דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ב??ליג?ה ארגונית 

מאת    [ 10/01/2006 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 4088 פעמים ]

הנושא של בלוגים בארגונים הולך ותופס לו מקום נרחב בבלוגוספירה הכללית ובזו הארגונית. לבלוגים בארגון יש מניעי כתיבה מגוונים, והם קיימים לצרכי 'חוץ' ולצרכי 'פנים':
אפשר להבחין כבר בבלוגים תאגידיים (Corporate Blog) המתפרסמים באינטרנט ומכוונים 'החוצה', אל הלקוחות, לצורך פתוח עסקי, בחינת רעיונות שיווקיים ופיתוח מוצרים חדשים.
קיימים כבר בלוגים של מנהלים בארגון הנעזרים בבלוגים לצורך תקשורת עם עמיתים, עם הקהילה העסקית הרלוונטית וכמובן כצינור תקשורת ישיר עם הלקוחות.
בלוגים ארגוניים מופנים גם 'פנימה', פועלים על תשתית האינטרה-נט וגם כאן השימושים רחבים, בעיקר לצורת תקשורת פנים ארגונית המיישמת הלכה למעשה את השטחת המבנה הארגוני המסורתי. בין אלה ניתן למצוא בלוגים של מנהלים המשתמשים בתשתית זו להעביר מסרים ארגוניים, ערכי-ליבה וגם לחוש את הדופק הארגוני בצורה בלתי אמצעית באמצעות טוקבקים פנים-ארגוניים, וכמובן בלוגים של מומחי ידע אשר סביבם מתגבשות אט אט קהילות ידע.
בבלוגוספירה, בעיקר בעולם, קיימת כתיבה עניפה על נושא הבלוגים בארגונים, לסוגיהם.


הנה כמה קישורים לרשימות מהעת האחרונה העוסקות בנושאים אלו:

Employees and Blogs היא רשימה של Cheryl Morris העוסקת בהיבטים שונים של נזק הנגרם לארגון כתוצאה מכך שהעובדים בולגים באופן 'חופשי'. על פי הרשימה מסתבר כי המעסיקים אינם מוטרדים דווקא מהזמן בו עובדיהם יבלגו, אלא דווקא מהנזק שעשוי או עלול להיגרם לארגון כתוצאה מכך.

Sally Falkowמפרסמת באתר שלה רשימה מעניינת הסוקרת את נושא הבלוגים בחברת SUN, בה השימוש בבלוגים נחשב כסיפור הצלחה.
הרשימה מנתחת את השימוש בבלוגים ארגוניים המכוונים 'החוצה', את גורמי ההצלחה וכן מציעה תבחינים כדי לברר האם החברה שלך מוכנה לבלוגים.
בין השאלות:
האם אתה מוכן 'לשחרר' את השליטה במערך ה Messaging הארגוני?
האם אתה מוכן להיות אותנטי ושקיף?
האם יש בארגון משאבים - כותבים, זמן, תקציב ליצור תוכן שאחרים יתפסו כמשכנע?

Blogging, is what?s good for the product good for the business היא רשימה של Kelsy Flewitt המעלה את השאלה האם מה שטוב למוצר - טוב לעסק, וזאת בהקשר ליקב ששיגר בקבוקי יין רבים לבלוגרים וביקש שיכתבו את חוות דעתם על היין והדבר הכפיל לדברי החברה, את המכירות.

עולם הידע מייצר קשת שלמה של תפקידים חדשים, ביניהם עולה וצומח תפקיד חדש: בלוגר תאגידי. (Corporate Blogger). בעל תפקיד זה הוא האחראי לתפעול השוטף של הבלוג התאגידי, כלומר בלוג תאגידי מכוון כלפי 'חוץ'. אפשר לקרוא על כך ברשימה של Mary Jacobs הכותבת על כך ב Dallas Morning News. לדבריה, ארגונים מודרניים המפעילים בלוגים מזהים זאת כידע ייחודי וגם השכר המובטח, נאה.

הנה, מה שנראה אולי לרבים כגחמה ביזארית שולית, בזבזנית זמן ומעכבת עשייה, מסתבר כנושא חשוב בעידן הידע. Katherine Heires במאמר מרתק ב Harvard Business Review סוקרת את הנושא של בלוגים בארגונים, במבט ביקורתי, אך נוקב, ומסקנתו אחת:

Bloggers have damaged a number of companies, but it's time to think of the blog as your friend. Skillful blogging can boost your company's credibility and help it connect with customers


כדאי שלא להישאר מאחור...

ועוד משהו, Steve Plunkett מפרסם בבלוג שלו שתי רשימות הסוקרות את הנושא של בלוגים באופן כללי, החלק הראשון סוקר את 'כל מה שרצית לדעת וחששת לשאול', החלק השני מכיל 'עשה ואל תעשה' בבליגה.
מומחה בתחום ניהול ידע בארגונים, עוסק בליווי מנהלים, ארגונים ועסקים - לתוצאות. מראשוני מנהלי הידע בארגונים בישראל, בעבר מנהל ידע פעיל בארגון. יוזם, מייסד ומוביל את "פורום מנהלי הידע בארגונים בישראל". כותב ,מרצה על וחוקר את נושא ניהול הידע בארגונים. לקראת דוקטורט בנושא "מנהלים כמספרי סיפורים". כותב באתר אישי בכתובת http://www.yigalchamish.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב