דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארגון הבית והמשרד 

מאת    [ 02/09/2008 ]

מילים במאמר: 593   [ נצפה 2649 פעמים ]

לרבים מכם בטח נמאס לחיות בסביבה מבולגנת. למרות כל הניסיונות שלכם ליצור סביבה מאורגנת, אתם עדיין לא הצלחתם לפצח את הקוד לחיים מאורגנים ומסודרים. ארגון נכון של הבית/משרד בו אתם מבלים מרבית מזמנכם, לא רק הופך את החיים לפשוטים ונוחים יותר, אלא גם ליעילים יותר. ישנם המון דרכים ליצור את השינוי הזה (שינוי בדפוסי חיים) אך הפשוטה (והזולה) מביניהן היא לעשות זאת בכוחות עצמנו.

ארגון הבית
כאשר אתם מתחילים לארגן את הבית שלכם מחדש, עשו זאת על ידי חלוקה לחדרים. התחילו בארגון נכון של המקום הפרטי שלכם בבית - חדר השינה. את הבגדים הקפידו לשמור בצורה נקייה ומסודרת בתוך ארון הבגדים, ולא מפוזרים על רצפת החדר. אחר כך, סדרו מחדש את הפריטים שנמצאים על השידה/ארונית שיש לכם בחדר (בדרך כלל נהוג לאחסן תמונה משפחתית, מנורת לילה ואולי אפילו ספר טוב). דאגו לשמור על הניקיון השוטף של החדר, ואל תכניסו אליו מוצרים שלא שייכים. לאחר שדאגנו לארגן את חדר השינה, נעבור לארגן את השירותים, חדר הכביסה, הממד, הסלון, החצר, והקשה מבין כולם - המטבח. חשוב מאוד לשמור על ארגון וניקיון במטבח מכיוון שזהו המקום שבו אתם מזינים את עצמכם באנרגיות חדשות, וחוסר ניקיון הנובע מחוסר ארגון יכול לגרום למחלות (דוג'-לאכול קוטג' שפג תוקף מלפני שבוע).

ארגון המשרד
המשרד הוא בדרך כלל הבית השני שלכם, ולכן חשוב גם כן לשמור עליו מאורגן ונקי. בנוסף, בהמון מקומות עבודה, הדבר שהכי מרגיז את המעביד זה לראות עובד שחי בסביבה מבולגנת. אם אתם חושבים שבגלל שעל השולחן שלכם יש המון ניירות ומכשירי כתיבה אז המעביד שלכם יחשוב שאתם שקועים בעבודה אתם טועים! מקרה כזה מעיד על חוסר ארגון, שגורם לבזבוז זמן ומפריע לחלוקת הקשב של העובד. הרי את המעביד מעניינת התוצאה הסופית - כמות התוצרים שאתם מפיקים ביום עבודה (ולא איך שאתם מסכנים מכיוון שאתם לא מצליחים להשתלט על כמות העבודה שלכם). יתר על זאת, במידה והתופעה של משרד לא מאורגן חוזרת על עצמה, אתם עלולים למצוא את עצמכם מחפשים עבודה במקום אחר. דאגו לשמור על המשרד שלכם מאורגן ונקי. על השולחן השאירו רק את המסמכים הרלוונטיים לעבודה הרגעית שלכם. את כל שאר המסמכים אחסנו במגשים (טריי) או תייקו אותם בקלסרים. כמו כן, שמרו על המחשב שלכם מאורגן. מחקו מיילים ישנים ולא רלוונטיים, סדרו את שולחן העבודה (דסק-טופ) כך שהוא מכיל רק קיצורים שימושיים (ולא עותק של כל קובץ אפשרי) ובכך הפכו את עבודתכם ליעילה יותר!

מעבר דירה
מעבר דירה הינו לרוב תהליך ארוך ומעייף אך יכול לתרום המון לארגון הדברים שיש ברשותכם. התהליך מתחיל מהרגע שבו החלטתם לעבור דירה ושעליכם למכור/להשכיר את הרכוש שלכם. דירה מאורגנת ונקייה הרבה יותר מושכת קונה/משכיר פוטנציאלי מדירה מבולגנת ומלוכלכת שגורמת לרושם מוטעה. אחרי שהצלחתם למצוא קונה לנכס שלכם (בזכות ארגון נכון), עליכם לדאוג לארגן את התכולה שלכם בצורה חכמה ופשוטה. העיקרון המוביל הוא רשימת תכולה בעלת 3 עמודות: מספר, תכולה, שייכות. כשתגיעו לביתכם החדש, תדעו בדיוק מה נמצא בכל ארגז, ולאיזה חדר אתם רוצים שהוא יגיע.
זכרו, בית מאורגן מוסיף לשוויו והופך אותו לאטרקטיבי יותר.

בעלי מקצוע
במידה ואתם רוצים לקחת את תהליך הארגון לשלב הבא, ניתן לפנות לגורמים מקצועיים. לרוב, בעלי המקצוע בתחומים השונים יידרשו כסך עבור עבודתם, אך היא בדרך כלל מקצועית ומשלבת תחומים נוספים שקשה להגיע לרמת ביצוע גבוה בלי הניסיון המקצועי. מעצבי פנים, גננים, חברות ניקיון, שרותי הובלה, חנויות למוצרי בית, ועוד - כולם לוקחים חלק פעיל בארגון חייכם. במידה ואתם מרוצים מהתהליך שאתם עוברים, ואפילו מעוניינים לשדרגו (למרות העלות הכספית), מומלץ לפנות לבעלי המקצוע בתחומים השונים.

סיכום
ארגון הבית והמשרד הוא חלק מאורח חיים מאורגן ונקי. הכוונה היא לא רק לגרום לכלים במבטח להיות מסודרים, אלא לגרום לשינוי תפיסתי על היעילות והפשטות בשמירה על חיים מאורגים ומסודרים בבית, במשרד, בחצר, באוטו, ובכלל ביום יום. במידה ואתם מעוניינים, נסו זאת בעצמכם. זכרו - השינוי מתחיל מבפנים.
ארגון הבית והמשרד הינו אתר שבא להקל על ניהול אורח חיים מאורגן ונקי. באתר מידע רב בנושא ארגון הבית, ארגון המשרד, מעבר דירה, המלצות נוספות, בעלי מקצוע ועוד. אם הנכם מעוניים לשנות ולהקל על חייכם, נסו זאת בעצמכם. התהליך דורש הפנמה של הצורך ושל היתרונות, למידה כיצד לבצע, והקפדה לאורך זמן. מעבר לכך אנו מבטיחים שתיהנו מהיתרונות ותשאלו את עצמכם "איך חיינו בכזה בלגן?"
http://www.irgun.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב