דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ההבדל בין רצונות לצרכים? 

מאת    [ 04/09/2008 ]

מילים במאמר: 679   [ נצפה 2234 פעמים ]



העמיקו את ההבנה שלכם לגבי עצמכם. חפשו את הצרכים שלכם - לא רק את הרצונות / מאת יואב ברנזון



רצונות הם שטחיים - צרכים הם אמיתיים ורגשיים



כשאנו אוכלים דרך העיניים ולא דרך הקיבה - אנחנו פוגעים בעצמנו ובגופנו. כשאנו פועלים מתוך הפחדים ולא מתוך העוצמות שלנו - אנחנו פוגעים בעצמנו. כשאנו פועלים בשל הרצונות ולא מתוך הצרכים שלנו - אנו פוגעים בעצמנו. כשאנו כופים על עצמנו להיות דברים מסוימים במקום להיות נינוחים ורגועים כפי שאנחנו - אנו פוגעים בעצמנו. כשאנו מתאמצים, כועסים ומבקרים את עצמנו במקום לקבל את עצמנו ולהיטיב עם עצמנו - אנו פוגעים את עצמנו.



אנשים רבים חיים את הרצונות שלהם ולא את הצרכים שלהם. שימו לב שמי שמשעבד את עצמו לרצונות שלו - הופך את חייו לקשים, מסובכים, מלאכותיים ושטחיים. הוא משקיע ביצירת רושם חיצוני, ברכישת דברים נוצצים, בסיפוקים מהירים, בשטחיות - וכל הזמן הזה הוא אינו מבין כיצד זה שכל הדברים הללו עדיין לא הופכים אותו למאושר, לרגוע, לבטוח וליציב.



הקפידו שבכל בחירה חשובה מרכיב הרגש יהיה דומיננטי



בחירות נכונות מביאות לחיים טובים. מי שמקבל החלטות שגויות - מנציח את התקיעות והבעייתיות של חייו. אנשים רבים מקבלים החלטות בצורה לא נכונה, תוך התעלמות מהצרכים האמיתיים שלהם. כך למשל, אנשים בוחרים לקנות או לשכור דירה שאין להם כסף לשלם עליה - רק כדי להיחשב "מוצלחים". הם רוכשים מכוניות או בגדים בגלל שהם יפים אבל לא בגלל שהם נוחים או מתאימים להם באמת. הם נסחפים למערכות יחסים בגלל תשוקה יוקדת או משיכה חזקה, מבלי לבחון את איכות התקשורת והכבוד ההדדי. הם בוחרים מקצוע שנראה "טוב" אבל לא בהכרח מתאים להם. כך חייהם הופכים למסע של סבל, כאב, אכזבה ותסכול. רוב הבחירות שהם מבצעים הן שטחיות ולכן זה בלתי נמנע כמעט שהן ייכשלו ויתחרטו עליהן.



יש להבין שהרצונות שלנו אינם משקפים את מה שאנו באמת צריכים, כי רצונות הם שטחיים, הם קצה הקרחון בלבד. לעומת זאת, הצרכים האמיתיים שלנו הם עמוקים, שלמים ואמיתיים. לכן, אם בכל בחירה שאתם עושים תשלבו גם את המרכיב הרגשי ולא רק את הרצון שלכם, אם בכל החלטה חשובה שעליכם לקחת תעשו עם עצמכם חשבון נפש רגשי לצד השיקולים האחרים, אם בכל צומת דרכים תשאלו את עצמכם לא רק "מה אני רוצה?" אלא גם "מה אני באמת זקוק כרגע למען רווחתי?" - תגלו שההחלטות שתיקחו יהיו נכונות, מתאימות, מאוזנות ובריאות יותר לכם. תגלו שגם אחרי זמן רב עדיין תרגישו שההחלטות והבחירות שלכם היו נכונות והן הובילו אתכם לחיים נכונים וטובים.



כיצד תבטיחו שחייכם יהיו נעימים כמו נוצה ולא קשים ושוחקים כמו חצץ?



אל תבחרו במקצוע רק בגלל השיקול הפרקטי - בחרו בו כי אתם אוהבים אותו והוא מרתק אתכם ומצית את הדמיון שלכם ואת הזיק בעיניים שלכם. אל תרכשו את הבית שלכם רק בגלל שהוא גדול או יפה או נחשב או במחיר מציאה - רכשו אותו כיוון שהוא באמת מתאים לכם, משקף אתכם, עונה על הצרכים היומיומיים שלכם, תואם את השקפת עולמכם, נוח לכם ומשמח אתכם. אל תבחרו לרכוש אוטו או לשכור דירה רק כפיתרון זמני, כדי לסתום חור, כבררת מחדל או כדי לברוח ממשהו או ממישהו - בחרו אותו כי זה מה שתמיד רציתם, כי יש לכם כוונה להחזיקם למשך שנים רבות, כי אתם בשלים וכי זה הזמן הנכון ביותר עבורכם לכך. אל תבחרו בני זוג רק בגלל שהם מרגשים אתכם, מושכים אתכם, מלהיבים אתכם או מחוץ להישג ידכם - בחרו אותם כי הם טובים לכם, מקבלים אתכם, בוטחים בכם, תורמים לכם וחיוביים מאוד לחייכם.



אם ברצונכם לפשט את חייכם - פשוט אל תסבכו אותם בהחלטות שטחיות ורגעיות. קבלו החלטות מאוזנות ושקולות, החלטות שמותאמות לאופי שלכם, לכיס שלכם, ליכולות שלכם ולמצבכם כיום. כך ההחלטות שלכם יהיו נכונות ובריאות לכם לטווח הקצר ולטווח הארוך כאחד. הקפידו לבחור את מה שמתאים לכם. כפי שאתם קונים בגדים שמתאימים בדיוק למידה שלכם - ולא בגדים גדולים או קטנים ממידתכם כי אתם מקווים שתרזו או תשמינו - כך אל תרכשו מוצרים, בתים או תבחרו מקצוע ובני זוג שלא לפי מידתכם. בחירות מוטעות ולא מתאימות רק יכניסו אתכם ללחצים, להסתבכויות ולבלבול.



וטיפ לסיום: קחו על עצמכם מחויבות לבצע רק החלטות שטובות לכם גם במובן הפרקטי וגם במובן הרגשי. זכרו - אם הבחירה שאתם רוצים בה היא קשה, מורכבת, מסובכת או מרובת אינטרסים ועיכובים - היא כנראה לא נכונה בשבילכם. וותרו עליה למען משהו פשוט ונכון יותר.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב