ניהול העיתוי - ישן או חדש? מה ומתי.
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ניהול העיתוי - ישן או חדש? מה ומתי. 

מאת    [ 14/09/2008 ]
מילים במאמר: 569   [ נצפה 3023 פעמים ]

 
 
החדש נתפש כערך עליון בעולם המערבי ובדת הצרכנית. השיווק חייב לחדש כל הזמן כדי לייצר דחפים של צורך חדש למשהו חדש.ללא חידוש- לא ניתן לעורר צורך. גם חזרה לרטרו- וינטג'-שנות-ה-וכיו"ב- מגיעה כאקט של חדשנות.
מטרת החדש היום לסלק את החדש מאתמול - כדי לעורר גירוי שיווקי חדש.
הבעיה-בסה"כ הגורם האנושי-שמרן מטבעו וסקרן מטיבו- המאבק בין שני קצוות אלה הוא קו הרגישות.
ישראל אוהבת חידושים.קוד החיים העצבני שלנו מתאפיין בסמלנו הלאומי:"החדשות". מדינה שכל רבע שעה יש בה מהדורה,מבזק,ידיעה שהתקבלה זה עתה, כתבנו בשטח, באתר וכיו"ב- זו מדינה של כל מה שחדש.הוסיפו לזה את הקצב הדיגיטלי - האינטרנטי- האינסטנט הסלולרי, והרי לכם חדש-פורטה.
ויש עוד:מדינת קומבינה,לאום מאלתר,דת החפיף, כל אלה מהווים חממה לחדשנות היסטרית. יותר קל לחדש מאשר להתמאמץ בשמירה על יציבות וקביעות. את הישן צריך לתחזק,לשמר,לקדם,קל יותר להחליף. הדת הצרכנית יונקת מהחדש וממהרת לקבור את הקודם לו.
הקלישאה הניהולית : לחשוב מחוץ לקופסה. יופי. ובתוך הקופסה כבר חשבתם על הכל? ואם לא הפכתם כל פינה בתוך הקופסה- איך תדעו שאתם בחוץ ולא באיזו פינה שלא טרחתם להגיע אליה?
במקום - כזה ראה וקדש-יש לנו- כזה ראה וחדש. וזה נכון וזה טוב , זה מאתגר,מקדם ומעורר, אך קודם תכינו שעורי בית,
תהפכו את כל הבית ורק אח"כ תצאו לחפש "מחוץ". אמת, מי שהולך תמיד באותה הדרך יגיע תמיד לאותו מקום. מי שמנסה לפתור בעיה באותם כלים שיצרו את הבעיה - הוא מהחגים ומועדים - המסתובבים ונופלים..
היזמות חיה מה-DNA הזה, זה סוד קיומה והצלחתה הפנומנלית בישראל ,ההייטקיסטית והעסקית ,start up nation - זה אצלנו מעבר לתיאור הטכנולוגיה העילית - זו דרך חיים, זו חוכמת ההמון שלנו.[אצלנו אפילו הכרונולוגיה מקבעת ומנציחה את החדש=חודש. כל 30 יום יש לנו חדש=חודש חדש]
השיווק מהלך על החוט הדנטלי-הדק, שבין השמרנות לסקרנות.
קשה מאוד לשמר ועוד יותר קשה לחדש ולהצליח.
מותגי-על וותיקים וחזקים מחדשים כל הזמן את והתקשורת עם הדור החדש והאופנה החדשה- הקשב לטרנד ולרובדי השפה וההתנהגות החדשים הם מפתח הגנבים להשרדות. וכמובן , התעדכנות רציפה בחידושי הטכנולוגיה והשינוי,שהפך לקבוע היחיד בעידננו.
אנו עדים היום,גם לתופעת החזרה ליתרון הוותק. מותגים ועסקים שמציינים שנת יסוד ומגילת זכויות רבות שנים.אך,כמובן,האמירה השכיחה והחזקה ביותר במכירות-הייתה והינה-חדש! מילה מלאת אדרנלין צרכני אפילו יותר מ"חינם"!.ושוב,כמובן, פעילות בפלטפורמות השיווק החדשות ובהרגלי החיים בעולם הוירטואלי, משולב בריאלי,מתרוצץ ומרוצץ כל העומד בדרכו.
ישראלי לא יישאר פראייר ולא ישתייך לאחרונים הנמצאים תמיד בסוף.ישראל היא מדינת חזית,וחזית זה תמיד בקדמה,מלפנים-ומלפנים רץ תמיד החדש.
בעברית , החדש מורכב מ-חד -זה השפיץ- ודש- שחוזר על עצמו וחוזר על עצמו וחוזר על עצמו,עד שמגיע היורש הזמני שהוא החד-דש.
הקושי : זיהוי העיתוי.מתי לחדש,לפרוץ דרך,להיכנס לנישה חדשה לכבוש מדפים נוספים להדיח את הקיימים. לחיות בסייבר , להגיב ברשתות החברתיות,לפעול כשהכל מחובר ויחובר להכל.
עולם חדש, אמיץ . נטול פרטיות אך גדוש באינסוף מידע וקשרים.
המוקש:תקפוץ בראש-תחטוף בראש- כלומר -המקדים את זמנו-מקדים ללכת לעולמו.
ולהזכיר: פייסבוק לא היתה ראשונה בתחומה, גם גוגל -לא ואף לא אמזון ,הובר, אירביאנדבי ועוד..
כך בזמנו הכלכלה היפנית, אח"כ הקוריאנית והיום - הסינית.
אם אין זיהוי מדויק של רוח התקופה-השפה,האופנה,האג'נדה
-קיים סיכוי גדול, שלא יבינו את הסיפור החדש,שהמוצר,השירות, התועלת , שהאסטרטגיה כולה, לא יגיעו אל הלקוחות הנכונים ומוכנים.
לכן,המסלול המפתה והבטוח הוא דווקא המוכר והידוע,כי חכמה הדרך מההולכים בה. אין תשובות קלות.

ההצלחה מגיחה לעולם רק כאשר החידוש מגיע, משפיע ומניע בדיוק לאוכלוסיה בשלה לחידוש - . כשזה מגיע יש
יתרון מובהק בבידול,בבולטות,באהדה. אלה רכיבים מנצחים ביצירת היתרון התחרותי.ההחלטה על מוצר חדש,נישה חדשה וייצוג תקשורתי חדש, צריכה מידה רבה של יצירתיות,כמובן,אך מידה לא פחותה של הבנה במיצוי העיתוי.
פעמים רבות,העיתוי חשוב מהביטוי.
חידוש בזמן הנכון הוא נוסחה מנצחת,זיהוי החדש ואיתורו, יצירת החדשנות ויישומה יהיו תמיד הנשק החדש והמנצח בכל זירה תחרותית.
תתחדשו.
זאב ליכטנזון. מומחה לאסטרטגיית עסקים ושיווק. ניסיון עם למעלה מ2500 לקוחות מכל קשת העסקים. מנהל סיכוני שיווק ופעיל בקשרי משקיעים. zeev@lichtenzon.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב