דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם 4 היסודות של היקום ומהו תפקידם? 

מאת    [ 06/09/2008 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 6101 פעמים ]



מהם 4 היסודות של היקום ומהו תפקידם? / מאת יואב ברנזון



4 היסודות



4 יסודות היקום הם מים, אדמה, אש ואוויר. המים הם יסוד הרגש, האמת, הנוכחות, העוצמה, הביטחון, הנאמנות, ההבנה והמודעות. האדמה הוא יסוד המשמעת, הסבלנות, החומרנות, הקפדנות, הדיוק והמקצוענות.



האש הוא יסוד התשוקה, הרצון, היצרים, הדחפים, המיניות, המאבק והדעתנות. האוויר הוא יסוד התקשורת, המחשבה, הניתוח, התכנון, הפנטזיה, התיאוריה וההתחשבנות.



מהו סדר היסודות?



4 היסודות מסודרים בשני זוגות: יסודות המים והאדמה שהם יסודות איטיים ויסודות האש והאוויר שהם יסודות מהירים. יסוד המים הוא הבסיס האנרגטי של כל היסודות. זהו יסוד העוצמה והאמת וכדי להיות במצב של איזון הוא חייב את יסוד האדמה. יסוד האדמה הוא היסוד השני בסדר היסודות והוא יסוד המשמעת והסבלנות.



היסוד השלישי בסדר היסודות הוא יסוד האש והוא מסמל את הרצון החזק ואת התשוקה המינית. כדי שיסוד זה יהיה במצב של איזון הוא חייב את יסוד האוויר. יסוד האוויר הוא היסוד הרביעי בסדר היסודות והוא יסוד התקשורת והמחשבה.



יישום בשטח



כשיסוד המים והאדמה שולטים בחייכם - מצד אחד, אתם כבויים, תקועים, מעשיים מדי, חיים יותר מדי בשיקולים כלכליים, צמודים לאזור הנוחיות שלכם, חסרי תשוקה והתלהבות, מקמצנים על עצמכם ושונאים סיכונים. אבל מצד שני, חייכם יציבים מאוד ובטוחים מאוד, בדרך כלל הזוגיות שלכם היא יציבה ומבוססת על חברות אמת ועל נאמנות, מצבכם הכלכלי יציב, יש לכם שגרה נעימה ובסך הכל "בסדר" לכם. למעשה, אתם סוג של "נמלה" שחיה לאט ובטוח.



כשיסוד האש והאוויר שולטים בחייכם - מצד אחד, את חיים בתשוקה, ובהתלהבות, אתם מאוהבים ו"דלוקים", החיים שלכם מסעירים ובלתי צפויים, כל הזמן קורים לכם דברים ואתם חווים חיים דינאמיים, מהירים מאוד ופורצי גבולות. אבל מצד שני, יש לכם המון פיצוצים וכעסים, התקשורת שלכם עם בני הזוג שלכם היא קשה ומלאת מאבקים וויכוחים, כל חייכם הם מהפכה ושום דבר לא צפוי ורגוע, אתם חיים בעליות ומורדות ואינכם יודעים רגע של שלווה. למעשה, אתם סוג של "חרגול" שחי מהר ומסעיר.



כיצד יוצרים איזון נכון בין היסודות?



כדי להגיע לאיזון נכון - כל היסודות חייבים להיות מאוזנים ביניהם. למשל, אדם שהוא אימפולסיבי וכעסן מדי הוא אדם שיסוד האש והאוויר שלו חזקים מדי והוא אינו מאוזן. אדם כזה יחווה בדרך כלל אהבות "שורפות" שיש בהם יותר מדי יסוד של אש ואוויר (תשוקה ופנטזיה) ופחות יסוד מים ואדמה (ארציות ורגש). כדי להגיע לאיזון עליו לחזק את יסוד המים והאדמה שלו בכל תחומי חייו.



או למשל, אדם שהוא עצור, מרובע ותקוע מדי הוא אדם שיסוד המים והאדמה שלו חזקים מדי והוא אינו מאוזן. אדם כזה יחווה בדרך כלל אהבות "אפורות" ו"כבויות" שיש בהם יותר מדי יסוד של מים ואדמה (מחויבות ומעשיות) ופחות מדי יסוד של אש ואוויר (מיניות וטירוף). כדי להגיע לאיזון חדש ונכון עליו לחזק את יסוד האש והאוויר שלו בכל תחומי חייו.



וטיפ לסיום: אדם לא מאוזן לעולם לא ימצא אושר אמיתי, סיפוק, שמחה והצלחה. כל ההצלחות והניצחונות שלו יהיו רגעיים, חולפים ולא אמיתיים.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב