכלה האמריקאית כאסון. הכלכלה תמשיך לתפקד, הביקושים ימשיכו וברוב הסקטורים הפעילות תמשיך כרגיל. אולם, מדד אמון הצרכנים ירד, האמון במערכת הבנקאית ירד לשפל. יחולו פיטורים בסקטור הבנקאות ואולי בסקטורים נוספים.הכלכלה לא במיתון ולא בהאטה כלכלית, אבל בסבירות גבוהה מאוד שנראה את המיתון גם בנתון GDP בתחילת שנת 2009.ביום שלישי השבוע הפד יעדכן את שיעור הריבית החדש. הצפי שלי הוא להורדת ריבית של 0.25%.

סבירות גבוהה שהריבית תרד היום (!) בערך ב- 15:40 שעון ישראל ב- 0.25% וביום שלישי (מחר) תרד שוב ב- 0.25% ותרד לאורך השנה עד 1%. הדולר הוא הקורבן העיקרי והצפי הוא להחלשות משמעותית כאשר הפד יעשו את המקסימום על מנת להשאיר את הדולר במגמה טכנית עולה על ידי תמיכה בדולר וחיסול פוזיציות במטבעות תחליפיים.

  

ניתוח שוק המניות

 שוק המניות נבלם בשבוע שעבר ביום רביעי עם השמועות שהבנק המרכזי "יציל" גם את lehman brothers. המדדים בשבוע שעבר סגרו בתשואה חיובית ובשבוע תנודתי.

מדד ה- S&P 500 נבלם מעל רמת התמיכה ב- 1240 נקודות, שבירה של רמה זו תאפשר למדד להגיע ל- 1200 נקודות כיעד ראשון ול- 1100 נקודות יעד שני ואף ל- 1000 נקודות לטווח של 3 חודשים. מדד הדאו גונס מדשדש בתחום של 11,000 נקודות ל- 11,800 נקודות ושבירה של התמיכה תוביל למהלך יורד משמעותי ל- 10,800 נקודות ואף ל- 10,000 שהיא רמה תמיכה פסיכולוגית בדומה ל- 1000 נקודות ב- S&P 500. המדדים בוול סטריט שליליים בכל מובן ושבירה של רמות התמיכה יאותתו על הרגע הנכון להיכנס לשורט על שוק המניות.

 

 

ניתוח שוק האג"ח

 בסקירה הקודמת הזכרתי את האטקטביות של שוק האג"ח לטווחים בינוניים וארוכים. בעקבות המתרחש בשוק ההון, האטרקטיביות של האג"ח צוברת תאוצה וכדאיות ההשקעה באג"ח בשיאה.שוק האג"ח מצביע על צורך בהורדת ריבית נוספת בטווח המיידי. אם בחודשים האחרונים שוק האג"ח הלך יד ביד עם שוק המניות עקב השינויים במחיר הנפט, היום שוק אג"ח מהווה אלטנטיבה לשוק המניות וכנראה עד לסוף השנה. אפשר לעבוד עם תעודת סל סמבול  TLT או TBT ההפוכה והכפולה (TBT - יש לבצע שורט על התעודה על מנת להחשף פי 2 לכיוון העולה במחיר האג"ח). 

ניתוח שוק החוזים העתידיים

 בשוק החוזים העתידיים היו ניצוצות חיוביים בשבוע שעבר עקב ציפיות ש- lehman brothers לא יפשטו את הרגל. אולם כאשר החדשות מתפרסמות אנו יכולים להסיק כי הסנטימנט השלילי בשוק החוזים העתידיים יתחדש או יתעצם ויאפשר לשוק המניות לבצע את המהלך היורד המשמעותי ביותר לקראת סוף השנה.מדד ה- VIX ממשיך להיסחר באזור ה- 25 נקודות ויש צפי לתנועה לכיוון ה- 30 נקודות לפחות ובהתאם להתרחשויות לכיוון ה- 35 נקודות.הפקיעה על אופציות וחוזים תחול ביום שישי השבוע (פקיעה מרובעת ? פקיעה של אופציות על מניות, מדדים,פקיעה של חוזים עתידיים ופקיעה של אופציות על חוזים עתידיים ? יהיה מאוד מעניין). הצפי הוא לפקיעה חיובית ויתכן תיקון או ניסיונות תיקון לכיוון העולה כבר ביום רביעי ע"י המוכרים של אופציות PUT. 

לסיכום

 בהנחות העבודה לשנת 2008 הצפי היה ועדיין לירידה משמעותית במדדים בעקבות קריסה של סקטור הפיננסים אשר מתרחש באיחור של שנה מאז פיצוץ המשבר לראשונה באוגוסט 2007. הצפי הוא לתנועה במדדים של לפחות 20% - 25% למטה.

המדד הרלוונטי ביותר או בעל הסיכויים לרדת הכי הרבה הוא ראסל 2000. ניתן לעבוד על תעודת סל סמבול  IWM שעוקבת מדד או על תעודת סל הפוכה וכפולה סמבול  TWM. אפשר לרכוש אופציות PUT על התעודת סל IWM לפקיעה רחוקה ? דצמבר 08 או ינואר 09 ולהנות מתמרון קל של הפוזיציה. זאת הבחירה שלי.

  כסוחר בשוק ההון האמריקאי חשבתי שראיתי הכל, בועות פיננסיות, אסון התאומים וסגירה של 48 שעות של הבורסה אחרי האסון, הפסקות מסחר, הורדות ריבית אגרסיבות, מלחמות ועוד.

היום, חברות פיננסיות המובילות את הפעילות בשוק ההון העולמי נעלמות, לפני שנה דיברו על זה וטענו שזה בלתי אפשרי, שזה אסון, שהעולם יכנס לכאוס. והינה אנחנו ביום הזה , החוזים העתידיים יורדים מעל 2% וקרוב ל- 3%, הארו מתחזק באופן משמעותי, הנפט יורד כ- 2.25% עקב האטה כלכלית בסין, הכאוס מתחיל, שיווי המשקל הופר בכל קנה מידה. עם כל זאת עברנו משברים קשים יותר וכנראה שגם מהמשבר הזה הכלכלה האמרקאית תצא חזקה יותר וכל מה שנותר הוא להמתין בסבלנות ולהנות מהשורטים.

 
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב