דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ההבדל בין אנשי בטן ואנשי ראש? 

מאת    [ 06/09/2008 ]

מילים במאמר: 339   [ נצפה 2402 פעמים ]



מהו ההבדל בין אנשי בטן ואנשי ראש? / מאת יואב ברנזון



אנשי בטן



אנשי בטן הם למעשה אנשים שמעולם לא התבגרו. הם ילדותיים, אגוצנטריים, דרמטיים, מרדניים, קשים, עקשניים, טראגיים, מאוד מרוכזים בעצמם ולא מוכנים לשום פשרות בחייהם.



אנשי בטן זקוקים להשגחה כל חייהם מצד אנשים בוגרים מהם, הם מתקשים לתפקד במסגרות, הם מאוד תחרותיים ומשתעממים בקלות, הם לא מסוגלים להיכנס לשגרה, הם בורחים מהתמודדות עם בעיות, הם מאוד מפונקים, הם פועלים בעיקר לפי תחושות בטן ולא לפי חשיבה מסודרת, רציונאלית ובוגרת, הם לא לוקחים אחריות על החיים שלהם והם נוטים "ללכת לאיבוד" בחיים שלהם, לצאת מהפוקוס, "לאבד את הראש" ולעשות "שטויות" מבלי לחשוב מראש על התוצאות וההשלכות.



אנשי ראש



אנשי ראש הם אנשים בוגרים מדי. כבר מגיל צעיר הם מגלים בגרות מוגזמת, הם מאוד מתחשבים בסביבתם, תמיד מנסים לעשות את הדבר הנכון, מאוד חשוב להם לרצות את סביבתם, הם לא מעיזים ללכת אחרי תחושות הבטן שלהם והאינטואיציה שלהם אלא הם בוחרים לחיות "לפי הספר", "ללכת על בטוח" ולדחוק את כל המאוויים והתשוקות שלהם הצידה.



אנשי ראש מסתדרים בכוחות עצמם. אפשר לסמוך עליהם כי הם יפעלו כמו שצריך. הבעיה שלהם היא שהם לא מסוגלים "לצאת מהתלם", הם פועלים יותר מדי כמו שצריך עד כדי כך שהם מוותרים על החלומות והצרכים שלהם, עד כדי כך שהם מקריבים את הילד הפנימי שלהם לטובת החלק הבוגר שלהם.



למידה הדדית



אנשי בטן ואנשי ראש משלימים אחד את השני. אנשי בטן הם יצירתיים ואילו אנשי ראש הם טכניים. אנשי בטן עושים "מה שבא להם" ואילו אנשי ראש עושים "מה שצריך". אנשי בטן לא שמים על אף אחד ואילו אנשי ראש עסוקים כל הזמן במה יגידו ומה יחשבו עליהם.



אנשי ראש ואנשי בטן יכולים ללמוד אחד מהשני כדי למצוא את האיזון הנכון. אנשי בטן יכולים ללמוד מאנשי הראש מהי מסגרת, אחריות, בגרות, התמדה ומשמעת. לעומת זאת, אנשי ראש יכולים ללמוד מאנשי הבטן מהי יצירתיות, ספונטאניות ומה זה אומר לחשוב רק על עצמך ולהיות נאמן לעצמך ולתחושות שלך.



וטיפ לסיום: האיזון הנכון בחיים הוא לשלב בין הראש והבטן - בין שיקולים רציונאליים לבין תחושות ואינטואיציות חזקות. רק שילוב כוחות בין הראש והבטן מביא לתוצאות אופטימליות.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב