דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוקלים לשנות את שמכם? - חשבו פעמיים! 

מאת    [ 04/09/2008 ]

מילים במאמר: 570   [ נצפה 2417 פעמים ]



שוקלים לשנות את שמכם? - חשבו פעמיים! / מאת יואב ברנזון



השם שלנו הוא הזהות שלנו



השם שקיבלנו מההורים שלנו הוא הזהות שלנו. הוא אינו רק שם. בדרך כלל הוא מתאר את השביל בו עלינו ללכת. כאשר אנו משנים את השם - משהו בנו גם משתנה. יש אנשים שמשנים את השם המקורי שלהם. יש כאלה שמוסיפים לשם המקורי שם נוסף. יש כאלה המשנים את שם המשפחה שלהם. ויש כאלה המוסיפים לשם המשפחה שם נוסף. כך או כך, לשינויים שאנו עושים בשמות שלנו ישנה השפעה על חיינו, כי הם משנים את הזהות שלנו.



שינוי שם מעיד על רצון לשינוי אישיות. אנשים רבים המשנים את שמם במהלך חייהם עושים זאת מתוך הרגשה של דחייה עצמית ואי קבלה. הם אינם מקבלים את עצמם כפי שהם, ולכן הם מנסים "להדביק" לעצמם זהות "חדשה" או זהות שאולה. הם אינם אוהבים את עצמם די הצורך, ולכן הם משנים את שמם לשם חדש שאותו הם אוהבים, ושמייצג עבורם את מה שהם תמיד רצו להיות או להיראות בעיני החברה.



שינוי שם מעיד על דחייה עצמית או דחייה של המשפחה



במקום להיות קשובים לעצמנו וגאים במה שאנחנו - אנשים רבים מנסים לברוח "מגורלם" בכך שהם משנים את שמם. ישנם כאלה המתביישים במשפחה שלהם או מנסים להתרחק מהקו המשפחתי - ולכן משנים את שם המשפחה שלהם לשם אחר. ישנם כאלה שאינם מקבלים את עצמם - ולכן משנים את שמם לשם חדש. ישנם כאלה שאינם שלמים עם עצמם ולכן הם מוסיפים לעצמם שם אישי נוסף וכך יוצרים לעצמם כפל שמות.



לעתים, שינוי שם מביא גם לשינוי בחיים. אולם ברוב המקרים הוא מביא גם להתרחקות מהעצמי ולניכור מהאני האוטנטי. למראית עין וכלפי חוץ, שינוי שם יכול להיתפס כדבר חיובי. אולם מתחת לפני השטח - מאחורי המסכה והקוסמטיקה - הוא מעיד על חוסר שלמות, כוחניות עצמית, ניתוק, ניכור ובמקרים רבים גם שנאה. לשנות שם או להחליף אותו למשהו אחר כמוהו כניסיון לחתוך מעצמנו איבר חיוני. שם הוא חלק בלתי נפרד ממה שאנחנו. מי שמשנה את שמו או את שם משפחתו מנסה לעשות לעצמו "ניתוח אישיות" בו הוא כורת מעצמו חלקים לא רצויים - במקום להתמודד איתם ולקבל אותם באהבה כחלק בלתי נפרד מעצמו.



ניתן להשתנות גם ללא שינוי שם



הדרך לשינוי אינה מחייבת שינוי השם שלנו. ניתן להשתנות בחיים גם ללא שינוי השם המקורי שלנו. להפך, דווקא שינוי אמיתי הוא שינוי שמתחיל מתוך קבלה עצמית ואהבה עצמית ולא מתוך דחייה עצמית. יש להבין ששינוי שם יוצר בתוכנו בלבול פנימי, קונפליקטים וקשיים בלתי פתורים. למשל, מי שאוחז בשני שמות - יוצר עבור עצמו אישיות כפולה, לעתים עד כדי פיצול אישיות, וכך הוא נע מאישיות לאישיות ללא מנוח. מי שמתנער משם משפחתו ומאמץ לעצמו שם משפחה חדש - מבדיל את עצמו ממשפחת המקור שלו ומקשה על עצמו להיקשר באמת למסגרות. מי שיוצר לעצמו שם אישי חדש - קובר חלקים מאישיותו הקודמת וממית במידה רבה את האני האוטנטי שלו.



שינוי שם זו דרך קלה לברוח מעצמנו ומהתמודדות עם המטען שקיבלנו. ברוב המקרים - לדרך הזו ישנם מחירים לא פשוטים, והיא אינה חוסכת מאתנו את הצורך להשתנות מבפנים. שינוי חיצוני - כמו שינוי שם - אינו יכול להוות תחליף לשינוי פנימי ולגדילה נפשית. מי שמבצע גדילה פנימית אמיתית אינו זקוק לשינוי שם. מי שרוצה באמת להשתנות אינו צריך להתנכר לעצמו או למשפחתו לשם כך. כשהשינוי בא מבפנים - דווקא השמות המקוריים שקיבלנו מקבלים משמעות חדשה ועומק שלא היה בהם. הם אינם נתפסים עוד כמכשול לשינוי, אלא הם תומכים בשינוי ממקום אמיתי ופשוט של קבלה עצמית.



וטיפ לסיום: אל תמהרו לשנות את שמכם. נסו להשתנות מבפנים במקום לחפש שינוים קלים ושטחיים על חשבון האני האוטנטי שלכם.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב