דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול זוגי אינו בא לטפל בזוגיות - אלא בכל אחד מבני הזוג 

מאת    [ 06/09/2008 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 1973 פעמים ]



טיפול זוגי אינו בא לטפל "בזוגיות" - אלא בכל אחד מבני הזוג / מאת יואב ברנזון





"זוגיות" - אין חיה כזו



אין דבר כזה זוגיות טובה שעומדת בפני עצמה - יש שני בני זוג טובים, חיוביים ומוצלחים היוצרים יחד קשר זוגי טוב, חיובי ומוצלח. התבוננו מסביב - חפשו בני זוג מדוכאים, גרועים, מבוזבזים ולא מתפקדים שיש להם "זוגיות טובה". כמה שלא תחפשו - לעולם לא תמצאו, כי אין חיה כזו.



זוגיות טובה מתחילה בשני בני זוג טובים ומוצלחים. לכן, אם ברצונכם לשפר את הזוגיות שלכם - התחילו לשפר את עצמכם. התחילו במקום הנכון - בכם. אל תתלו את הצלחת הזוגיות שלכם בבני הזוג שלכם, בזוגיות עצמה, בתוצרים שיש לכם עם בני הזוג שלכם, אלא התחילו רק מעצמכם. התחילו משיפור עצמי, כי זהו המקום היחיד שדרכו אפשר באמת לבצע שדרוג זוגי. וזכרו היטב, כשאתם פונים לטיפול זוגי - המניע שלכם צריך להיות אתם ולא הזוגיות. אל תבואו בגלל הזוגיות. בואו - כי אתם רוצים להשתנות, להשתפר ולשדרג את עצמכם. זה המניע הכי אמיתי - ולכן הוא גם הכי עובד.



טיפול זוגי וטיפול פרטני



טיפול המתמקד בזוגיות במקום באנשים המרכיבים והיוצרים את הזוגיות - מחמיץ את העיקר. שימו לב, אי אפשר לטפל ב"זוגיות" ולשדרג אותה אם לא מטפלים באופן פרטני בכל אחד מבני הזוג. בני זוג שלא מחוברים לעצמם - יכולים ליצור רק זוגיות מנותקת ועצורה. בני זוג שפוחדים מעצמם - יכולים ליצור רק זוגיות מנוכרת ומקרטעת. בני זוג כבויים וחסרי תשוקה - יכולים ליצור רק זוגיות כבויה, פושרת, אפורה ומדכאת. מה שאתם - כך תיראה גם הזוגיות שלכם.



זכרו, כל אחד מבני הזוג סוחב עם עצמו חבילה משלו. את החבילה הזו הוא מביא באופן מודע ולא מודע לזוגיות שלו. הזוגיות עצמה אינה אלא שיקוף של הבעיות האישיות של כל אחד מבני הזוג. לכן, רק טיפול פרטני ואישי בכל אחד מבני הזוג בפני עצמו יכול באמת להביא לשיפור משמעותי בחיי הזוגיות. בני הזוג שלכם אינם אשמים שיש לכם בעיות משל עצמכם. הם אינם שם כדי לפתור לכם את הבעיות שלכם. להפך - רק אתם, ואתם בלבד, תוכלו לפתור לעצמכם את הבעיות שלכם.



כשאני משתנה - אתה משתנה



הטעות הבסיסית של מרבית הזוגות היא הטענה שהצד השני אינו משתנה ואינו משתפר. דעו לכם, אם אתם אינכם משתנים - בני הזוג שלכם לעולם לא ישתנו. אבל, אם תחליטו באמת לשנות ולשפר את עצמכם - גם בני הזוג שלכם ישתנו וישתפרו פלאים, אפילו אם אינכם מאמינים בכך כרגע.



רק כשאתם משתנים - הכול משתנה סביבכם. למעשה, כל עולמכם משתנה. אבל, אם אתם עדיין תקועים, עקשנים, סגורים וצדקניים - אתם נשארים עם אותן הבעיות שלכם, וגם בני הזוג שלכם נשארים עם אותן הבעיות והדפוסים שלהם. לכן, זכרו היטב - התחילו לשנות את עצמכם ובני הזוג שלכם ישתנו אתכם. טפלו בעצמכם באופן פרטני והשקיעו באושר, בסיפוק ובמימוש האישי שלכם - כי רק משם גם הזוגיות שלכם תתחיל להמריא לשחקים. בכל דרך אחרת, אתם רק משלים את עצמכם.



וטיפ לסיום: אל תפילו את האחריות לבעיות שלכם על בני הזוג שלכם או על "הזוגיות" שלכם. טפלו בעצמכם - והבעיות האישיות והזוגיות שלכם יתחילו להיפתר אחת אחרי השנייה.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב