דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי בריחה לפנטזיה? 

מאת    [ 04/09/2008 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 2997 פעמים ]



מהי בריחה לפנטזיה? / מאת יואב ברנזון



קושי להתמודד עם החיים



בריחה לפנטזיה צומחת ממקום של קושי או חוסר יכולת להתמודד. אנשים שאינם מאמינים שהם מסוגלים להצליח בצורה הרגילה והמקובלת מגיעים למסקנה שעליהם לפתור את הבעיות שלהם בצורה לא קונבנציונלית.



פנטזיה היא האשליה כאילו ניתן לפתור בעיה כלשהי בצורה לא קונבנציונלית תוך כדי הכחשת המציאות. במקום לעשות את הדבר הנכון ולהתבונן למציאות בעיניים - אנשים רבים בורחים אל הפנטזיה תוך שהם משכנעים את עצמם שהיא תפתור להם את הבעיה.



גברים בורחים לכסף או לסקס



בדרך כלל, גברים שאינם מאמינים ביכולת שלהם להרוויח כסף, גברים שאינם מאמינים שיש להם מספיק כסף או גברים שרוצים להיות מיליונרים בן רגע בורחים לפנטזיה של כסף. הם הורגים את עצמם בעבודה כשברור בעליל שהם לא יוכלו להתעשר במהירות מעבודה סיזיפית, הם מהמרים שוב ושוב בקזינו או בבורסה כשברור בעליל שהם יפסידו בסופו של דבר את מרבית כספם או שהם בונים לעצמם חיים תובעניים ומזויפים שבהם הם מתאמצים להקרין יוקרה והצלחה בכל מחיר כדי לנצח בתחרות עם אחרים.



גברים שאינם מאמינים שאישה תאהב אותם ותקבל אותם באמת, גברים שאינם סומכים על נשים או גברים ששונאים נשים יברחו לפנטזיה של סקס. הם יוותרו על יחסים זוגיים נורמטיביים לטובת מין, הם ישקיעו זמן וכסף רב ברדיפה אחר נשים יפות או סקסיות במיוחד והם ישתדלו להקיף את עצמם בנשים אטרקטיביות וצעירות.



נשים בורחות לרומנטיקה ולאהבה בלתי אפשרית



בדרך כלל, נשים שאינן מאמינות שהן ראויות ליחס חם וטוב מגברים, נשים שאינן מאמינות שהן מסוגלות להתמודד בהצלחה עם מוסד הנישואים או עם ילדים או נשים שזקוקות למידה מוגזמת של חופש בורחות לפנטזיה של רומנטיקה או לאהבה בלתי אפשרית.



הן ייצאו עם בני זוג נשואים או תפוסים שכשברור בעליל שהם אינם זמינים ופנויים, הן יתאהבו בבני זוג מתוסבכים, מורכבים מדי ואף פליליים כשברור בעליל שלא ניתן לבנות איתם חיים זוגיים בכלל ובפרט חיים זוגיים נורמטיביים או שהן יצרו לעצמן מערכות יחסים המבוססות אך ורק על רומנטיקה והתלהבות רגעית ולא על בנייה, היכרות, כבוד והערכה.



וטיפ לסיום: פנטזיה של כסף או אהבה היא דרך חסרת סיכוי מלכתחילה. מי שבורח לפנטזיה כזו יודע באופן תת-הכרתי שהוא לא יצליח לפתור את בעיותיו, אך הוא בורח אל הפנטזיה ממקום של תסכול, חוסר כלים או חוסר אמונה בכושר שלו כן להצליח ולפתור את בעיותיו הרומנטיות או הכלכליות בדרך המקובלת.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב