דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד תשמרו על הלב שלכם? 

מאת    [ 04/09/2008 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 2799 פעמים ]



כיצד תשמרו על הלב שלכם?
לב שבור הוא תוצאה של העדר עקרונות רגשיים / מאת יואב ברנזון



טיפ מס' 1: להתרחק מרע



אולי הגורם מספר אחד לשיברון לב, היא המחשבה המוטעית שאפשר לגעת ברע ועדיין להישאר טהור ונקי. התרחקו מאנשים שליליים, מבני זוג שעושים לכם רע, מאנשים שגורמים לכם לאי נוחות ומאנשים שמוציאים מכם את התכונות הרעות שלכם. תחושת האזהרה הפנימית שלכם היא פעמון אדום שמנסה לאותת לכם להתרחק - הקשיבו לו.



זכרו, רוע, שליליות וגישה לא מוסרית הם כמו מחלה מידבקת. אל תניחו לעצמכם להיות או לשהות ביחסים עם אנשים שמייצגים עמדות כאלה. בסופו של דבר אתם אלה שתיפגעו מכך. עליכם להיות רגישים וקשובים מספיק לעצמכם כדי לדעת מתי צריך פשוט לקחת את הרגליים ולהתרחק, במקום לנסות לתקן.



טיפ מס' 2: לטפח את הקשר עם הילד הפנימי



הסיבה המרכזית שגורמת לאנשים להיות בדיכאון - היא העדר קשר עם הילד הפנימי שבתוכם. אדם שאינו מטפח את הקשר שלו עם הילד הפנימי שבתוכו הוא חצי בנאדם. כל שמחת החיים שלו, היצירתיות שלו, האופטימיות, הנאיביות, התקווה והאמונה - מודחקים עמוק בפנים ואינם מקבלים ביטוי.



הילד הפנימי הוא המנוע האמיתי שלנו. בלעדיו אין בנו את ניצוץ החדווה, את יכולת המשחק, את כושר ההנאה, את הספונטניות ואת השלמות הרגשית. טיפוח הקשר עם הילד הפנימי הופך אותנו לאנשים חסרי גיל ומשוחררים. רק הילד הפנימי שבתוכנו מסוגל לפתוח את עינינו לכל קסמי העולם ויופיו.



טיפ מס' 3: לא להתבגר בכוח



אנשים רבים נופלים לטעות הזאת. כאשר כובד האחריות נופל על הכתפיים, או שהגיל מחייב פתאום סטטוס אחר, או שהציפיות החברתיות גדלות והולכות - אנשים נכנסים ללחץ ומחליטים בצורה שכלתנית שעליהם להתבגר בכוח. הם חשים שהם חייבים לקחת אחריות מלאה על חייהם - עכשיו ומיד - גם במחיר של הרס עצמי וניתוק רגשי.



הדבר הראשון שאדם עושה כדי להתבגר בכוח הוא להרוג את הילד הפנימי. והתוצאה הבלתי נמנעת היא - הוא הופך עד מהרה לאדם מדוכא, ציני, מריר, תחרותי, פסימי וכישלוני מבחינה רגשית. צריך לזכור, שאין צורך להתבגר בכוח, ודאי לא על חשבון הילד הפנימי. להפך - התבגרות היא דווקא תהליך רגשי ולא רק שכלתני. אין אפשרות לבצע תהליך של גדילה אמיתית ושל התבגרות טבעית ללא הילד הפנימי וללא רגש. בגרות אין פירושה הזדקנות, רצינות או סוף החיים, אלא דווקא בריאתם של חיים, של חיות ושל התלהבות כל פעם מחדש.



טיפ מס' 4: להיות שותף וחבר אמיתי לעצמך



אנשים רבים אינם קשובים לעצמם מספיק, ולכן הם עושים דברים שהם אינם רוצים לעשות, הם נכנסים לדברים שגורמים להם לסבל, והם נגררים למצבים של כאב וחוסר סיפוק. בעשותם כך, הם פועלים בצורה לא חברית כלפי עצמם. הרצון לרצות אחרים ולהיות חברים טובים עבור אחרים אינו גובר על הצורך והבסיסי להיות קודם כל החברים הכי טובים של עצמנו.



היו השותפים והחברים הכי טובים של עצמכם. שמרו על עצמכם והקפידו שלא לעשות דברים שאינם לרוחכם, גם אם יש תג מחיר לכך. להיות שותף וחבר אמיתי לעצמך פירושו לייעץ לעצמך את העצות הטובות ביותר, ולפעול לפיהם. פירושו להתחשב ברגשותיך ולא לפעול בניגוד להם.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב